Euhh Volkert, ik weet niet of dat bij de vfl's ook al zo is .
Bij de mijne is hij ook nog steeds spoorloos.
ik vermoed dat er bij jouw iets verdwenen is, helaas.
lijkt me heel erg sterk dat zo'n uitvoering als de jouwe geen radio bedrading had (terwijl je wel de speakers hebt)
als er speaker's en dus bedrading ligt, had je een fabrieks radio voorbedrading. geen radio voorbedrading dus ook geen speakers en antenne. trouwens de eerste serie "audi sound" werkte volgens mij alleen met een directe 12v en had nog geen "geheugen 12v draad "nodig.
ik heb de orginele stekker er nog wel zitten maar ik heb alleen een plus, massa en ( memory ? 0.2 volt stroom ) er zit wel een 4de draad maar die geeft niks.. niet voor en niet na de stekker.. vermoedelijk voor een cd wisselaar ( remote ) of dat kastje op de hoedenplank
ik heb de lampjes besteld bij de Stealer, prijs weet ik nog niet..
krijg ze morgen binnen als het goed is
ook komt me andere pakketje dan binnen ( temp sensor, oliedruk sensor en turbodruk meter )
dus van het weekend aan de hobby
welke diameter vacuumslang heb ik trouwens nodig voor de turbodruk ? is daar een voorgeschreven maat voor ?
Benz.slang will do the job denk ik voor die meter.
Die sensoren zijn nog best aan de prijs, word een duur pakje. Ook bij de dealert ?
Let er bij de drukdoos voor de oliedrukmeter op dat je de juiste sensor uit je blok haalt.
Ik had op de sloop een drukdoos gekaapt, en de lagedruk schakelaar uit mijn blok gehaald, en die drukdoos erop.
Gevolg was dat ik een controllelampje kado had (ging branden) en de meter werkte niet.
Later dus de sensor weer terug, enadere eruit, en nog eens aansluiten.
Als ik het goed zeg heb je een hogedruk schakelaar en een lagedrukschakelaar in je blok.
Een met een grijze en een met een witte ring ofzo.
De lage is meestal de onderste in je blok, de hogedruk de bovenste.
Je moet dus ff op de drukdoos chekken welke eruit moet, omdat je daar dus 2 types in hebt.
De Escort heb maar 1 switch, en daar had ik dus bij geluk de goede drukdoos voor.
Overigens, mijn meissie heb die drukdoos er handvast ingezet. Ik daarna iets vaster. Mijn klauw kon er echt niet bij met inschroeven. van onderaf erin schroeven, Schuin omhoog houden, etc etc. Het is daar bij een turbo-model echt heel krap.
En je moet hem eigenlijk met een steeksleutel aan de voet van de drukdoos vastschroeven. Niet zoals je heel gauw geneigd bent gewoon de hele drukdoos forceren.
Vandaar dat de mijne handvast zit, met wat Densitol vloeibare pakking ertussen. Die sleutel, dat werd hem niet.
nee die sensoren heb ik niet bij de dealer gehaald kosten daar 88 voor de druk en 44 voor de temp. en dat alles ex de Btw.
heb ze nu bij Skg-carstyling.nl
druk 70 en temp 30 en das incl.
en de meters kosten daar 35.50 alleen de turbo is 55,-
ik moet idd de onderste druksensor vervangen ( Bruin ) dit doe ik op mijn werk dat zet ik hem ff op de brug of over de smeerput
ook wel zo makkelijk voor de temp sensor
de sensor moet ook handvast ( 10Nm ) dus dat zal wel geen ramp worden..
je had ook de hogedruk kunnen vervangen alleen had je dan een andere drukdoos moeten nemen ( 1.8 bar ) maar deze heb je natuurlijk niet voor het uitzoeken op de sloop
zit nog een beetje te dubben over of ik er allemaal nieuwe meters in zal zetten, denk dat ik eerst dit doe en later ze vervang voor nieuwe beetje afhankelijk van kleur verschil
en ik wil toch eigenlijk geen benzineslang gebruiken maar een vacuumslang dit omdat ik het idee heb dat deze niet zo snel dicht kan knikken maar ik wacht morgen eerst af voor ik kabels en slangen ga halen dan heb ik alles compleet en weet ik zeker wat ik moet hebben..
je hebt dus:
12V continue rood
massa bruin
waarschijnlijk wit (remote en geschakeld via de lichtzoemer zodat je melding krijgt bij het verlaten van het voertuig dat de radio nog aanstaat)
en de 4e draad is dan wit/blauw (GALA= snelheidsafhankelijke geluidsregeling voor de volume van de speakers bij orgi audi radio of evt te gebruiken voor de aansturing van een dinn navigatie)
dat kastje op de hoedenplank regelt naar believe van de achter passagier, de achter speaker of de aanstuuring (ipv de speaker) een hoofdtelefoon.
tenzij je spreekt over een verborgen kastje welke de antenne verstekrker is die dan in de achterruit zit verwerkt.
wbt de druksensoren, die zaten bij mij dus omgekeerd volgens mij.
Op zig geen probleem, als je het weet.
En inderdaad, op de sloop heb je die dingen niet voor het uitzoeken.
Er stond een 20V (dacht ik), daar heb ik hem uitgevist.
Maar wist nu niet welke kleur sensor er nog op het blok zat.
Zijn volgens mij door elkaar gebruikt, hogedruk en lagedruk dozen
dit klinkt zeer aannemelijk de kleurcodes weet ik zo niet uit mijn hoofd, der zit een geel/rood blauw/wit en nog 2
2 dikke kabels en 2 dunne kabels, maar geen geschakelde 12v
ik had het idd over dat kastje met de koptelefoon aansluiting, antenne versterker zal wel niet aanwezig wezen want het bereik is zwaar ruk
ik had stiekem gehoopt dat die sigarettenaansteker een geschakelde aansluiting was maar dat is het dus niet
dat zal dus toch kabels trekken worden ben ik bang
Klopt, maar volgensm ij waren ze bij mij om de een of andere illustere reden omgedraaid.
En mijn druksensordoosdinges was niet conis, zat zo een koper ringetje tussen.
hmm dacht dat ik ergens had gelezen dat ze conisch waren... maar dat doet er ook niet toe..
en dat ze bij jouw andersom zaten, was jouw blok niet compleet open geweest of haal ik nou dingen door mekaar
en je hebt een druksensor ( het tonnetje ) en een drukschakelaar ( die er dus uitgehaald word )
klopt.
Dat uit elkaar was hier:
http://www.audiforum.nl/forum/100-20...lege-tank.html
Maar ik weet niet of die eruit zijn geweest.
Is in principe niet nodig, omdat de cilinderbank als enige er niet uit is geweest.
En je hebt 2 drukschakelaars, waarvan er 1 vervalt voor de drukton.
ik denk dat we mekaar niet begrijpen, de radio werkt
deze is verplaatst naar het opbergvak onder het stuur
ik wil deze geschakelde plus hebben voor de vdo meter, dus als ik het contact af zet de meters uitgaan
zo, ik heb de druksensor en de temp sensor binnen als mede de turbodruk..
maar nu, er zit bij de turbodrukmeter een pijpje een zilveren ring en een koperen moer.. allemaal heel duidelijk
echter het pijpje kan door het zilveren ringetje en de koperen moer heen.. kan het zo wezen dat deze pas vast gaat zitten als er een " Benzine " of " vacuum " slang aan zit ?
of zit er gewoon een verkeerd pijpje bij en moet ik er eentje hebben met bredere voet, het pijpje past wel precies flush in de meter dus kan het me niet voorstellen.
iemand toevallig een antwoord hierop
normaal zal het "verdiking kje"aan de pijp het moeten afsluiten, maar als deze niet wordt vastgehouden (lees er uitvalt)
dan is dit niet goed.
maar werkt deze niet als een soort van knelkoppeling, daar het vastschroeven van de moer?
mijn meter heeft hiervoor een vaste aansluitings buisje eraan zitten