Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 58

Onderwerp: 2.3 Motor loopt niet lekker

  1. #21
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Das de klep van de absortie-koolfter. Heeft met milleu te maken.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  2. #22

    Standaard

    Azow,

    Even de stand van zaken;

    Nieuwe benzinepomp is besteld. benzinefilter ga ik morgen bestellen.

    Verder komen weer een paar nieuwe problemen. Als ik de tankdop losdraai komt er lucht uit de tank.
    Weet iemand wat dat kan zijn? Verder is mijn dynamo kapot deze ga ik dadelijk losdraaien. en morgen kijken voor een ruildynamo

    Groetjes Dave

  3. #23

    Standaard

    Inmiddels is de dynamo gemaakt.
    Ik had op de sloop een andere sensor voor de temperatuurmeter gehaald en om te proberen, eerst eens de sensor in water van +- 70 graden warm gemaakt. Vervolgens de sleutel op contact en kijken wat die doet. Maar er gebeurt niks. Of de sensor wat ik heb gehaald om te proberen is ook kapot of het is iets anders, maar wat..... Weet iemand zeker dat het de onderste sensor is boven aan het blok?

    Mvg Dave

  4. #24
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    De grote sensor is zeker die van de temp.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  5. #25

    Standaard

    dat is tevens een vrij dure sensor kost iets van 140euro bij de dealer,die dikke aan de onderkant.
    meer paarden onder de kap dan waar ik op kan zitten :-D


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard

    Dat je temperatuurmeter op je dash niet werk kan aan de solderingen op de print liggen (zeker omdat deze wel werkte toen je het klokje uitgewisseld had).

  7. #27

    Standaard

    Ik heb een andere tellerset gehaald, maar de teller doet nog niks. alle zekeringen nog eens nagekeken maar daar was er ook geen van kapot.
    Het gekke is dat eerst de temp iets omhoog kwam. dus ik denk dat het de sensor is.

    MOTOR
    Verder heb ik een nieuwe benzinefilter geplaatst. oude was denk ik nog nooit vervangen...
    Nieuwe accu
    Als ik de auto (koud) start schiet het toerental gelijk richting de 2000 toeren. Daarna valt het toerental gelijk weer terug naar 1000 Denk niet dat dit normaal is. Waar kan dit aan liggen?

    Gr Dave

  8. Ad
  9. #28
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb ook last van hetzelfde probleem. Bij gas los laten valt de motor terug naar 600/700 toeren en klimt dan langzaam terug naar 800 toeren. Bij een koude start schiet mijn toerental ook even omhoog en valt daarna terug richting de 1000 toeren en daalt dan langzaam verder als de temperatuur oploopt. Ik heb mijn gasklep afgesteld zodat hij zo min mogelijk terug valt in de toeren bij het gas los laten; echter wordt nu de null-last schakelaar niet meer ingedrukt. Ik heb hier nog geen gevolgen van ondervonden. Ik heb ook al veel onderdelen vervangen (bougies, rotor, verdelerkap, temperatuursensor, luchtfilter, ISV schoongemaakt).
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem (verkocht)
    2023 Tesla Model Y Dual Motor | zoem zoem

  10. #29

    Standaard

    Ik denk dat we inderdaad over hetzelfde spreken.
    Start jou Coupe wel eens slecht? Het is net of de motor te weinig benzine krijgt.
    De benzine pomp is wel slecht, die zoemt en ratelt als een klopboor. Dus even afwachten tot dat die vervangen is. Ruiken de uitlaatgassen toevallig ook nogal zoetig bij jou Coupe?

    Groetjes Dave

  11. #30

  12. #31
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Starten doet de Coupe altijd goed. Benzinepomp is ook niet te horen en lijkt het verder goed te doen. Uitlaatgassen ruik je natuurlijk wel maar dat het echt zoetig is kan ik niet zeggen. Ik ben er wel achter gekomen dat er een slangenklem ontbreekt bij één van de slangen die naar mijn ISV toe lopen. Ik zal eens kijken of dit het probleem oplost.
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem (verkocht)
    2023 Tesla Model Y Dual Motor | zoem zoem

  13. #32

    Standaard

    Eerder in deze discussie gaf je ook aan dat de auto ook niet meer startte, en 10 minuten later wel. Heb dat met mijn coupe ook meegemaakt, ook dat het toerental heel raar doet. Na lang zoeken, meten en proberen kwam ik er achter dat mijn hall sensor niet goed was. Misschien kun je er wat mee.

  14. #33

    Standaard

    Kun je me vertellen waar die hall sensor zit?
    Ik heb vandag de benzinepomp vervangen maar dit maakt verder geen verschil.
    (behalve dat het lekker rustig is in de auto.)

    Groetjes Dave

  15. #34
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Hallo Dave,

    Hier nog een filmpje van hoe mijn Coupe stationair loopt.

    Linkje: Klik hier
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem (verkocht)
    2023 Tesla Model Y Dual Motor | zoem zoem

  16. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomvB Bekijk Berichten
    Hallo Dave,

    Hier nog een filmpje van hoe mijn Coupe stationair loopt.

    Linkje: Klik hier
    Mijn coupe doet exact hetzelfde.
    Er moet toch wel iemand zijn die weet waar die hall sensor zit?

    Groetjes dave
    Laatst gewijzigd door Audi-80-Dave-Vissers; 23-06-09 om 19:49.

  17. #36
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik betwijfel of het aan de hall sensor ligt, aangezien het geen ontsteking probleem lijkt te zijn. Hier een linkje wat beschrijft hoe je je STK kunt bij stellen zodat hij niet terug valt onder het stationair toerental; het gaat wel om een Golf 2, maar het principe is hetzelfde. Helaas is mijn stelschroefje dol zodat ik hem niet meer kan bij stellen. Ik denk dat hier het probleem in zit. Ik zou dit eens proberen als ik jou was.

    http://www.volksforum.com/forum/arch...p/t-36132.html
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem (verkocht)
    2023 Tesla Model Y Dual Motor | zoem zoem

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomvB Bekijk Berichten
    Ik betwijfel of het aan de hall sensor ligt, aangezien het geen ontsteking probleem lijkt te zijn. Hier een linkje wat beschrijft hoe je je STK kunt bij stellen zodat hij niet terug valt onder het stationair toerental; het gaat wel om een Golf 2, maar het principe is hetzelfde. Helaas is mijn stelschroefje dol zodat ik hem niet meer kan bij stellen. Ik denk dat hier het probleem in zit. Ik zou dit eens proberen als ik jou was.

    http://www.volksforum.com/forum/arch...p/t-36132.html
    Zou je misschien een foto kunnen maken waar dit schroefje zit?
    Ik heb vanavond ook nog een filmpje gemaakt van mijn coupe (stationair).
    http://www.youtube.com/watch?v=cC7JqtcRBzQ
    Vandaag starte die alweer voor geen meter... het is net of die geen benzine krijgt.
    Zou het misschien ook te maken kunnen hebben dat de rembekrachtiging kapot is?
    als ik bij mijn audi 80 de moter afzet en ik tram op de rem heeft die altijd nog een aantal keer rembekrachtiging.
    Bij de coupe in tegenstelling heeft na het afzetten van de moter totaal geen druk meer.
    Of dat het toch te maken heeft met een slangetje wat ik over het hoofd heb gezien.

    groetjes Dave

  19. #38
    TomvB's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    174
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zal kijken of ik een foto kan maken. Er zitten een aantal schroefjes waarmee je het stationair toerental kunt afstellen:

    1) op het STK zelf. Dit is een messing imbus schroefje wat onder een verzegeling zit verstopt. Dit is het schroefje wat ik bedoelde in mijn vorige post. Hiermee regel je (als het goed is) hoe snel het toerental terug zakt naar stationair en of hij onder het stationair toerental kan zakken.
    2) een stelschroefje op het gasklephuis. Hiermee zet je de gasklep gewoon iets verder open, echter kan het zijn dat het null-last schakelaartje niet meer wordt ingedrukt, alhoewel ik hier geen nare gevolgen van heb kunnen ontdekken.
    3) je kunt dmv het schroefje van de CO afstelling ook een beter stationair loop creëren.

    Ik heb zelf geen problemen met m'n rembekrachtiging dus weet ook niet of het daar aan ligt.
    1989 Honda NSR 250R | wring wring
    1991 Audi Coupé 2.3E | broem broem (verkocht)
    2023 Tesla Model Y Dual Motor | zoem zoem

  20. #39

    Standaard

    Ik ga zaterdag weer verder sleutelen. Heel erg bedankt voor je hulp!
    Mocht je nog een foto hebben heel graag. STK.. weet eigenlijk niet wat dat is:$
    Alweer bedankt!

    groetjes dave

  21. #40

    Standaard

    Als je zegt dat ie zoetig ruikt zou ik toch echt aan de koppakking denken.
    Zeker als dat ding een tijd stil heeft gestaan, met misschien slechte/teveel verdunde koelvloeistof, heb je wel eens kans dat die pakking doorgevreten is.

    Koelvloeistofniveau zakt niet?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •