Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Buitenspiegel rechts verwarming werkt slecht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Buitenspiegel rechts verwarming werkt slecht

    Beste kenners,

    Mijn rechterbuitenspiegel verwarming werkt niet meer.

    Enig idee waar dit aan kan liggen en waar ik moet beginnen.

    Alvast bedankt!

    Groetjes Jos

  2. #2
    Vdub's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.001
    Kudos
    10
    Auto
    Audi V8

    Standaard Re: Buitenspiegel rechts verwarming werkt slecht

    meten of er stroom op staat, zo ja dan nieuw spiegelglas
    '90 Audi V8 DTM, '03 Audi A8 4.2 quattro, '06 Caddy DSG, '02 Passat Variant 1.8t, '02 Passat Variant W8

  3. #3
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Buitenspiegel rechts verwarming werkt slecht

    @Vdub: Kleine correctie: Je haalt spanning (volt) en stroom (ampere) door elkaar. Spanning(sverschil) staat ergens op/over en stroom loopt ergens doorheen.

    Als er geen spanning op staat kan het ook aan een relais/schakelaar liggen of een compleet gebroken kabel.
    Als je wel spanning meet hoeft dat nog niet te betekenen dat er stroom kan lopen. Als er 1 minuscuul koperdraadje verbonden is meet je al gewoon 12V maar er kan simpelweg geen 5A doorheen om het verwarmingselement op te warmen. De volgende stap is dus een stroommeting om te kijken hoeveel stroom er daadwerkelijk door het circuit loopt.
    Als laatste kun je ook nog de weerstand van het afgekoppelde verwarmingselement meten. Ze hebben over het algemeen een lage weerstand <100 Ohm. Bij twijfel vergelijken met het element uit de andere spiegel. Als het niet enigszins overeenkomt dan een nieuw spiegelglas plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 05-11-14 om 19:35.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Buitenspiegel rechts verwarming werkt slecht

    Thanks!

    Ik kwam er vanmorgen achter dat hij wel een beetje werkt. De linker Spiegel is al helemaal schoon en de rechter is dan pas een klein randje verder. Ik zal eens een multimeter pakken en gaan meten. Ik begrijp dus goed dat als alles naar behoren onder spanning staat kan het aan het Spiegel liggen?

    Groetjes,


    Jos

  5. #5
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Buitenspiegel rechts verwarming werkt slecht

    Ja maar de bedrading is nog steeds een mogelijkheid (1 draad bestaat uit meerdere koperdraadjes waarvan er wel een aantal gebroken kunnen zijn). Eerst weerstand van verwarmingselement meten en/of een correcte stroommeting doen. Evt. spiegels wisselen om te testen als je toch weerstand van beide aan het meten ben.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •