Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 223

Onderwerp: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

  1. #101
    Roofless wolfie030's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    4.443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Hmmm, kan geen redelijke verklaring geven. Ben wel benieuwd naar de oorzaak en oplossing.
    1998 Cabrio 2.6 automaat (Daily leasel: VW Tiguan 1.4 TSI 150 pk)
    (Ex: '91 80 1.6/'92 80 2.6/'92 80 2.8q/'93 80 2.0/'97 A4 1.6/'98 A8 4.2)

  2. #102
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Misschien de relais. Probeer hier al eens een andere te steken. Kan zijn dat deze dicht blijft staan.
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

  3. #103
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Ik zal eens de stuurkast bij een bevriende Audi dealer laten uitlezen. Eens zien wat dat brengt.
    Gaat pas over 2 weken gebeuren want ik zit vanaf a.s. vrijdag voor mijn werk in het buitenland.

    Ik zal jullie op de hoogte houden van de eventuele vorderingen.
    Als allerlaatste redmiddel is er nog altijd Coen Donkers in Veghel.

    Groet Rudy
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  4. #104

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudeboy01 Bekijk Berichten
    Ik heb weer eens wat met mijn Audi Cabriolet!

    Na de 358ste steen op mijn voorruit ging het eindelijk een keer mis...KRAK...en een scheur in mijn ruit.
    Geen nood want we hebben een goede verzekering en Carglass! Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt en
    de Cabrio op een middag achtergelaten om er een fonkel-nagel-nieuwe voorruit in te laten zetten met de groene
    band bovenaan de ruit.

    Echter...nu gaat mijn cabriodak niet meer open! Zit er in de chromen lijst iets dat stuk kan gaan als men
    iets verkeerd zou doen met het vervangen van de voorruit!?

    De handelingen die ik zoals altijd doe om de kap te openen;
    - motor aan;
    - in z'n vrij;
    - in z'n achteruit (ja , je gaat aan jezelf twijfelen!)
    - handrem aangetrokken;
    - klep van kofferdeksel op slot;
    - na het ontgrendelen van de kap en het iets omhoog duwen gaan de ramen zoals altijd naar beneden;
    - knopje betasten;
    - en vervolgens gebeurt er niets meer...

    Kabelbomen aan linker- en rechterzijde gecontroleerd...zijn OK.
    Niveau van olie gecontroleerd aan de hand van eerdere geschreven topics en de daarbij behorende beelden.
    Zekeringen nagekeken ook OK.

    Wie oh wie helpt me uit de brand!?

    Groet, Rudy
    Lijkt me heel simpel. Carglass aansprakelijk stellen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Dit is een typisch geval van een wanprestatie. Laat de rechtsbijstandverzekering het maar oplossen.

  5. #105

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Er zitten in de daklijst wel een paar schakelaars, je kunt hier bij komen door de binnenbekleding van de stijlen los te maken. Uitlezen is echter veel handiger, want dan heb je tenminste een idee in welke richting je moet zoeken.

    1. Werkt het lampje op het dashboard?
    2. Gaat de achterklep nog op slot?
    3. Gaan de ramen ook nog een stukje naar beneden?


  6. #106

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Als er in de stijlen inderdaad schakelaars/sensoren zitten die mogelijk geraakt kunnen worden bij het vervangen van de voorruit zou ik toch eens contact opnemen met carglass..

  7. #107

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Ik heb gezien hoe ze de raamstijlen er terug in slaan bij het inzetten van het voorraam. Daar wordt een zware hamer voor gebruikt, dus niet heel vreemd als er schakelaars zijn geraakt.

    Een belletje naar Carglass zeg ik.

  8. Ad
  9. #108

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudeboy01 Bekijk Berichten
    Ik heb weer eens wat met mijn Audi Cabriolet!

    Na de 358ste steen op mijn voorruit ging het eindelijk een keer mis...KRAK...en een scheur in mijn ruit.
    Geen nood want we hebben een goede verzekering en Carglass! Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt en
    de Cabrio op een middag achtergelaten om er een fonkel-nagel-nieuwe voorruit in te laten zetten met de groene
    band bovenaan de ruit.

    Echter...nu gaat mijn cabriodak niet meer open! Zit er in de chromen lijst iets dat stuk kan gaan als men
    iets verkeerd zou doen met het vervangen van de voorruit!?

    De handelingen die ik zoals altijd doe om de kap te openen;
    - motor aan;
    - in z'n vrij;
    - in z'n achteruit (ja , je gaat aan jezelf twijfelen!)
    - handrem aangetrokken;
    - klep van kofferdeksel op slot;
    - na het ontgrendelen van de kap en het iets omhoog duwen gaan de ramen zoals altijd naar beneden;
    - knopje betasten;
    - en vervolgens gebeurt er niets meer...

    Kabelbomen aan linker- en rechterzijde gecontroleerd...zijn OK.
    Niveau van olie gecontroleerd aan de hand van eerdere geschreven topics en de daarbij behorende beelden.
    Zekeringen nagekeken ook OK.

    Wie oh wie helpt me uit de brand!?

    Groet, Rudy
    ik heb het hetzelfde probleem na uitlezen kreeg ik de foutcode 027 schakelaar voor kofferruimte ontgrendeld moet nu gaan uitvogelen wat het inhoud
    grtz peter

  10. #109

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    probleem al opgelost?
    Ik vraag me af of de schakelaars in de raamstijl echt iets met dit probleem hebben te maken. Deze zitten namelijk helemaal voorin het proces. Je geeft zelf ook al aan de het dak wel gedeeltelijk open gaat. Heb je wel genoeg stroom?
    Bij mijn cabrio kon ik de motor altijd laten draaien (wat ik ook deed, omdat de ramen erg moeizaam gingen).
    Stopt het dak abrupt, of gaat het steeds langzamer?

  11. #110
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaHa Bekijk Berichten
    probleem al opgelost?
    Ik vraag me af of de schakelaars in de raamstijl echt iets met dit probleem hebben te maken. Deze zitten namelijk helemaal voorin het proces. Je geeft zelf ook al aan de het dak wel gedeeltelijk open gaat. Heb je wel genoeg stroom?
    Bij mijn cabrio kon ik de motor altijd laten draaien (wat ik ook deed, omdat de ramen erg moeizaam gingen).
    Stopt het dak abrupt, of gaat het steeds langzamer?
    Het probleem is nu zo dat het process stopt bij het verder openen van het achterdek, de klep waar het dak in moet verzinken.
    Vrijdag heb ik een afspraak bij CarGlass.
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  12. #111

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    En ben je al wat wijzer?

  13. #112
    Rudeboy01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    289
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Red face re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BastiaanS2 Bekijk Berichten
    En ben je al wat wijzer?
    Ondertussen al weer een eind op weg...maar nog geen oplossing.

    Bij Carglass geweest en de A lijst laten checken of ze daar misschien iets geraakt hadden, niet dus. Ik ben er de hele tijd bijgeweest en ze hebben me ook laten zien dat ze idd ook niets hebben kunnen raken met de de- en montage van de ruit. Hoefde niets te betalen terwijl ze wel ruim één uur en 20 min. bezig waren. Dit was service en de monteur vond het ook wel een leermoment voor hemzelf!

    Daarna bij mijn eigen VW Audi dealer geweest waar ik ook met mijn lease Golf kom en ze mijn Audi Cabriolet dus ook kennen,
    langs geweest, afspraak gemaakt. Vervolgens op de dag van de afspraak geweest...45 min. zitten wachten, krijg ik de mededeling dat mijn Audi Cabriolet te oud is en dat ze te nieuwe software hebben!!! Ik stond even verbaasd te kijken, op de dag van het maken van de afspraak hebben ze notabene alles opgevraagd van kenteken, bouwjaar en zelfs chassisnummer.

    Kreeg doodleuk te horen dat ze me dus niet konden helpen en dat mijn auto te oud is...konden me alleen maar vertellen dat ik naar een andere VW Audi dealer moest die de oude software wel zou hebben. Ze namen niet eens de moeite om voor me te bellen. Daar kom ik dus ook nooit meer terug als klant. Duidelijk geen service.

    Vervolgens bij de VW Audi dealer terechtgekomen waar ze me met behulp van de diagnose apparatuur een eind op weg hebben kunnen helpen maar ook niet helemaal konden zeggen waar het wel aan lag. Ook daar kreeg ik te horen dat de software te nieuw was...maar de desbetreffende monteur had nog ergens een oude PC staan met de benodigde oude software en zelfs ook nog wat documentatie in de vorm van schema's en diverse foutmeldingen en oplossingen in de vorm van een soort stroomschema.

    Een goede vriend van me heeft een eigen garage en helpt me nu met het oplossen van het probleem.
    (Is nogal technisch aangelegd en heeft ook wel iets met het merk Audi...maar dan in een zeer extreme vorm! Misschien komt hij een keer mee naar een meeting maar het zou leuk zijn als dat een groot event zou zijn...misschien is zijn garage iets voor een meeting. Daarover later meer als ik het er met de meeting crew over heb gehad.)

    ...to be continued!
    1998 Audi Cabriolet|1.9TDI AHU chipped|cruisecontrol|Zomervelgen 17 inch Nuvolari|Wintervelgen 15 inch|Xenon|Daily driver Alfa Romeo Guilietta 1.6 JTDm
    Neem hier een kijkje voor de mooiste Audi Cabrio's: http://www.audicabriolet.de

  14. #113

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Nou ik ben benieuwd.. Wel raar dattie niet uit te lezen is.. Zal met vagcom ook wel niet gaan dan? Ben ook benieuwd wat voor stekkeraansluiting het is..

  15. #114

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Hallo,

    Met de vagcom software kun je de dak electronica ook uitlezen. Heb het hier (gemert) op de laptop staan, en heb een kabel. Zo heb ik m'n storing ook op kunnen lossen. Lag bij mij aan de kofferbak kabelboom, echter daar lijkt het niet op in jou geval. Wellicht een van de schakelaars in het dak zelf, of in het dekselslot. Ik wil je wel helpen.

    Mvrgr

    Marijn

  16. #115

    Standaard re: Cabriodak werkt niet meer (zowel elektrisch als handmatig)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rudeboy01 Bekijk Berichten
    Ik heb weer eens wat met mijn Audi Cabriolet!

    Na de 358ste steen op mijn voorruit ging het eindelijk een keer mis...KRAK...en een scheur in mijn ruit.
    Geen nood want we hebben een goede verzekering en Carglass! Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt en
    de Cabrio op een middag achtergelaten om er een fonkel-nagel-nieuwe voorruit in te laten zetten met de groene
    band bovenaan de ruit.

    Echter...nu gaat mijn cabriodak niet meer open! Zit er in de chromen lijst iets dat stuk kan gaan als men
    iets verkeerd zou doen met het vervangen van de voorruit!?

    De handelingen die ik zoals altijd doe om de kap te openen;
    - motor aan;
    - in z'n vrij;
    - in z'n achteruit (ja , je gaat aan jezelf twijfelen!)
    - handrem aangetrokken;
    - klep van kofferdeksel op slot;
    - na het ontgrendelen van de kap en het iets omhoog duwen gaan de ramen zoals altijd naar beneden;
    - knopje betasten;
    - en vervolgens gebeurt er niets meer...

    Kabelbomen aan linker- en rechterzijde gecontroleerd...zijn OK.
    Niveau van olie gecontroleerd aan de hand van eerdere geschreven topics en de daarbij behorende beelden.
    Zekeringen nagekeken ook OK.

    Wie oh wie helpt me uit de brand!?

    Groet, Rudy
    Hoi Rudy

    Ja het is al een tijd geleden maar hoe is het afgelopen ik heb namelijk precies het zelde probleem kap gaat maar half open en de deksel van de opberging van de kap moet ik ook handmatig een beetje helpen.
    groeten Danny

  17. #116

    Standaard cabrioletdak gaat niet open

    Heb ik weer. Prachtig weer maar kan ik mijn dak niet ontgrendelen. Ook het controlelampje van het dak brandt niet op het moment dat ik de sleutel op contact zet. Van de week heb ik een probleem gehad. Veel controlelampjes begonnen te knipperen toen ik mijn motor wilde starten wat vervolgens niet lukte. Toen ik de sleutel er uit haalde bleven deze lampjes knipperen (kortsluiting?). Pluspool van de accu losgehaald en weer vastgemaakt en geen knipperende controlelampjes meer waarna de motor vervolgens weer startte. Wat kan hier aan de hand zijn? En wat mij verder opviel is dat ik de benzine in de tank hoor klotsen wat mij voorheen nooit is opgevallen. Misschien ver gezocht maar kan daar een verband tussen bestaan? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

  18. #117

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    weet je zeker dat het je benzine is wat je hoort klotsen? Kan ook water zijn natuurlijk.. tank em eens helemaal vol..

    Over de electronica, controleer eerst eens een zekeringetje. als zelfs het controlelampje niet gaat branden..

  19. #118

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    De zekeringen zijn in orde. Is er iemand anders die mij hier verder in kan helpen?

  20. #119
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Het sterft van de topics over niet werkende elektrische kappen in dit subforum. Wellicht even zoeken?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #120

    Standaard Re: cabrioletdak gaat niet open

    Ik kan nergens het probleem vinden dat het dak niet ontgrendeld kan worden. Als ik het handvat tracht te draaien dan blokkeert deze.

Pagina 6 van 12 EersteEerste ... 2345678910 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •