Ik heb de spinnenkop alleen ultrasoon gereinigd, dus nog niet uitgewisseld. Natuurlijk heb ik de drukregelaar wel gedemonteerd van te voren...
Voordat ik zelf ben gaan sleutelen heb ik e.e.a. na laten kijken bij Coen Donkers. Hij vertelde me dat de drukregelaar (is het zwarte kastje, bedient door de lambda sonde) in orde was. Mijn brandstof pomp is nog relatief nieuw (en ik ga er ook van uit dat Coen dit gecheckt heeft).
Beetje verwarrend dat er 2 personen in hetzelfde topic problemen aankaarten (andere motoren, toch?)
Dit document heb ik een keer gevonden, cross-ref van VAG nr naar Bosch.
capteurs_pour_vehicules_automobiles_2008-2009_part_c.pdf
Verder ook nog een document met bosch nummers voor service onderdelen.
efi_techserviceparts.pdf
Spinnekop van een 2.0 4 cilinder is totaal anders als van een 2.3 5 cilinder...gaat ook niet passen overigens.....ik kan je wel het nummer geven van de 5 cilinder (moet ik even naar op zoek trouwens) spinnekop, maar van de 4 cilinder zal je zelf even achteraan moeten....
Het originele 2.3E topic, update: na het plaatsen van de gebruikte spinnekop (waarvoor dank!) is de motor iets beter gaan lopen (meer vermogen). Ik haal nu 160 km/u max. dus de auto is nog steeds niet helemaal genezen... Ook loopt de auto rommelig stationair en staat de motor bijna af zolang de auto nog rolt (als ik stil sta dan herstelt het stationair toerental zich). Ik heb de CO opnieuw laten afstellen. Dit bracht enige verbetering, maar ik ben bang dat ik mijn vollast en nullast schakelaar stuk heb gemaakt tijdens het reinigen van de gasklep. Gelukkig heb ik nog een reserve gasklep liggen. Ik zal deze komende week monteren (ik houd jullie op de hoogte). Mochten er in de tussentijd nog tips zijn om mijn 5-cilinder te genezen, dan houd ik mij aanbevolen!
Wat ik vaak doe als ik aan mijn gas klep bezig geweest ben meet ik even de 2 schakelaars door.....daar hoef je niet heel het spul weer los te halen enkel de stekker er van.
Wat betreft het schommelen van je stationaire toerental kunnen je injectoren zijn...
Maar 160 km/h...das wel traag voor een 5cilinder....heb je je brandstoffilter al is vervangen toevallig?
Gekke vraag en wellicht overheen gelezen: Staat de distributie/ontsteking wel op tijd eigenlijk?... Je hebt al zo veel vervangen, zoeken begint naar andere dingen zo langzamerhand.
Ook zo een hoe is het met je 'kat'. Je uitlaatsysteem bouw misschien tegendruk op? (heb een keer een verstopte 'kat' gehad bij mijn coupé... zowat de hele motor lak uit elkaar. Zat dat ding gewoon dicht!
Hallo,
Uiteindelijk kwam er een coupé op mijn pad met een mooie 7A motor... Zie mijn nieuwe topic in projecten :-P (http://www.audiforum.nl/forum/projec...motorswap.html)
Bedankt voor de hulp en reacties tot zover!