Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Na een dag accu leeg

  1. #1
    gerarddonders's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Na een dag accu leeg

    Beste lezer mijn accu word in een dag leeg getrokken, Accu is in prima staat, losgekoppelt blijft de accu wel vol uiteraard.
    Heeft iemand enig idee wat de accu leeg trekt.

    Bij voorbaat dank.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Multimeter op mA-stand over de accu, zekeringen trekken en kijken wat de meter aangeeft. Bekende verdachten: aftermarket radio met navigatie, defect alarm, lampje in de kofferbak of handschoenenkastje.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    En vergeet een ander ding niet...dat het relais van je raambediening in je portier niet aan blijft staan, als je het portier dicht doet. Om de 30 seconden pingt het relais namelijk het cluster aan, en "kijkt" of de deur gesloten is en dan gaan dus de ledjes in de knopjes uit. Oorzaak...een kapotte portier schakelaar aan de bestuurderskant. Symptoom...de ledjes blijven lichtjes branden als de deur gesloten is, en je hoort om de dertig seconden een zachte ping van het relais onder je stuur. Het relais wordt ook warm, omdat het constant in bedrijf blijft.
    Ik heb hier 6 maanden naar zitten zoeken. Elke ping genereerd een piek van plm 1 ampere. Dus dat gaat snel.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  4. #4
    gerarddonders's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Multimeter op mA-stand over de accu, zekeringen trekken en kijken wat de meter aangeeft. Bekende verdachten: aftermarket radio met navigatie, defect alarm, lampje in de kofferbak of handschoenenkastje.
    Allereerst bedankt voor jullie reactie, dus multimeter op de plus en min pool, als de waardes veranderen is het een stroom verbruiker,en waarschijnlijk de oorzaak van mijn telkens lege accu.?

  5. #5
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    kabel pluspool losnemen, ene draad multimeter op de +pool op de accu, andere draad multimeter op de pluskabel en multimeter op de Ampèrestand en dan zekeringen trekken, stuk voor stuk eruit kijken en er weer in
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8


  6. #6
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerarddonders Bekijk Berichten
    Allereerst bedankt voor jullie reactie, dus multimeter op de plus en min pool, als de waardes veranderen is het een stroom verbruiker,en waarschijnlijk de oorzaak van mijn telkens lege accu.?

    nee fout, je meet niet over de plus en min pool, maar je moet de plus pool los halen en daar je multimeter tussen zetten, Je zet hem dan in serie. Rode pen op de accu pool zelf + en de zwarte op de plus kabel die dan van de accu los is. En dan de stroom meten die er loopt als de auto verder in rust is. Wel multimeter pennen ook in de juiste gaatjes stoppen om Ampère (stroom) te kunnen meten.

  7. #7
    gerarddonders's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    dankje voor de info.

    Ga het vandaag meten erg bedankt bouke.
    Laatst gewijzigd door tom; 04-09-15 om 10:08.

  8. Ad
  9. #8
    gerarddonders's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Ik heb het gister avond gelijk nagekeken..... hier ligt het niet aan. toch bedankt voor je tip Thalys

  10. #9
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerarddonders Bekijk Berichten
    Ik heb het gister avond gelijk nagekeken..... hier ligt het niet aan. toch bedankt voor je tip Thalys
    Mooi, kan je die afvinken.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

  11. #10
    gerarddonders's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Leeftijd
    67
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Beste Lezer,

    Na veel meten ben ik er uiteindelijk achter wat het probleem is. De nieuwe accu die ik gekocht had bleek ook stuk te zijn, hield maar voor 10 minuten vol vermogen. En daarna nog geen 8 volt 3 amp. Dus ik had toevallig 2 x kapotte accu. En is er niets mis met mijn Audi. Ik ben er toch weer wat wijzer van geworden. Bedankt voor jullie hulp!

  12. #11
    Thalys's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    872
    Kudos
    14
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Na een dag accu leeg

    Kapotte cel waarschijnlijk dus. Mij ook wel eens gebeurt. Hagelnieuwe accu. Sta je toch even voor een raadsel.
    Audi Cabriolet 2.3 (1991), Audi B4 Coupe 2.0E 1992, A2 1.4 (2000) en A4 B5 Avant 2.4 quattro (1998), Audi 80 1.8C 1987
    Carpe Diem

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •