Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

  1. #1

    Post bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    geachte audi liefhebbers.

    Ik heb me deze week een Audi cabriolet gekocht. 2.3 5 cilinder van '92
    Ben er zeer tevreden over, alleen 1 minpunt.
    Bij koude motor loopt de motor 900 toeren.

    als ik een tijd heb gereden draait de motor 1100 toeren bij stationair, na ongeveer 5 min wachten loopt ie weer op de 900 toeren stationair. maar geef ik een paar x gas. Blijft ie weer op de 1100 toeren steken.

    is dit normaal? of heeft dit te maken dat de koelvin aanslaat?

    Hoor graag reacties

    bvd freddy

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...-ng-motor.html

    De ISV is een metalen 'sigaar' met een connector en twee slangen erop.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    http://www.audiforum.nl/forum/motor-...-ng-motor.html

    De ISV is een metalen 'sigaar' met een connector en twee slangen erop.
    Hallo tom. bedankt voor je reactie,

    De ISV is dat een dure aangelegenheid om hem te vervangen?
    en is dat een kwaal van de 2.3 motors?

    bvdfreddy

  4. #4

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    hallo ,

    Heb vandaag is onder de motorkap gekeken.

    De sigaar kon ik niet vinden met 2 slangetjes, wel een ander soort onderdeel op de inlaatbuis van de spinnekop.
    Daar zitten wel 2 slangen met een stekker op.
    Heb nagevraagt, en dat was de magneet klep is dit de ISV wat kapot is ?

    bvd freddy

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    Niet noodzakelijk stuk, schoonmaken lost vaak je probleem op. Even demonteren, remreiniger er doorheen spuiten, laten drogen en weer monteren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Niet noodzakelijk stuk, schoonmaken lost vaak je probleem op. Even demonteren, remreiniger er doorheen spuiten, laten drogen en weer monteren.

    ga het gelijk even proberen

    thnx
    gr freddy

  7. #7

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    hallo mensen,

    Ik heb probleem mischien gevonden,

    tijdens het demonteren van de ISV zag ik kleine scheurtjes in de aanzuigbuis van de luchtfilter.
    Heb deze dicht gekit en heb een dag zo gereden. en de auto doet weer naar behoren.

    hopen dat dat het was, anders toch de isv vervangen.

    bedankt voor de snelle reacties!

    gr freddy

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    tja, valse lucht.. daar kan een NG niet tegen..

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    ISV niet vervangen, gewoon schoonmaken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddyvb Bekijk Berichten
    hallo ,

    Heb vandaag is onder de motorkap gekeken.

    De sigaar kon ik niet vinden met 2 slangetjes, wel een ander soort onderdeel op de inlaatbuis van de spinnekop.
    Daar zitten wel 2 slangen met een stekker op.
    Heb nagevraagt, en dat was de magneet klep is dit de ISV wat kapot is ?

    bvd freddy
    Je isv zit net voor / 'in' je inlaatspruitstuk. Kun je zo zien zitten als je van voor je motor bekijkt. Loopt een luchtslang naartoe en ook weer vanaf. Foto bij mijn NG:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg isv.JPG (55,6 KB, 37 keer bekeken)

  12. #11
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: bij warme motor 1100 toeren '92 cabrio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door freddyvb Bekijk Berichten
    hallo ,

    Heb vandaag is onder de motorkap gekeken.

    De sigaar kon ik niet vinden met 2 slangetjes, wel een ander soort onderdeel op de inlaatbuis van de spinnekop.
    Daar zitten wel 2 slangen met een stekker op.
    Heb nagevraagt, en dat was de magneet klep is dit de ISV wat kapot is ?

    bvd freddy
    Je magneetklep is iets anders, maar een vacuumlek daarin kan ook voor slechtere motorloop zorgen. Magneetklep voert overtollige benzinedampen af als ik me niet vergis.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •