Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 38

Onderwerp: Kachelradiator tips

  1. #1

    Standaard Kachelradiateur Audi Cabriolet 1994

    Een vriend van mij had vorige week ineens aan de bestuurderszijde een natte vloermat. Het bleek koelvloeistof te zijn.
    Het lijkt erop of dat de kachelradiateur lek is. Maar zeker weten doe ik het niet want ik kan het simpelweg niet zien.
    Voorlopig hebben we een bypass gemaakt om toch te kunnen rijden (dan maar even geen kachel he, het wordt tenslotte winter
    Als het echt de radiateur is, moet volgens mij het hele dashboard eruit, of heb ik het verkeerd? Kan je er ook van onderaf bij?

    Zijn er mensen hier die dit bekend in de oren klinkt bij een Audi Cabriolet uit 1994? Ik bedoel kan het zomaar dat deze radiateur lek is?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EsVier Bekijk Berichten
    Een vriend van mij had vorige week ineens aan de bestuurderszijde een natte vloermat. Het bleek koelvloeistof te zijn.
    Het lijkt erop of dat de kachelradiateur lek is. Maar zeker weten doe ik het niet want ik kan het simpelweg niet zien.
    Voorlopig hebben we een bypass gemaakt om toch te kunnen rijden (dan maar even geen kachel he, het wordt tenslotte winter
    Als het echt de radiateur is, moet volgens mij het hele dashboard eruit, of heb ik het verkeerd? Kan je er ook van onderaf bij?

    Zijn er mensen hier die dit bekend in de oren klinkt bij een Audi Cabriolet uit 1994? Ik bedoel kan het zomaar dat deze radiateur lek is?
    Ik ken het dashboard van een cabrio niet,zou niet weten wat er anders aan is als een b4 sedan oid.
    maar het is me wel een keer gelukt van een b4 sedan het kachel element te vervangen.
    het dashboardkastje eruit als ik me t goed herinner. en midden console.
    een beetje ruimte maken dus , maar hoeft er niet helemaal uit dacht ik .
    Weet wel dat een krappe boel is en veel gevloek voordat ie eruit was.
    Maar als iemand ervaring heeft met cabrio moet ie zich melden.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik ben een keer bezig geweest onder het dashboard van een Cabrio en meen me te herinneren dat daar allerlei verstevigingen achter zaten...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik ben een keer bezig geweest onder het dashboard van een Cabrio en meen me te herinneren dat daar allerlei verstevigingen achter zaten...
    Dat zou heel goed kunnen idd.

    Denk dat we maar moeten gaan demonteren van onderaf, regio dashboardkastje zeg maar, en kijken hoeveel ruimte er is en of we er uberhaubt bij kunnen komen.

  5. #5

    Standaard

    ik kan alleen maar aanraden om het gehele dashboard te demonteren. Tegenwoordig lukt het mij al in 20 minuten en dat scheelt heel veel gemartel. Van onderaf via het dashboardkastje is gaat je niet eens lukken.
    deelnemer nr. 317 van het 25 jahre quattro evenement in Ingolstadt(D)

    Warning. Don't try to catch a quattro in the snow!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    heb van me eigen cabrio de kachelradiateur vervangen die is ook opeens lek gesprongen maar alles moet eruit vandaan hoor hele dashboard etc. trek er maar een daggie voor uit..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dieselwew Bekijk Berichten
    heb van me eigen cabrio de kachelradiateur vervangen die is ook opeens lek gesprongen maar alles moet eruit vandaan hoor hele dashboard etc. trek er maar een daggie voor uit..
    Ik dacht het al, maar ik hoopte het niet Bedankt in ieder geval.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Is het al gelukt?

