Ik zou zelf doorzoeken naar een setje dubbelsteek-velgen...
is het niet mogelijk om je naven van 4x108 dicht te lassen en daar de 5 gaten weer in terug te boren.
ditzelfde doej e met je schijven, of je koop andere, met de zelfde maten.
op deze manier moet het ook zeker lukken, echter zit je even zonder auto.
het machinale laat je uiteraard door n bedrijf doen.
mvg
Topic is al een tijdje gaande, maar bij deze even een link mochten mensen dit nog overwegen. Houdt dan wel rekening met je ET waarde als je velgen en adapters aan gaat schaffen anders staan je wielen zo raar onder je auto. Tip van Pip kijk ook eens naar een aanpassing van 4x108 naar 5x130 dat zijn de maten van Porsche, dan kan je voor een leuk breed setje kijken op marktplaats of zo. http://www.spoorverbreder-shop.nl/st...ters-c-38.html
Zoals de titel al zegt heb ik mn Cabriolet (inmiddels al voor de helft) omgebouwd naar een steek waar fatsoenlijk(grote) wielen voor te koop zijn.
De achteras is het meest makkelijk om te doen, aangezien ik een kleine 1000km geleden nog nieuwe schijven en blokken rondom had gedaan kon ik de blokken achter gewoon weer gebruiken op de nieuwe Audi A4 schijven.
Wat ben je nodig voor de achterzijde:
2 Remschijven Audi A4 1997, blokken die je erop hebt zijn de juiste voor de nieuwe schijven.
set Remblokken van je eigen auto gebruiken als die nog erg nieuw zijn.
2 Wiellagersets Audi A4 1997(zitten/moeten in de schijf/naafconstructie)
Je moet je oude wielnaaf eraf halen, dit is kinderlijk eenvoudig, daarna even voorzichtig de abs-ring lostikken van de wielnaaf, deze moet je nl weer aan de binnenkant van de schijf terugmonteren, of evt nieuwe bestellen. In de nieuwe schijf zit ook meteen de gaten voor de wielbouten, met steek 5x112.
Even kijken of de gewenste velgen zouden gaan passen (19 inch, 8J, banden worden/zijn 225/35/19)
11148715_637171376386640_7520519599405470897_n.jpg
11960091_637171439719967_1322775166205681202_n.jpg
Als je dat dan gedaan hebt kan het er zo uitzien:
12039187_639587356145042_8563163364646259473_n.jpg
De voorkant heeft wat meer voeten in aarde omdat daar wat meer vervangen/aangepast moet worden aangezien de meeste Cabrio's 5 cilinders zijn.
Wat ben je nodig als je GEEN V6 hebt.(ik ga uit van een handgeschakelde)
2x Wielnaaf 5x112 van bijv een Audi A4 1997
2x Wiellager 82mm ook van een Audi A4 1997
2x Fuseehuis Audi 80 V6(lagers sneuvelen bij demontage wielnaaf)
2x Aandrijfas Audi 80 V6
2x Remschijven 5x112
2x Remlklauwen+klauwhouders
2x langere remslangen.
Reservewiel? Ik heb doorgaans geen reservewiel in de auto muv de Q7, voor de rest van alle auto's heb ik voldoende wielen op zolder in diverse (steek)maten.
Uiteraard ga ik ook nog even kijken of de assen van een Passat/Audi A4 hetzelfde zijn als die van een Audi 80 V6, dit vergemakkelijkt nl de zoektocht/aanschaf, geldt ook voor de remmerij.
Ik hoop dat a.s. maandag mn rechter V6 aandrijfas ook binnen is. Er bestaat overigens ook nog een goede kans dat ik een 3.7L V8 inbouw in de Cabrio.
Naven van een Audi a4/Passat zijn helaas te laag, ik ga nu de V6 naven die 4x108 hebben, omboren en de oude gaten dichtmaken.
Let er ook op dat mocht je de lagers gaan inpersen, er zit verschil in de binnendiameters, de smalle kant moet aan de homokineetkant.
Het kan wel zijn dat je met een 10tons per de oude lagers er niet uit krijgt, ik iig niet, ik ben naar de trekkerboer geweest die heeft een 40tons pers, dat ging redelijk makkelijk.
Je hoeft dus voor de voorkantombouw niet op zoek te gaan naar Audi S2 naven.. er is niemand die ze heeft.. Audi als sinds een paar jaar niet meer.
Andere leveranciers bieden 4x108 naven aan die natuurlijk niet passen.
Mocht er zich een keer iemand aanbieden, het kan zijn dat ik de origine naven ook even laat omboren, misschien dat ik dan een goedkopere manier heb voor de voorzijde.
Het kost dan alleen nieuwe lagers en de aanpassing van de naven en ik moet dan even kijken welke schijven/klauwencombi erop kunnen.