hoi op marktplaats zie ik niks staan maar ik zoek een goede garage ik zuidholland die dat goed kan om de klepstorter en nokkenas te vervangen
Van de andere kant: het weer wordt beter, zo snel mogelijk de weg op met die cabrio! Geen enkele dame kent het verschil tussen 12V en 30V. Waar heb je die auto nou voor? :-)
Maar zonder gekheid: ik weet niet precies in welke modeljaren de 2.8 leverbaar was, maar mijn ervaring is dat er bij updates ook behoorlijk wat elektronica verandert (boordcomputer, motormanagement met bijbehorende kabelboom) en of de versnellingsbak en motorsteunen passend zijn... Dan heb je al snel een serieus project. En zo lang is de zomer in Nederland nou ook weer niet.
Ik weet niet hoe ver je ermee wilt rijden naar je garage? Op zich is het een klus die iedere goede garage zou moeten kunnen. Met name het uurtarief scheelt bij een algemene Bovag garage al gauw de helft ten opzichte van de dealer.
En sommige willen nog weleens werken met tweedehands spul. In hoeverre een nokkenas zich daarvoor leent, durf ik niet te zeggen. Ik heb er nog nooit eentje vervangen. Maar er zijn motoren waar het echte slijtagedelen zijn (zie het 2.5 TDI topic, daar had Audi Le Mans niet mee gewonnen...) Ik zou dan ook meteen (laten) achterhalen of er een reden is, dat die tik erin zit. Het kan zijn dat te weinig olie(druk) op enig moment of een verstopte olieleiding de reden is voor de slijtage. En als dat niet wordt verholpen, ben je binnenkort weer aan de beurt.
Vraag eens rond of er in je familie/vriendenkring iemand een goede ervaring heeft met een garage, en vraag eens wat offertes. Ik neem aan dat je vader de cabrio bij de dealer in onderhoud had en dat je die te duur vindt?
mijn oliedruk is wel hoog 4.5 met stationair bij warme motor en als ik gas geef dan komt mijn oliedruk over de 5 bar maar mijn meter gaat maar tot 5 bar mijn olie is goed op pijl
mijn pa die doet altijd zelf de onderhoud aan de audi om de 7500kilometer nieuwe olie en filter 5w40 van castrol olie
Prima spul, normaal zou daar dan geen probleem moeten zitten. Dan is het waarschijnlijk opgelost met vervangen van klepstoters. Weet je zeker dat de nokkenas is ingesleten/versleten? het is wel een zwaar belast onderdeel, maar daar zou de constructie en smering op berekend moeten zijn. Klepstoters zijn wel op enig moment versleten. Kijk anders eens op de (Duitse) audi 100 online shop http://www.audi100-online.de Heeft veel onderdelen voor oudere Audi's. Kan goedkoper zijn, maar komt nog verzendkosten bij. De eigenaar schrijft ook Engels, dat kan schelen bij mailtjes. Maar klepstoters zou je zelf of je garage ook bij de dealer/onderdelen winkel moeten kunnen bestellen. Maar prijzen vergelijken kan geen kwaad.
Neem je maar gewoon aan dat die nokkenas is versleten? Zou ik niet zomaar doen, die dingen gaan echt wel langer mee.
Klepstoters kunnen versleten zijn, dat had ik ook met mijn AAH. Nokkenassen zijn waarschijnlijk nog prima, tenzij de motor slecht onderhouden is. Uit je verhaal begrijp ik dat er wel goed voor gezorgd is. Mijn Cabriolet krijgt waarschijnlijk ook wel om de 7500 km nieuwe olie, omdat ik er maar weinig in rijd.
Je kunt de klepstoters vervangen zonder dat je de cilinderkoppen demonteert, maar dan moet je de cilinders wel op druk houden om je kleppen op hun plaats te houden. Lijkt me een tricky klus. Als je de koppen en dus ook het inlaatspruitstuk gaat demonteren dan adviseer ik je ook de olie terugslagkleppen onder je valleipan te vervangen. Die zorgen voor de oliedruk in de koppen.
Waarom moet je de cilinders onder druk houden? Ik mag aan nemen dat alle kleppen voorzien zijn van klepveren...dus zo snel je de nokkenas er uit haalt gaan de kleppen vanzelf dicht en blijven dicht....dan kan je je klepstoters er zo uit pakken als de nokkenas er uit is.
Hallo,
Voor je spaghetti uitlaat kun je ook eens contact opnemen met Mile Pajic (http://www.pajic-racing.com/RenD/Ren...uto's.html).
Succes!