    Ik ruik koelvloeistof als ik de kachel op warm zet, dus waarschijnlijk moet ik er ook aan geloven.
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  10. #9

    Standaard

    Ja, alleen hebben we het niet zelf gedaan. De auto moest nog terug naar de garage voor wat onderhoud, apk en garantie reparaties.
    Bovendien hadden we zelf geen werkruimte/garage beschikbaar, en het weer is nou niet zo dat je lekker de hele dag buiten kan werken. Achteraf een goed besluit geweest want nu alles in orde.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Unhappy hevige witte dikke rook in auto

    hallo allemaal,

    mijn auto had vandaag niet veel vermogen. toen ik stopte om even onder de kap te kijken gebeurde er iets heel raars.
    toen ik voor de auto stond en een beetje gas gas met de gashendel op het blok, om te luister, stond binnen een paar seconde de hele auto van binnen blank van de witte dikke rook. het stonk ongelofelijk naar plastic. het gekke is dat er geen rook van de motor zelf kwam (wat kan duiden op oververhitting van de motor, of lek koelsysteem) maar er alleen heel veel rook in de auto zelf vanuit het dashboard zoals blower, kilometerteller en toeren teller, en uit de airco roosters kwam. m'n hele auto stond vol met dikke witten rook.

    Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn???

    ik heb alle bekabeling achter het dashboard bekeken en niets is verbrand. ook zag ik nergens vloeistof. m'n vader dacht dat het misschien een kapotte zuiger was, maar de olie is nog steeds koffie bruin en niet grijs zoals dat eruit komt te zien bij een kapotte zuiger doordat er koelvloeistof in de motor komt.
    ook is het koelvloeistof peil nog hetzelfde.

    als iemand iets weet zou ik echt super blij zijn, ben bang dat ik iets met me motor het opgeblazen ofzo.

    Groetjes Joy

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: hevige witte dikke rook in auto

    Klinkt als een lekke kachelradiateur.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: hevige witte dikke rook in auto

    +1 maar waar komt dat vermogens verlies dan vandaan....??? hhhmmm
    Audi A2 1.4 aua

  14. #13
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: hevige witte dikke rook in auto

    Geen compressie koppakking goed opgeblazen en als klapper de kachelradiator imo
    It drives like a boat !

  15. #14
    Rios's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    1.341
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: hevige witte dikke rook in auto

    Klinkt als een gevalletje kachelradiator,en ik spreek uit ervaring. Geen goedkoop geintje trouwens.
    Alleen dat vermogensverlies kan ik niet plaatsen.

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: hevige witte dikke rook in auto

    Niet meer met de auto rijden en een deskundige (niet noodzakelijk een Audi-dealer) ernaar laten kijken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: hevige witte dikke rook in auto

    klinkt inderdaad best logies. ga er vandaag mee naar de garage even naar laten kijken. maar ik denk toch met een sleepkabel :P

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard rook uit ventilatiekanalen cabrio 2.3l bwj 92

    hallo
    mijn kachel werkt alleen op stand 4
    de lucht wat hij dan blaast is vrij vochtig, komt dan condens op de ramen.
    ook als de kachel uit staat,en de auto is warm komt er lichte rook damp uit?
    ruikt niet naar brand lucht. kan iemand me zeggen wat het probleem kan zijn.
    mvg patrick

  19. #18

    Smile Re: rook uit ventalatie kanalen cabrio 2.3l bwj 92

    Ik zou zeggen: "een lekke kachelradiateur".
    Het alleen op stand 4 werken kan liggen aan de weerstanden van je ventilator of aan je schakelaar zélf.
    Gebruik anders de zoekfunctie eens, er is hier en daar al wel wat over geschreven.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: rook uit ventalatie kanalen cabrio 2.3l bwj 92

    Klopt allebei, kachelradiator en weerstand vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #20
    Joep89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    92
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Kachel stinkt

    Beste audi rijders,

    Sinds een paar maanden komt er een ongelofelijke stinklucht uit mijn binnenverwarming als ik hem op de warme stand zet. Als ik het zou moeten beschrijven: het lijkt of er ergens een dooie mus ligt aan te branden. Er kwam van de week zelfs een soort van rook uit. De kachel blaast wel netjes uit alle gaten en op alle 4 de standen, daarnaast wordt hij ook netjes warm, tevens blijft het koelvloeistof op peil. Ik vraag me nu af wat mij te doen staat. De hele middenconsole en kachelunit er uit of kan ik er ergens tussendoor bij? Waar zou het probleem kunnen zitten? Ik heb het forum al doorzocht, daar kom ik allemaal kapotte kachels tegen etc. Is dat bij mij ook het geval?

    Ik heb een 2.3E 5cil uit 1992.

    Alvast bedankt!

    Gr,

    Joep
    Laatst gewijzigd door Joep89; 17-09-11 om 11:19.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •