Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: Cabriolet omgebouwd van 4x108 naar 5x112

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    39
    Posts
    52
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw 4x108 naar 5x112

    zoiets als mijn audi.
    omgebouwd met s2 naven en remmen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #22
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw 4x108 naar 5x112

    Ik zou zelf doorzoeken naar een setje dubbelsteek-velgen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: Ombouw 4x108 naar 5x112

    En wat heb jij dan allemaal gebruikt B380?

    Grtz

  4. #24

    Standaard Re: Ombouw 4x108 naar 5x112

    Waarom wil je 112. Als je nieuwe velgen koopt ipv 2 e hand heb je keus genoeg in 108

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw 4x108 naar 5x112

    onder mijn cabrio zit 5x100 kwam ik achter.
    Zelfde steek als VW Golf dus gunstig.


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ombouw 4x108 naar 5x112

    Dan is-ie ook omgebouwd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: ombouw 4x108 naar 5x112

    is het niet mogelijk om je naven van 4x108 dicht te lassen en daar de 5 gaten weer in terug te boren.

    ditzelfde doej e met je schijven, of je koop andere, met de zelfde maten.

    op deze manier moet het ook zeker lukken, echter zit je even zonder auto.

    het machinale laat je uiteraard door n bedrijf doen.

    mvg

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: ombouw 4x108 naar 5x112

    Hallo!

    Misschien overvloedig, maar... Vergeet ook je reservewiel niet te verwisselen! Je zult er maar achter komen als je op de vluchtstrook staat...

    Succes!

  10. #29

    Standaard Re: ombouw 4x108 naar 5x112

    Die zal er na 3 jaar wel vanaf gezien hebben...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: ombouw 4x108 naar 5x112

    LOL! Nu zie ik het pas...

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: ombouw 4x108 naar 5x112

    ow ja dat is weer n tijdje oud,
    maar is misschien zinvol voor de volgende die dit wil doen...

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    45
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: ombouw 4x108 naar 5x112

    Topic is al een tijdje gaande, maar bij deze even een link mochten mensen dit nog overwegen. Houdt dan wel rekening met je ET waarde als je velgen en adapters aan gaat schaffen anders staan je wielen zo raar onder je auto. Tip van Pip kijk ook eens naar een aanpassing van 4x108 naar 5x130 dat zijn de maten van Porsche, dan kan je voor een leuk breed setje kijken op marktplaats of zo. http://www.spoorverbreder-shop.nl/st...ters-c-38.html
    Laatst gewijzigd door Pippel; 20-04-13 om 20:11.

  14. #33
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Cabriolet omgebouwd van 4x108 naar 5x112

    Zoals de titel al zegt heb ik mn Cabriolet (inmiddels al voor de helft) omgebouwd naar een steek waar fatsoenlijk(grote) wielen voor te koop zijn.

    De achteras is het meest makkelijk om te doen, aangezien ik een kleine 1000km geleden nog nieuwe schijven en blokken rondom had gedaan kon ik de blokken achter gewoon weer gebruiken op de nieuwe Audi A4 schijven.

    Wat ben je nodig voor de achterzijde:

    2 Remschijven Audi A4 1997, blokken die je erop hebt zijn de juiste voor de nieuwe schijven.
    set Remblokken van je eigen auto gebruiken als die nog erg nieuw zijn.
    2 Wiellagersets Audi A4 1997(zitten/moeten in de schijf/naafconstructie)

    Je moet je oude wielnaaf eraf halen, dit is kinderlijk eenvoudig, daarna even voorzichtig de abs-ring lostikken van de wielnaaf, deze moet je nl weer aan de binnenkant van de schijf terugmonteren, of evt nieuwe bestellen. In de nieuwe schijf zit ook meteen de gaten voor de wielbouten, met steek 5x112.

    Even kijken of de gewenste velgen zouden gaan passen (19 inch, 8J, banden worden/zijn 225/35/19)
    11148715_637171376386640_7520519599405470897_n.jpg
    11960091_637171439719967_1322775166205681202_n.jpg


    Als je dat dan gedaan hebt kan het er zo uitzien:
    12039187_639587356145042_8563163364646259473_n.jpg

    De voorkant heeft wat meer voeten in aarde omdat daar wat meer vervangen/aangepast moet worden aangezien de meeste Cabrio's 5 cilinders zijn.

    Wat ben je nodig als je GEEN V6 hebt.(ik ga uit van een handgeschakelde)

    2x Wielnaaf 5x112 van bijv een Audi A4 1997
    2x Wiellager 82mm ook van een Audi A4 1997
    2x Fuseehuis Audi 80 V6(lagers sneuvelen bij demontage wielnaaf)
    2x Aandrijfas Audi 80 V6
    2x Remschijven 5x112
    2x Remlklauwen+klauwhouders
    2x langere remslangen.
    Laatst gewijzigd door Vdub; 20-09-15 om 12:43.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Cabriolet omgebouwd van 4x108 naar 5x112

    Wat een top-project! leuk gedaan! en bedankt voor de kit-list
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Cabriolet omgebouwd van 4x108 naar 5x112

    Mooi gedaan & een mooie omschrijving! Voor de volledigheid: wat heb je gedaan met het reserve wiel?

  17. #36
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Cabriolet omgebouwd van 4x108 naar 5x112

    Reservewiel? Ik heb doorgaans geen reservewiel in de auto muv de Q7, voor de rest van alle auto's heb ik voldoende wielen op zolder in diverse (steek)maten.

    Uiteraard ga ik ook nog even kijken of de assen van een Passat/Audi A4 hetzelfde zijn als die van een Audi 80 V6, dit vergemakkelijkt nl de zoektocht/aanschaf, geldt ook voor de remmerij.

    Ik hoop dat a.s. maandag mn rechter V6 aandrijfas ook binnen is. Er bestaat overigens ook nog een goede kans dat ik een 3.7L V8 inbouw in de Cabrio.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  18. #37
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Cabriolet omgebouwd van 4x108 naar 5x112

    Naven van een Audi a4/Passat zijn helaas te laag, ik ga nu de V6 naven die 4x108 hebben, omboren en de oude gaten dichtmaken.
    Let er ook op dat mocht je de lagers gaan inpersen, er zit verschil in de binnendiameters, de smalle kant moet aan de homokineetkant.

    Het kan wel zijn dat je met een 10tons per de oude lagers er niet uit krijgt, ik iig niet, ik ben naar de trekkerboer geweest die heeft een 40tons pers, dat ging redelijk makkelijk.

    Je hoeft dus voor de voorkantombouw niet op zoek te gaan naar Audi S2 naven.. er is niemand die ze heeft.. Audi als sinds een paar jaar niet meer.
    Andere leveranciers bieden 4x108 naven aan die natuurlijk niet passen.

    Mocht er zich een keer iemand aanbieden, het kan zijn dat ik de origine naven ook even laat omboren, misschien dat ik dan een goedkopere manier heb voor de voorzijde.
    Het kost dan alleen nieuwe lagers en de aanpassing van de naven en ik moet dan even kijken welke schijven/klauwencombi erop kunnen.
    Laatst gewijzigd door Vdub; 20-09-15 om 12:57.
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •