De Cabriolet is gebaseerd op de type 89 maar heeft een B4-neus. Er is maar een type gemaakt, dus alle onderscheid is gebaseerd op gebrek aan kennis.
De Cabriolet is gebaseerd op de type 89 maar heeft een B4-neus. Er is maar een type gemaakt, dus alle onderscheid is gebaseerd op gebrek aan kennis.
Thalys en ik keken laatst wat er zoal te koop stond. Of er nog leuke projecten te koop zijn. Stond deze in Gelderland te koop? Miskoop kan ik vanaf het plaatje niet zeggen. Km stand, aanwezigheid van onderhoudsboekjes, staat en nap heb ik nodig om daar iets over te kunnen zeggen.
Ik ben zelf sinds augustus de trotse eigenaar van een 2.3 uit 92. 1 ding weet ik nu al. Die gaat nooit meer weg. Haha
Hij stond in Geldermalsen te koop.
Boekjes gaan tot 2012 en 265000 km.
Teller staat nu op ff ruim 2 ton.
Snap ook niet echt of het dan nog nut heeft om terug te draaien.
iig, denk zelf dat we een leuke auto voor t geld hebben.
Voornamelijk onderhoud en wielophanging werk aan.
En met boordcomputer ! ! :-)
Weet nog niet precies wat, iig schokdempers.
Een complete set is alleen zo goedkoop dat ik liever meteen alles doe.
Ook meteen distributie en groot onderhoud.
Het was even puzzelen, maar de kap werkt inderdaad ! Je moet het maar weten hoe dat moet.
Alleen de stoelverwarming links en de oliedrukmeter is defect, Hoewel de temperatuur meter ook niet veel lijkt te doen.
Start en loopt perfect zelfs.
Zoals Tom al zegt...er bestaat maar 1 type Cabriolet, al heeft tie wel in 1996 en op het laatst in 1999 een facelift(je) gehad. Eigenlijk allemaal minimale zaken, zodat heel veel onderdelen gewoon passen door alle bouwjaren heen. Ja, deze dakloze wilde ik bekijken, omdat het voor de prijs misschien wel een leuk projectje zou zijn. Staat / stond inderdaad in Geldermalsen. Lijkt me een leuke basis om een goede auto van te maken. Maar kijk goed naar de kap, uitlaat, motor, versnellingsbak en interieur, en of alles het doet. Anders gaat het project snel in de grotere papieren lopen. Alle daklozen hebben meestal wel wat, maar als de "grote" zaken (flink) verrwaarloost zijn, dan wordt het duur. Je mag verwachten bij deze auto, dat er best wel slijtage onderdelen vervangen dienen te worden.Over dat terugdraaien. Kan zijn, om te maskeren, dat er een distributiewissel aan komt. Is voor een handelaar altijd een grote onkostenpost (en ook voor jou).
Tot nu toe :
Schokdempers + taatslager, draagarmen, fuseerde, stuurkogels en stabilisatorstangstangetjes.
Olie + filters (lucht brandstof) distributie + andere snaren. Misschien waterpomp. Bougies, thermostaat.
Dan nog andere kleine dingen, zoals oliedrukmeter.
Remmen nalopen (handrem doet t niet)
Doe liever alles meteen omdat we dan weer ff toe kunnen, het het minste werk is, en nu hoeft ie maar 1 keer uitgelijnd.
Doe alles zelf behalve apk.
Wellicht dat de reden voor de afwijkende km-stand ligt aan het vervangen van het combi-instrument? Dit onderdeel is namelijk nogal berucht... Normaal maakt iemand daar dan een notitie van in het onderhoudsboekje. Bijv. Teller gewisseld bij 265.000 km, nieuwe tellerstand 219.000 km ofzo. Als dat niet is gebeurd zou ik het alsnog doen met de geschatte (huidige) stand. Altijd goed voor de volledigheid bij een eventuele verkoop!
Bekend rijtje wat je afgaat. Thomasio en ik hebben hetzelfde zo'n beetje wel gedaan. Kijk ook even goed naar de achterremmen. De schijven zijn aan de binnenkant vaak (deels) geroest, en als det meer dan 50% is, is dat afkeur. Met dat euveltje heb ik al met de dakloze en de Avant last gehad. Omdat je handrem het niet doet, vermoed ik, dat dit bij jou ook het geval zijn zijn. Dan moet je nieuwe schijfjes en blokjes zetten.
Olie druk meter is waarschijnlijk niet kapot, maar de sensor wel. En dat geldt ook voor de dikke koelvloeistof sensor. Die gaan nog wel eens kapot. Die stuurt je temp meter aan. is het goedkoopst te verkrijgen bij Jan Los in Dedemsvaart (plm 40 Euro).