Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: veerpootbrug/domstrebe/strutbar Audi Cabriolet 1998 DIESEL

  1. #1
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard veerpootbrug/domstrebe/strutbar Audi Cabriolet 1998 DIESEL

    Hallo allemaal,

    Ik had in mijn vorige Audi Cabriolet 2.6. V6 een zogenaamde veerpootbrug/domstrebe/strutbar zitten die voor wat meer stabiliteit zorgde.
    Nu ik sinds afgelopen zaterdag weer in het bezit ben van een soortgelijke dakloze, echter een diesel, wilde ik dat voor dezelfde stabiliteit nu ook weer hebben.

    Heb het originele artikelnummer weten te achterhalen via de kennis die mijn oude 2.6 V6 had gekocht en hopla zo besteld bij de Audi dealer (artikelnummer 8A0805645A) ze konden het eerst niet vinden want het schijnt een S2 onderdeel te zijn maar na wat speurwerk toch gevonden! De blijdschap was maar van korte duur want het past dus NIET op mijn diesel uitvoering omdat bij de diesel (als je voor de auto staat en de motorkap open hebt staan) de accu en het brandstoffilter tegen het schutbord aan zitten en dit dus qua hoogte niet gaat. Brandstoffilter was nog wel 5 cm lager te plaatsen maar het verplaatsen van de accubak, accu en het eventueel verlengen/veranderen van de kabels net iets te veel werk.

    Wie-oh-wie heeft het zelfde probleem gehad en hiervoor een oplossing? Denk dat ik er bijna niet aan ontkom om de veerpootbrug op maat te laten maken.

    Graag jullie input, sugesties of raad!

    Groet, Rudy
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.531
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Ik heb die S2 brug er tussen zitten. Voorwaarde is wel dat de plastic accu beschermkap weg moest. De brug loopt nu op een halve centimeter hoogte over de accu. De accu verwijderen betekent eerst de burg verwijderen.
    Is verder geen probleem.
    Ik heb wel een benzine versie.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Steven,

    Bedankt voor de tip, ik zal eens kijken of dat bij mij ook lukt. Aangezien ik een diesel heb en rechts naast de accu de brandstofpomp zit, zal die een stukje naar beneden moeten. Is het dan ook zo dat alleen de bovenste veerschotels los moeten om de bevestigingspunten te kunnen plaatsen?

    Groet, Rudy
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  4. #4
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Ik heb die S2 brug er tussen zitten. Voorwaarde is wel dat de plastic accu beschermkap weg moest. De brug loopt nu op een halve centimeter hoogte over de accu. De accu verwijderen betekent eerst de burg verwijderen.
    Is verder geen probleem.
    Ik heb wel een benzine versie.
    Hallo Steven,

    Zou je er een foto van kunnen maken en die willen plaatsen?

    Groet, Rudy
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  5. #5
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Naar je pb... heb inderdaad een AC 1.9TDI.
    Met de stabilisatorstang bedoel je wrs niet de die onderaan loopt.
    Een veerpootbrug op een benzineversie is inderdaad wel goed aant te passen, zoals steven hierboven beschrijft. Nu voor een diesel heb ik nog nooit is voor gevonden, dus ik denk zelf te fabriceren, maar de accu en benzinnefilter zitten VLAK onder de motorkap
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.


  6. #6
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Kom anders zondag naar meerkerk, is cabriomeeting... gaat je zeker goed bekomen.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Ik heb die S2 brug er tussen zitten. Voorwaarde is wel dat de plastic accu beschermkap weg moest.
    Heb je die toevallig nog? ik ben op zoek naar zo'n kap,voor mijn 2.3E Coupe.
    Als je hem kwijt wil,houdt ik mij aanbevolen
    Laatst gewijzigd door Leon; 15-05-09 om 19:03.
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  8. Ad
  9. #8
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Helaas kan ik er morgen niet bijzijn, zit met een kapotte turbo -olietoevoerleiding. (nipppel op de oliefilter stuk, dus wordt wachten tot maandag om te gaan bestellen)
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  10. #9
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    @Veek:

    Jammer dat je er zondag niet bij bent.

    Het klopt inderaad dat de accu en het brandsftoffilter vlak onder de motorkap zitten.
    Misschien maar eens iets op maat laten maken want ik mis op één of andere manier toch een beetje meer stabiliteit.
    En die heb ik zeker na de chiptuning naar ongeveer 122PK en 300Nm denk ik wel nodig.

    Groet, Rudy
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  11. #10
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudeboy01 Bekijk Berichten
    @Veek:

    Jammer dat je er zondag niet bij bent.

    Het klopt inderaad dat de accu en het brandsftoffilter vlak onder de motorkap zitten.
    Misschien maar eens iets op maat laten maken want ik mis op één of andere manier toch een beetje meer stabiliteit.
    En die heb ik zeker na de chiptuning naar ongeveer 122PK en 300Nm denk ik wel nodig.

    Groet, Rudy
    Vind het kl*te dak ni kan rijden, want hier steekt het zonnetje zen kop door de wolken

    Ben wel eens benieuwd naar je stabiliteit met de veerpootbrug. Standaard wemelt ze inderdaad wel eens wat over de baan, zeker met bochtenwerk. Heb je wel niet met een harde verlaging, snijdt ze wel mooi de bochten door.

    Nu heb je dat eigelijk ook, als je optrekt in pakweg 3 duw je hem zo over de 4500 toeren maar in vijfde wil ze niet over die 170 en 4200 toeren. (ze missen inderdaad wel wat torque)
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  12. #11
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    aja heb daarstraks eens gekeken, zoals steven zegt kan je inderdaad de accuplaat wegdoen, maar als ik me niet vergis zal je standaard daar een VARTA VW/AUDI accu terugvinden. Deze is hoger dan eentje die achteraf gaat kopen. schol me wel een 2 -tal centimeters. (is eentje van norauto-Auto5)
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  13. #12
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Er is hoop . . . ik heb geen originele accu meer! Deze is door de vorige eigenaar nog niet zo lang geleden vervangen door een nieuwe die wat lager is. Zo te zien kan ik het brandstoffilter ook nog wel d.m.v. een beugel nog wel een paar centimeter laten zakken.

    To be continued . . .
    Laatst gewijzigd door Rudeboy01; 19-05-09 om 21:47.
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  14. #13
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Er is hoop . . . ik heb geen originele accu meer! Deze is door de vorige eigenaar nog niet zo lang geleden vervangen door een nieuwe die wat lager is. Zo te zien kan ik het brandstoffilter ook nog wel d.m.v. een beugel nog wel een paar centimeter laten zakken.

    To be continued . . .
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  15. #14
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    ik lees daarnet da je veerpootbrug komende is... op maat laten maken?
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  16. #15
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Talking

    Ja, dat klopt! Ik krijg haar morgen terug met een chip en heb dan ongeveer 122 PK en 300 Nm.
    Dinsdag wordt de originele versie van de veerpootbrug geplaatst als we de volgende modificaties kunnen uitvoeren;
    - accu, die al qua formaat al minder hoog is dan de originele versie, 3 cm naar voren plaatsen;
    - Brandstofpomp met een op maat gemaakte beugel ongeveer 5 cm laten zakken.

    Na deze aanpassingen zou het moeten lukken.

    Mocht het nu niet gaan op de manier zoals hierboven beschreven laat ik er één op maat maken.

    Als het gelukt is zal ik wat foto's in mijn album plaatsen.
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  17. #16
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    ben benieuwd... zeker ook voor het vermogensverschil aangezien ik dit toch ook overweeg komende jaren.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  18. #17
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Nou . . . de diesel is gechipped! En wat een verschil, alles gaat net even een stukje soepeler en de motor loopt voor mijn gevoel iets rustiger. Hij is niet zo fel als mijn Golf Tdi van de zaak met 105 Pk maar daar mag ik het oude beestje niet mee vergelijken.
    Zelfs in de 5de versnelling is het nog goed voelbaar van 100 . . . zo door naar illegale snelheden!

    Ik ben er blij mee.

    De veerpootbrug gaat ergens over twee weken gebeuren, laat ik de auto een week bij de garage staan zodat ze alle rust en tijd hebben om dat klusje goed te klaren.

    Volgende klus . . . inbouw bij Marja van een cruisecontrol!
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  19. #18
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Beetje uiteenlopend topic, sorry hiervoor! maar...

    Heb je toevallig de printout? En hoe gaat het koppel (300Nm)? Breed verschil? Lijkt hij me bijna zo snel als en Ford CC 2.0TDI

    Gewoon chipje? neem aan dat de verstuivers mee gedaan zijn? Wat is het prijskaartje dat je nu betaald hebt?

    (Je rijdt wel zuinig e, dunkt me...)
    Laatst gewijzigd door Veek; 11-06-09 om 16:26.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  20. #19
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Talking

    Van het chippen krijg ik nog een uitdraai van de garage, maar het zal iets van 122 PK zijn en ergens tussen de 250 - 275 Nm zijn. Het rijdt in ieder geval heerlijk soepel. Kosten zijn € 395,- en voor mijn gevoel ga ik er ook iets zuiniger door rijden! (ik kom amper boven de 110 KM/h, echte KM's via GPS, onthaast en relaxed thuis. . .)

    Donderdagavond gaat de Cabriolet naar de garage die de veerpootbrug op maat gaat maken met behulp van originele Audi onderdelen die ze her en der gaan modificeren. Geen huis-tuin-en-keuken-garage maar een liefhebber (lees mieren**ker van de eerste orde met benzine in zijn aderen) die ik graag aan mijn auto laat sleutelen.
    Als het geheel af is zal ik hier de foto's plaatsen en degene die naar de meeting komt op de 28ste kan het onder de kap gaan bekijken.

    En als laatste . . . de cruisecontrol zit er sinds vanavond op en werkt fantastisch, iets andere uitvoering dan dat ik op mijn lease Golf heb, 1.9 TDI met 105 PK, maar dat went wel. Weer iets om af te strepen van mijn verlanglijstje.

    Nog te gaan:
    - Bolero's
    - 4 gele Koni's
    - nieuw dak
    - centre speaker (gaat Akoya61 voor me maken, is hij nu zelf mee bezig)
    - 2 hoofdsteunen achter
    - 2 nieuwe voorstoelen in zelfde kleur leer overtrokken (waarschijnlijk van een Golf 4)

    . . . tsja, dit was het voor nu wel, ik zal vast nog wel iets anders gaan verzinnen.
    Laatst gewijzigd door Rudeboy01; 16-06-09 om 23:34.
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  21. #20
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudeboy01 Bekijk Berichten
    Van het chippen krijg ik nog een uitdraai van de garage, maar het zal iets van 122 PK zijn en ergens tussen de 250 - 275 Nm zijn. Het rijdt in ieder geval heerlijk soepel. Kosten zijn € 395,- en voor mijn gevoel ga ik er ook iets zuiniger door rijden! (ik kom amper boven de 110 KM/h, echte KM's via GPS, onthaast en relaxed thuis. . .)

    Donderdagavond gaat de Cabriolet naar de garage die de veerpootbrug op maat gaat maken met behulp van originele Audi onderdelen die ze her en der gaan modificeren. Geen huis-tuin-en-keuken-garage maar een liefhebber (lees mieren**ker van de eerste orde met benzine in zijn aderen) die ik graag aan mijn auto laat sleutelen.
    Als het geheel af is zal ik hier de foto's plaatsen en degene die naar de meeting komt op de 28ste kan het onder de kap gaan bekijken.

    En als laatste . . . de cruisecontrol zit er sinds vanavond op en werkt fantastisch, iets andere uitvoering dan dat ik op mijn lease Golf heb, 1.9 TDI met 105 PK, maar dat went wel. Weer iets om af te strepen van mijn verlanglijstje.

    Nog te gaan:
    - Bolero's
    - 4 gele Koni's
    - nieuw dak
    - centre speaker (gaat Akoya61 voor me maken, is hij nu zelf mee bezig)
    - 2 hoofdsteunen achter
    - 2 nieuwe voorstoelen in zelfde kleur leer overtrokken (waarschijnlijk van een Golf 4)

    . . . tsja, dit was het voor nu wel, ik zal vast nog wel iets anders gaan verzinnen.
    Ik kom en ben benieuwd, ben eerst mijn koppelstang nog aant herstellen en 2 nieuwe stofhoesen aant steken maar das af tegen volgend weekend
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •