Deze site is ideaal daarvoor
http://www.vagcat.com
Je moet je denk ik wel registreren.
Dit is zo ongeveer de webversie van hetgeen de dealers ter beschikking hebben...
de verwarming van mijn audi 80 cabrio 1.9 tdi doet het sinds vorige week niet meer. De toekomende en vertrekkende darmen aan de radiator van de chauffage hebben beide warm en toch blaast de ventilator geen warme lucht, is het mogelijk dat een klep in het ventilatiesysteem blijft hangen en hoe kan ik dit controleren ?
Zijner schema"s voorhanden met de opbouw van het ventilatiesysteem ?
Mvg
Mario
Deze site is ideaal daarvoor
http://www.vagcat.com
Je moet je denk ik wel registreren.
Dit is zo ongeveer de webversie van hetgeen de dealers ter beschikking hebben...
Wat is je motortemperatuur? Als die ook (erg) laag is zou je thermostaat wel een stuk kunnen zijn. Gewoon totaal een lage koelvloeistoftemperatuur in dat geval, dus dan wordt de kachelradiateur ook niet warm.
Kachelkraan in de koelvloeistofslang die naar binnen gaat kan ook stuk zijn/vast zitten.
Ik weet alleen ff niet of die bij de Cabrio met een kabel bediend wordt of met vacuüm..
Als die met kabel bediend wordt, dan kan de kabel ook los zijn, of het houdertje van de buitenkabel eraf, waardoor de kraan niet bediend wordt.
Als die met vacuüm bediend wordt kan het slangetje eraf liggen, of erger je hebt geen vacuüm vanaf de vacuümmodule die het aanstuurt.
Zo ff de eerste gedachten, wie weet kom je er zo uit.
Succes in deze koude dagen..!
EDIT,
Maak anders ff een gratis account aan op www.vagcat.com
Als je hierna inlogt en naar "Parts Catalogue" gaat dan kun je van veel modellen van alles zien qua onderdelen, en hoe het ongeveer in elkaar zit.
Stelt relatief weinig voor!
- Koelwater af laten lopen (en netjes opvangen...!);
- Thermostaathuisje eraf met 2 boutjes (dopje/sleuteltje 10 meen ik);
- Oude thermostaat eruit (let op er kom mogelijk wat water achter vandaan uit het blok)
- Nieuwe thermostaat erin (let op: thermostaat er goed in zetten, met kleine gaatje naar boven ff uit m`n hoofd);
- Thermostaathuisje er weer op, met nieuwe rubber ring;
- Koelvloeistof er weer in (evt. nieuwe als je toch bezig bent) en zorgen dat hij goed ontlucht.
Zo nodig tussendoor nog wat schoonmaken.
Ontluchten doe ik altijd zo:
Via slang alvast vloeistof in de motor laten lopen, dan reservoir vullen en dop eraf laten, motor starten, reservoir niveau in de gaten houden en tijdens lopen bijvullen.
Dit blijf je doen tot de thermostaat open is geweest, zodat ook de radiateur goed vol gelopen/ontlucht is. Eventueel wachten tot fan 1-2 x aangeslagen is.
Als laatste nog een keer het niveau (bij warm) controleren in het reservoir, en doppie erop (evt. een nieuwe, kost geen drol en dan weet je zeker dat het overdrukventieletje erin werkt als het nodig is).
Et voila! Klaar!
Plaatje voor locatie thermostaat bij een 2.3 5-cilinder:
Waterpomp e.d. Cabrio.jpg
nu het weer kouder word is een kachel wel lekker maar inblaas doet het prima en airco ook alleen daar word het niet warmer van in de auto helaas.
de bediening doet het wel de klep word ook bedient en gaat open en dicht.
de motortempratuur loop ook mooi naar de 90 maar geen warme lucht.
pas na lang rijden krijg ik wat lauwe lucht meer niet.
heb de dashbord al los maar kan niets vinden ook het schuim op de regelkleppen ziet er nog goed uit.
de beide waterslangen naar de kachelradiator worden beiden snel warmer.
wie heeft er een tip voor mij om dit op te lossen??
Ik neem aan dat er inplaats van lag rijden lang rijden zou behoren te staan.
En dan vermoed ik de thermostaat, dat die open blijft staan, of zelfs dat er geen in zit.
Maar dat zou jij toch weten lijkt me, neem aan dat jij meer met autos aan de gang bent als dat ik er mee aan de gang was?
aangepast
thermostaat werkt goed en is nieuw
we hebben gisteren de auto weer laten lopen en de inblaas uitgelaten na een tijdje merk je dat de kachel wel warmer word en als je de inblaas aan doet krijg ik ook warm lucht.
maar na 1 minuutje is het weer bijna weg met de warmte net alsof de kchel niet lang genoeg hitte kan afgeven hij is al doorgespoeld en schoon.