Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 37 van de 37

Onderwerp: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

  1. #21

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Je Bosch benzinedrukregelaartje (grijs/zwarte kleine kastje op/bij je injectiesysteem is ook zo'n (dure) verdachte bijvoorbeeld.
    Zat die ook bij de ander spinnekop of heb je eigen uitgewisseld? Even voor het idee, of ie hetzelfde doet bij andere configuratie?
    Heb je ook de benzinedruk gemeten (vanaf brandstofpomp naar vóór de verstuivers?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Ik heb er waarschijnlijk nog wel eentje voor de NG liggen waar ik niets mee doe. Status weet ik niet, maar die mag je zo wel overnemen.
    Edit: het is zeker voor een NG, VAG nr weet ik niet, zal morgen evt kijken als je interesse hebt. Plunjer zat niet vast zover ik het nog weet te herinneren.
    Graag! Super bedankt! Hoe spreken we e.e.a. af voor bijvoorbeeld het ophalen?

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Zat die ook bij de ander spinnekop of heb je eigen uitgewisseld? Even voor het idee, of ie hetzelfde doet bij andere configuratie?
    Heb je ook de benzinedruk gemeten (vanaf brandstofpomp naar vóór de verstuivers?
    Ik heb de spinnenkop alleen ultrasoon gereinigd, dus nog niet uitgewisseld. Natuurlijk heb ik de drukregelaar wel gedemonteerd van te voren...

    Voordat ik zelf ben gaan sleutelen heb ik e.e.a. na laten kijken bij Coen Donkers. Hij vertelde me dat de drukregelaar (is het zwarte kastje, bedient door de lambda sonde) in orde was. Mijn brandstof pomp is nog relatief nieuw (en ik ga er ook van uit dat Coen dit gecheckt heeft).

  4. #24

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Okido!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #25
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Ik zit in Erp. Morgen zou het evt kunnen, maar daarna pas eind volgende week. Mail ff op the-al-bundy at home nl.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Red face Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi89coupe Bekijk Berichten
    Ik was rond de 150 euro kwijt, was compleet met luchtweger er bij.....ik heb thuis ook nog een spinnekop liggen die werkt...
    Wat is het boschnummer op die betreffende spinnenkop? en zou die van een 2.3 en een 2.0 uitwisselbaar zijn?
    Mijn oude gaf op cil. 3 geen brandstof rn eentje van de sloop doet hetzelfde???


    Mvgr. Martijn

  7. #27

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Als het een Bosch onderdeel is moet er een nummer op staan. Maar het nummer weet ik ook zo ff niet uit me hooft

  8. Ad
  9. #28
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Beetje verwarrend dat er 2 personen in hetzelfde topic problemen aankaarten (andere motoren, toch?)

    Dit document heb ik een keer gevonden, cross-ref van VAG nr naar Bosch.
    capteurs_pour_vehicules_automobiles_2008-2009_part_c.pdf

    Verder ook nog een document met bosch nummers voor service onderdelen.
    efi_techserviceparts.pdf
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 26-01-13 om 16:02.

  10. #29
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door youngtimer Bekijk Berichten
    Wat is het boschnummer op die betreffende spinnenkop? en zou die van een 2.3 en een 2.0 uitwisselbaar zijn?
    Mijn oude gaf op cil. 3 geen brandstof rn eentje van de sloop doet hetzelfde???


    Mvgr. Martijn
    Spinnekop van een 2.0 4 cilinder is totaal anders als van een 2.3 5 cilinder...gaat ook niet passen overigens.....ik kan je wel het nummer geven van de 5 cilinder (moet ik even naar op zoek trouwens) spinnekop, maar van de 4 cilinder zal je zelf even achteraan moeten....

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    49
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Het gaat ook om een vijfcilinder, een tweeliter. Als je een nummer hebt, graag.

    Mvgr

  12. #31
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door youngtimer Bekijk Berichten
    Het gaat ook om een vijfcilinder, een tweeliter. Als je een nummer hebt, graag.

    Mvgr
    Dit is het nummer van de spinnekop: Bosch 0 438 101 029

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Het originele 2.3E topic, update: na het plaatsen van de gebruikte spinnekop (waarvoor dank!) is de motor iets beter gaan lopen (meer vermogen). Ik haal nu 160 km/u max. dus de auto is nog steeds niet helemaal genezen... Ook loopt de auto rommelig stationair en staat de motor bijna af zolang de auto nog rolt (als ik stil sta dan herstelt het stationair toerental zich). Ik heb de CO opnieuw laten afstellen. Dit bracht enige verbetering, maar ik ben bang dat ik mijn vollast en nullast schakelaar stuk heb gemaakt tijdens het reinigen van de gasklep. Gelukkig heb ik nog een reserve gasklep liggen. Ik zal deze komende week monteren (ik houd jullie op de hoogte). Mochten er in de tussentijd nog tips zijn om mijn 5-cilinder te genezen, dan houd ik mij aanbevolen!

  14. #33
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Wat ik vaak doe als ik aan mijn gas klep bezig geweest ben meet ik even de 2 schakelaars door.....daar hoef je niet heel het spul weer los te halen enkel de stekker er van.
    Wat betreft het schommelen van je stationaire toerental kunnen je injectoren zijn...
    Maar 160 km/h...das wel traag voor een 5cilinder....heb je je brandstoffilter al is vervangen toevallig?

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi89coupe Bekijk Berichten
    Wat ik vaak doe als ik aan mijn gas klep bezig geweest ben meet ik even de 2 schakelaars door.....daar hoef je niet heel het spul weer los te halen enkel de stekker er van.
    Wat betreft het schommelen van je stationaire toerental kunnen je injectoren zijn...
    Maar 160 km/h...das wel traag voor een 5cilinder....heb je je brandstoffilter al is vervangen toevallig?
    Dank voor de tip! Ik zal de schakelaars eens doormeten, maar ik heb het idee dat ze blijven hangen (met name de vollast).

    Het eerste wat ik aangepakt heb sinds het openen van dit Topic is het vervangen van de injectoren voor een setje nieuwe van Bosch...

  16. #35
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    43
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Okee, die injectoren zijn uitgesloten dan......brandstoffilter als een vernieuwd?

  17. #36

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Gekke vraag en wellicht overheen gelezen: Staat de distributie/ontsteking wel op tijd eigenlijk?... Je hebt al zo veel vervangen, zoeken begint naar andere dingen zo langzamerhand.
    Ook zo een hoe is het met je 'kat'. Je uitlaatsysteem bouw misschien tegendruk op? (heb een keer een verstopte 'kat' gehad bij mijn coupé... zowat de hele motor lak uit elkaar. Zat dat ding gewoon dicht!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: 2.3E NG 5-cilinder loopt op 4 cilinders

    Hallo,

    Uiteindelijk kwam er een coupé op mijn pad met een mooie 7A motor... Zie mijn nieuwe topic in projecten :-P (http://www.audiforum.nl/forum/projec...motorswap.html)

    Bedankt voor de hulp en reacties tot zover!
    Laatst gewijzigd door Superunknown; 11-03-13 om 11:32. Reden: Invoegen link naar nieuw topic

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •