Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: beroerde stationairloop kv motor

  1. #1

    Standaard beroerde stationairloop kv motor

    beste leden,

    ik heb een probleempje met mijn audi cgt 2.2 kv

    een tijdje terug is de koppakking vervangen, vanaf toen liep de motor soms wisselend stationair, van 800 naar 500 t/pm. verder een prima loop geen gestotter of geplof.

    nu een 2 maand later zakt het staitionair zover terug dat hij soms uitvalt, vooral na een wat snellere rit met meer toeren of een kort stukje. als ik de motor uitzet voordat hij uitvalt, of als dat is gebeurt, en weer start loopt ie weer prima 800 t/pm.

    heb hem nu stationair wat meer toeren gegeven, maar dat lijkt me niet de juiste oplossing, zelf denk ik dat door de vervangen koppakking de waarden iets zijn verandert, maar dat het probleem langzaam erger wordt snap ik niet.

    iemand een idee?

    thnx

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    eerst laten afstellen (CO),
    dan is de IDLE valvle (ISV), sigare, onterecht ook wel stappenmotor genoemd de verdachten
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    Gerard1969's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard

    Had ik laatst ook last van, bij mij was het de ISV. Ik heb de oude gereinigd en toen deed ie het weer even, maar na een week begon het gesodemieter weer........
    Toen op ebay voor 18 Euro een goede gebruikte gekocht en daarna geen last meer gehad.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1969 Bekijk Berichten
    Had ik laatst ook last van, bij mij was het de ISV. Ik heb de oude gereinigd en toen deed ie het weer even, maar na een week begon het gesodemieter weer........
    Toen op ebay voor 18 Euro een goede gebruikte gekocht en daarna geen last meer gehad.
    ok zag toevallig je voorstel topic waar je dit ook vertelde. waar zit de ISV en wat doet ie?

  5. #5
    Gerard1969's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    54
    Posts
    233
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard

    Ik heb hier een afbeelding met daarin een rood vierkantje getekend wat de lokatie is.
    Een ISV is een apparaat waar een klep in zit dat de stationairloop regelt, als deze vervuilt raakt gaat ie onregelmatig lopen.
    Je hoeft enkel twee slangenklemmen los te halen en een stekker en je kan hem zo uit de rubberen behuizing halen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerard1969 Bekijk Berichten
    Ik heb hier een afbeelding met daarin een rood vierkantje getekend wat de lokatie is.
    Een ISV is een apparaat waar een klep in zit dat de stationairloop regelt, als deze vervuilt raakt gaat ie onregelmatig lopen.
    Je hoeft enkel twee slangenklemmen los te halen en een stekker en je kan hem zo uit de rubberen behuizing halen.
    dank je voor de foto, heb hem gevonden eerdaags even schoonmaken, laat natuurlijk weten of het geholpen heeft.

  7. #7

    Standaard

    bericht na een tijdje: heb me isv schoongemaakt, liep hierdoor wat rustiger alleen bij gas loslaten bokte de motor.
    nu met de apk co laten afstellen, stond 10 keer te hoog. eerste kilometers waren echt perfect rustige stationair en geen gebok.

    helaas nu weer een beetje terug bij af. stationair gaat goed alleen bij het liften van het gas schokt hij weer, ook is het probleem van het zeer ver terug vallen in toeren weer terug, minder vaak als voorheen. maar toch.
    iemand nog suggesties??? thnx
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  8. Ad
  9. #8
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Is de ontsteking nog in orde?

  10. #9
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    vacuum van de ontsteking verkeerd aangesloten?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  11. #10
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Sowieso alle vacuum controleren. Aan de rubberen inlaatbuis zit aan de onderkant een aftakking waar vaak een scheur zit. je ziet dit alleen maar als je er tegen duwt. Als dit zo is moet je het repareren met ruitenkit want dit onderdeel kun je niet meer nieuw bestellen.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  12. #11

    Standaard Re: beroerde stationairloop kv motor

    zo ff wat stof van dit topic afblazen

    redelijk lang probleemloos gereden met de gt,
    voorkort geleden weer wat problemen met stationair bij warme motor, als oplossing een " nieuwe" idle valve getest,
    deze is wat dikker als de oude waardoor hij niet meer in de rubber ring past. zal denk ik van een iets jonger/ouder type afkomen? stationair probleem is een beetje omgekeerd, bij een koude motor blijft ie net lopen, en hoe warmer hoe beter de motor loopt. op zich niet heel vervelend aangezien de motor vaker warm dan koud is, maar wel irritant.

    Co staat goed, en geen vacuum lekkkage, misschien iemand een tip om voorgoed van het probleem af te zijn??
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  13. #12
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: beroerde stationairloop kv motor

    Koudestartsproeier wel goed?
    Anders eens alles goed af laten stellen door iemand die weet wat ie doet.
    Waar woon je ergens?

  14. #13

    Standaard Re: beroerde stationairloop kv motor

    de koudestart sproeier is mij vreemd kun je duidelijk zeggen waar die zit en waar evt. Verkrijgbaar.
    ik woon in eerbeek gelderland t dichts bij is jan los in dedemsvaart die heeft er wel kaas van gegeten niet?
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: beroerde stationairloop kv motor

    Bij Jan Los kun je inderdaad prima terecht.

    De koudestartsproeier is de 'zesde' injector, als je de leidingen volgt zie je 'm duidelijk apart zitten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard Re: beroerde stationairloop kv motor

    Durf met 99% zekerheid te zeggen dat je onderste temperatuursensor aan het thermostaathuis defect is, of de bekabeling hiervan niet in orde is (rotte contacten).
    Exact hetzelfde gehad, oorzaak was slecht contact is stekker van genoemde sensor.
    Zie ook http://www.typ8185-forum.nl/nlforum/...t=176&start=10
    Koekje erbij?

  17. #16

    Standaard Re: beroerde stationairloop kv motor

    bedankt, heb het momenteel aardig onder controle,
    heb met de co afstelling i.c.m dat schroefje aan de zijkant van de luchtweger, de kv mooi lopen.
    zakt mooi rustig terug naar z'n 900tpm
    Een roffel in de morgen, is een dag zonder zorgen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •