Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: NG motor in cabriolet heeft kuren..

  1. #1
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard NG motor in cabriolet heeft kuren..

    Heej Luitjes,

    nu een half jaartje na aankoop van me audi cabriolet 2.3 (200.000km) begint ie te flippen.
    bij aankoop zat er een vreemde bougiekabel op en liep de moter vrij onrustig stationair, na deze vervangen te hebben voor een originele is alles weer pluis, maar begonnen de volgende problemen:

    -Koelvloeistof lekkage, kachelradiator laten vervangen, maar nog steeds na 2 weken rijden het koelvloeistof niveau weer te laag.
    Ik heb hier 1 maand mee door gereden maar toch duur he steeds koelvloeistof bijvullen per tank beurt....
    nu met dit koudere weer begon de dame 's ochtends ook heel erg te roken aan de achterzijde, alleen dat duurde 5 minuutjes en dan wast weer over.

    mijn veroede ging uit naar de koppaking, ik heb inmiddels een middeltje van Womi er in gedaan en de pakking is nu dicht, maarja mij werd al meteen verteld dat het uitstel van executie was dus zal de wagen er toch aan moeten geloven.

    Is een koppakking zelf te vervangen of moet ik toch wel B technisch zijn ipv A?

    Wat moet er allemaal vervangen worden, zodat ik het duidelijk kan bespreken met me garagist?

    Ik zit er ook aan te denken om de kop iets verder te vlakken, heeft dat nut of niet? (hogere compressie)

    En een kopbewerking, maakt dat ook nog verschillen naast de prijs?

    De audi wil ook niet harder dan 180km/h heeft dit te maken met de koppakking? of is het meer van ontsteking op tijd, of nokkenas goed zetten?

    MvG Martijn

  2. #2

    Standaard

    Koud weer en dampen doettie van mij ook.

    Is het zeker dat de kachelradiator de boosdoender was? Een lekke KR ruik je nl heel goed.
    Heb je de rest van het koelvloeistofsysteem al gechecked? Ik denk eigenlijk dat als de koppakking lek is de wagen continue moet roken en niet alleen de eerste 5min.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat je koppakking lek is, als je zoveel bij moet vullen dat is niet normaal, ik zou je auto eens goed na laten kijken door een specialist als ik jouw was, symptomen van een lekke koppakking zijn vaak erg verschillend, mijn Audi 90 vroeger pakte ook constant een beetje vloeistof maar reed verder goed, toen ging ik de koelvloeistof verversen en door de reinigende werking denk ik dat er het laatste restje pakking verdween, ik startte de auto en de verse vloeistof spetterde langs de uitlaat eruit, zo lek was die ineens, was niet meer mee te rijden dus.

    Ik zou niet te lang wachten.....
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4
    guido
    Guest

    Standaard

    Volgens mij wordt het tijd voor een koprevisie. Dus nieuwe klepgeiders, kleppen inschuren en kop vlakken. En compressie verhogen heeft zeker zin maar dan moet je wel weten wat je doet, dus uitliteren en rekenen.

  5. #5
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    @ TenS3, de kachelradiator was lekker dan een zeef werd me verteld door de garagist.
    De koppakking is zo lek: als ik 's morgens de auto pak ( staat buiten) en ik start em loopt ie eerst ff beroerd, als ik de inrit uit ben en op de weg ben rijdt ie normaal maar rookt ie als de.....
    En na 5 min. ist over. Kan het dan niet wezen dat als ik 's avonds de auto parkeer en als ie dus 's nachts afkoelt er een beetje vloeistof in 1 cilinder loopt en als ik em dus 's morgens wakker maak dat die vloeistof in de uitlaat word geblazen en daar gaat verdampen tot de witte rook?

    @ Guido, dus als ik die dingen die U noemt laat uitvoeren kan ik ervan op aan dat de dame in kwestie weer 200km/h wil?
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.


  6. #6
    guido
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-Audifan
    @ Guido, dus als ik die dingen die U noemt laat uitvoeren kan ik ervan op aan dat de dame in kwestie weer 200km/h wil?
    Ja hoor, als de zuigerveren gewoon goed zijn, is het blok met een koprevisie weer als nieuw. Netjes draaiend met alle paarden weer op een rij.

  7. #7

    Standaard

    En een compressietest vertelt je meer over de staat van de zuigerveren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-Audifan
    Kan het dan niet wezen dat als ik 's avonds de auto parkeer en als ie dus 's nachts afkoelt er een beetje vloeistof in 1 cilinder loopt en als ik em dus 's morgens wakker maak dat die vloeistof in de uitlaat word geblazen en daar gaat verdampen tot de witte rook?
    Je bedoelt dat de pakking alleen lekt wanneer de motor koud is? Lijkt me sterk (ik kan het mis hebben, dan hoor ik het graag)

    Doe je veel korte ritjes? Hoeveel KV verbruikt de wagen? (elke tankbeurt, oke maar hoe vaak tank je?)
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Ik maak elke dag een ritje van 15km heen en 15 km terug na en van werk, het grootste gedeelte rij ik wel gewoon op de snelweg. dus 130km/h

    Ehm ik tank 1 keer in de 2 weken.

    Is het niet zo als de moter koud is de pakking iets krimpt? en als de moter dus warm word de pakking iets groter word zodat ie netjes afsluit?

    Anders wil ik welles weten hoe die op een andere manier KV kan gebruiken en ook 5 min. fiks roken....
    20 jaar ervaring zegt niets,
    Men kan het ook 20 jaar verkeert gedaan hebben.

  10. #9
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Als je op zoek bent... Ik heb nog een koppakkingset voor een 2.3 liggen! Gloednieuwe set, alle pakkingen en rekbouten... Ik moet er nl vanaf was onnodig besteld.

  11. #10
    velg's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    55
    Posts
    648
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn cabrio lekt ook koelvloeistof. Bij mij is het de aansluiting op het expansievaatje waar een scheurtje in zit. Schijnt wel vaker te gebeuren. Bij het nieuwe vaatje is dat tuitje ook gemodificeerd met een stalen buisje in het tuitje.
    2013 Audi A5 Cabriolet1.8 TFSI S-Edition Gletsjerwit & 2016 Audi A3 1.4 TFSI Sportback Gletsjerwit

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-Audifan
    Ik maak elke dag een ritje van 15km heen en 15 km terug na en van werk, het grootste gedeelte rij ik wel gewoon op de snelweg. dus 130km/h

    Ehm ik tank 1 keer in de 2 weken.

    Is het niet zo als de moter koud is de pakking iets krimpt? en als de moter dus warm word de pakking iets groter word zodat ie netjes afsluit?

    Anders wil ik welles weten hoe die op een andere manier KV kan gebruiken en ook 5 min. fiks roken....
    Daar wordt ie niet echt goed warm van. Condensvorming is er altijd, zeker met dit weer en temps.
    Bovendien heeft het KVsysteem geen druk als de motor uit is (waterpomp loopt niet, he?) dus kan er imho `s nachts ook niet een beetje in je cilinder lekken.

    Weet je, ik heb in het begin ook eens een lekkage gehad. Elke 2 maanden ging het lampje knipperen als ik een scherpe bocht naar rechts maakte. Ik heb me anderhalf jaar suf gezocht (overdreven, zo groot was het verkies toch niet ) en kon het niet vinden. Geen drupjes, plasjes of wat dan ook.

    Uiteindelijk ging ik een keer m`n olie verversen. Motor warm gereden en gelijk op de bokken gezet. Terwijl ik eronder schuif valt m`n oog op de tenpsensor onderin de radiateur en zag een verse blauwe druppel hangen. Hij lekte dus op het schroefdraad en alleen onder belasting. Moraal van dit verhaal: lekkage hoef je niet altijd te zien.

    Mijn wagen dampt ook als een idioot en de koppaking is echt niet lek. Het dampen zegt nix. Als de pakking echt lek is zou hij blijvend dampen en je zou het ruiken. Verbrande KV ruikt echt heel apart.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  13. #12

    Standaard !!!

    Als de motor warmer word zet deze overdreven een beetje uit !

    Wat je ook even kan doen is de oliepeilstok eruit trekken en bij het uit einde een vuurtje houden (aansteker).
    Als er dan lichte knettertjes vanaf komen dan zit er koelvloeistof in de olie en kan het dus zijn dan de koppaking lekt !
    Je kan ook bij een garage laten testen als de koppaking lekt , met een tester die zetten ze op je koelvloeistof resevoire en dan zuigen ze erlucht door heen en als dan de vloeistof verkleurd dan zitten er uitlaatgassen in het koelsysteem waar door ze dan ook kunnen zien dat de koppakking lek is !

    Denk dat de koppaking eerder een baan is voor de A en niet voor de B monteur !
    Aan gezien de motortiming opnieuw moet worden afgsteld (DisRiem).
    Kopvlakken moet je bijna altyd doen als je de koppaking vervangd.

    Sterkte groetjes Danny

  14. #13
    Stefan-coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    37
    Posts
    325
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90
    Land
    Land

    Standaard

    Mijn coupe rookt ook behoorlijk met dit weer. Maar mijn koppakking is gewoon goed!

    Ik denk dat je naar een andere lekkage moet gaan zoeken want bij koppakking zal hij altijd moeten roken (wegens het altijd kvs verbranden)

    Ga even langs de lokale garage om het te laten testen met zo'n tester/snuifer.

    Ik weet niet waar je woont maar ik kan dit eventueel ook wel voor je doen.
    Heb zo'n tester op het werk staan.

    Groeten,
    Stefan
    Alleen de Audi's: '89 Audi Coupe 2.3 10V '88 Audi Coupe 2.3 20VQuattro '91 Audi Coupe 2.8 '95 Audi A4 2.8 '01 Audi A4 1.9TDI '90 Audi Coupe 2.3 10VQuattro
    1988 Audi 90 2.0 20VQuattro

  15. #14

    Standaard

    Laat eerst gewoon even bij de garage het laten testen voor de koppaking zij kunnen vast ook wel even het koelsysteem onderdruk zetten en dan te zien als die niet ergens anders lekt........
    Its nice Quattro

  16. #15
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Heeej,

    Mijn zwager de hier wel bekende martin-audifan, heeft ook zo een ding.

    En we hebben het laatst getest, vloeistof in dat ding gestopt, moter warm draaien, dan de dop van het expansievat en dat ding erop, dan ff in de bal knijpen zodat ie lucht trekt.

    Maar de groene vloeistof verkleurde niet, later bij de uitlaat getest maar dan werd de vloeistof in no time geel.

    Hmmm er komen nu wel een aantal andere zaken naar boven die jullie hierboven noemen, thnx.

    Even over dat niet harder willen dan 180km/h
    ik reed gister hier op de A30 en trapte ehm in zijn 4 helemaal onderin, maar bij de 160km/h en op 5000rpm begon ie egt int houde , toen ik echter het gas een klein beetje terug nam voelde ik em ineens gaan en konden we naar de 6000rpm door trekken :oops: , toen in ze 5 gezet en weer het gas net niet gevloert haalden we wel de 200km/h en had nog wat over...
    Maar hoe kan dit nu? gaat de gasklep te ver open zodat ie eigenlijk weer sluit of hoe mag ik dit gaan zien?

    MvG Martijn

    Ps. Mijn garagist is trouwens: E.J. Veldhuisen in Wekerom.

    Ps2.Zelf woon ik in Ede

  17. #16

    Standaard

    Meng verhouding niet goed lijkt het......
    Kan ook een vacium lek zijn!?!
    Weet niet als zo'n ding al een luchtmassameter heeft of zoiets dergelijks?
    Its nice Quattro

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als je vermoedt dat de koppakking eruit ligt, is een prestatietest niet de meest verstandige optie.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18
    Martijn-Audifan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    212
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Als je vermoedt dat de koppakking eruit ligt, is een prestatietest niet de meest verstandige optie.
    Zit wat in, maar kheb er een middeltje(Womi) erin gegooid zodat de lekkage's die er zouden kunnen zijn qua pakkingen/KVcircuit weer dicht gaan zitten, en zo ver als ik nu zie en merk rookt ie 's morgens een mooi stuk minder.
    Het zal echter wel uitstel van executie zijn....

    Verder nog mensen ideeën?

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    ...dat ik hoop dat je die rommel ooit nog uit je koelsysteem krjgt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20

    Standaard

    Ja die troep vernauwd ook je koelkanalen in je blok enzo ik ben er nooit zo een voorstander van.....
    Its nice Quattro

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •