Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

  1. #1

    Standaard accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Hallo allemaal

    Wie kan mij helpen

    Ik heb een Audi 80 cabriolet uit 1991 en daarvan is na het lange stil staan de accu van leeg, de auto heeft centrale deurvergrendeling en ik kan er niet meer in, ik heb geen neerklapbare achterbank, hoe kan ik er nu in komen

    Wie o wie, dank voor de reacties
    ik rij al jaren audi 1x80 eerste model 2x 2e model 80 1x audi 100 1x a4 sedan en een audi avant 1.8 20 v en nu een A4 Avant 2.5 V6

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Topic verplaatst.

    Heb je geen sleutel dan?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Hoi Tom

    bedankt voor je reactie
    Ja wel een sleutel maar via bestuurderskant gaat hij niet open
    ik rij al jaren audi 1x80 eerste model 2x 2e model 80 1x audi 100 1x a4 sedan en een audi avant 1.8 20 v en nu een A4 Avant 2.5 V6

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Dan zou ik 'm eens van binnenuit openmaken en het deurpaneel losmaken. Waarschijnlijk is er een stangetje los.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Ik heb gisterenavond de accu eruit gehaald om op te laden met de accu lader, hij deed niets meer na weken te hebben stil gestaan, maar m'n motorkap dicht gedaan, ff niet bij nagedacht beetje dom
    Laatst gewijzigd door john; 21-08-10 om 08:49.
    ik rij al jaren audi 1x80 eerste model 2x 2e model 80 1x audi 100 1x a4 sedan en een audi avant 1.8 20 v en nu een A4 Avant 2.5 V6


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Klopt, de cabrio vergrendelt met een vacuüm pomp. Er is geen mechanische verbinding tussen de sleutel en het slot. Dit zorgt ervoor dat de auto niet te openen is als er geen spanning op het systeem staat.

    Ik denk dat de eenvoudigste manier is om de auto op te krikken, de motorafdekplaat te demonteren, de motorkap vanuit deze positie ontgrendelen en dan het electrische circuit activeren (nieuwe accu of startkabels). Hierna kun je de auto weer gewoon met de sleutel openen.

    Omdat alle rubber afsluitingen erg gevoelig zijn zou ik het niet proberen, maar een tweede mogelijkheid is om (bijvoorbeeld met wat VD electriciteitsdraad met een stevige lus eraan) te gaan 'hengelen' naar de deurklinkjes in de auto. Als je die 'open' trekt ontgrendelt de deur ook.

    Succes!

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    457
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    voorbumper (deze zit vast met 2 inbusbouten) en motorbeschermplaat zou ik demonteren. zo kun je beter bij de vergrendelings veren.
    '92 Audi 100 S4 automaat
    '07 Passat 2.0 TFSI Highline
    '98 Audi A3 1.8T (circuit gebruik)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    zit het slot vast? Volgens de showroom heb je een cabrio van 1991 en volgens mij hebben die toch zowel links als rechts de mogelijkheid om de deur met de sleutel te openen? (dus zonder afstandbediening?)

    Openen met de sleutel zal normaal gesproken de vacuumpomp aansturen, nu je echter geen stroom hebt doet de vacuumpomp niets en zal dus alleen die ene deur open gaan.
    Als de linkerdeur het dus niet doet zou ik de rechter eens proberen.

  10. #9

    Standaard Re: accu leeg deuren niet meer open audi 80 cabriolet

    Als de cv niet meer werkt dan moet je idd de deuren nog wel met de sleutel open kunnen krijgen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #10
    Veek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    40
    Posts
    964
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Langs de koffer door het skiluik kruipen
    Je hebt cabrio-rijders en je hebt mensen die met een cabrio rijden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •