Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Van de andere kant: het weer wordt beter, zo snel mogelijk de weg op met die cabrio! Geen enkele dame kent het verschil tussen 12V en 30V. Waar heb je die auto nou voor? :-)
    Maar zonder gekheid: ik weet niet precies in welke modeljaren de 2.8 leverbaar was, maar mijn ervaring is dat er bij updates ook behoorlijk wat elektronica verandert (boordcomputer, motormanagement met bijbehorende kabelboom) en of de versnellingsbak en motorsteunen passend zijn... Dan heb je al snel een serieus project. En zo lang is de zomer in Nederland nou ook weer niet.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    hoi op marktplaats zie ik niks staan maar ik zoek een goede garage ik zuidholland die dat goed kan om de klepstorter en nokkenas te vervangen

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Ik weet niet hoe ver je ermee wilt rijden naar je garage? Op zich is het een klus die iedere goede garage zou moeten kunnen. Met name het uurtarief scheelt bij een algemene Bovag garage al gauw de helft ten opzichte van de dealer.

    En sommige willen nog weleens werken met tweedehands spul. In hoeverre een nokkenas zich daarvoor leent, durf ik niet te zeggen. Ik heb er nog nooit eentje vervangen. Maar er zijn motoren waar het echte slijtagedelen zijn (zie het 2.5 TDI topic, daar had Audi Le Mans niet mee gewonnen...) Ik zou dan ook meteen (laten) achterhalen of er een reden is, dat die tik erin zit. Het kan zijn dat te weinig olie(druk) op enig moment of een verstopte olieleiding de reden is voor de slijtage. En als dat niet wordt verholpen, ben je binnenkort weer aan de beurt.

    Vraag eens rond of er in je familie/vriendenkring iemand een goede ervaring heeft met een garage, en vraag eens wat offertes. Ik neem aan dat je vader de cabrio bij de dealer in onderhoud had en dat je die te duur vindt?
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    mijn oliedruk is wel hoog 4.5 met stationair bij warme motor en als ik gas geef dan komt mijn oliedruk over de 5 bar maar mijn meter gaat maar tot 5 bar mijn olie is goed op pijl

    mijn pa die doet altijd zelf de onderhoud aan de audi om de 7500kilometer nieuwe olie en filter 5w40 van castrol olie
    Laatst gewijzigd door tom; 07-03-13 om 09:58.

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Prima spul, normaal zou daar dan geen probleem moeten zitten. Dan is het waarschijnlijk opgelost met vervangen van klepstoters. Weet je zeker dat de nokkenas is ingesleten/versleten? het is wel een zwaar belast onderdeel, maar daar zou de constructie en smering op berekend moeten zijn. Klepstoters zijn wel op enig moment versleten. Kijk anders eens op de (Duitse) audi 100 online shop http://www.audi100-online.de Heeft veel onderdelen voor oudere Audi's. Kan goedkoper zijn, maar komt nog verzendkosten bij. De eigenaar schrijft ook Engels, dat kan schelen bij mailtjes. Maar klepstoters zou je zelf of je garage ook bij de dealer/onderdelen winkel moeten kunnen bestellen. Maar prijzen vergelijken kan geen kwaad.
    Groeten uit een immer zompig De Meern


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    als ik de klepstoters wil ik ook een nieuwe nokkenas met een kilometer stand van 210.000km is die ook versleten dus een nieuwen kan geen kwaad een catcams snelle nokkenas kost 600euro dat valt wel mee klepstoters is 250euro

  7. #27
    Bouke222's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    322
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cabrio1994 Bekijk Berichten
    als ik de klepstoters wil ik ook een nieuwe nokkenas met een kilometer stand van 210.000km is die ook versleten dus een nieuwen kan geen kwaad een catcams snelle nokkenas kost 600euro dat valt wel mee klepstoters is 250euro
    Misschien niet eerst kijken wat er aan de hand is? Nokkenassen slijten niet zo hard lijkt mij.

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Neem je maar gewoon aan dat die nokkenas is versleten? Zou ik niet zomaar doen, die dingen gaan echt wel langer mee.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Denk dat die auto al 5 ton heeft gelopen ipv van 210000.

    En elke 7500 km olie vervangen, wat een onzin.


    Zou me eerst is in dingen verdiepen voordat je van allerlei onzin op een forum zet.

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    nou wat is er onzin dat mijn pa om de 7500km de olie gaat vervagen alleen maar goed voor de motor
    en ik rijder dagelijks niet mee ik heb daar een anderen auto voor

  12. #31

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Klepstoters kunnen versleten zijn, dat had ik ook met mijn AAH. Nokkenassen zijn waarschijnlijk nog prima, tenzij de motor slecht onderhouden is. Uit je verhaal begrijp ik dat er wel goed voor gezorgd is. Mijn Cabriolet krijgt waarschijnlijk ook wel om de 7500 km nieuwe olie, omdat ik er maar weinig in rijd.

    Je kunt de klepstoters vervangen zonder dat je de cilinderkoppen demonteert, maar dan moet je de cilinders wel op druk houden om je kleppen op hun plaats te houden. Lijkt me een tricky klus. Als je de koppen en dus ook het inlaatspruitstuk gaat demonteren dan adviseer ik je ook de olie terugslagkleppen onder je valleipan te vervangen. Die zorgen voor de oliedruk in de koppen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  13. #32
    audi89coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    287
    Kudos
    29
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Je kunt de klepstoters vervangen zonder dat je de cilinderkoppen demonteert, maar dan moet je de cilinders wel op druk houden om je kleppen op hun plaats te houden. Lijkt me een tricky klus..
    Waarom moet je de cilinders onder druk houden? Ik mag aan nemen dat alle kleppen voorzien zijn van klepveren...dus zo snel je de nokkenas er uit haalt gaan de kleppen vanzelf dicht en blijven dicht....dan kan je je klepstoters er zo uit pakken als de nokkenas er uit is.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    hoe ziet een terugslagkleppen er uit bij mijn 2.6 zit niks onder mijn valleipan die heb ik pas vervangen

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: heb je voor een audi cabrio 2.6 v6 een spaghetti spruitstuk

    Hallo,

    Voor je spaghetti uitlaat kun je ook eens contact opnemen met Mile Pajic (http://www.pajic-racing.com/RenD/Ren...uto's.html).

    Succes!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •