eerst laten afstellen (CO),
dan is de IDLE valvle (ISV), sigare, onterecht ook wel stappenmotor genoemd de verdachten
beste leden,
ik heb een probleempje met mijn audi cgt 2.2 kv
een tijdje terug is de koppakking vervangen, vanaf toen liep de motor soms wisselend stationair, van 800 naar 500 t/pm. verder een prima loop geen gestotter of geplof.
nu een 2 maand later zakt het staitionair zover terug dat hij soms uitvalt, vooral na een wat snellere rit met meer toeren of een kort stukje. als ik de motor uitzet voordat hij uitvalt, of als dat is gebeurt, en weer start loopt ie weer prima 800 t/pm.
heb hem nu stationair wat meer toeren gegeven, maar dat lijkt me niet de juiste oplossing, zelf denk ik dat door de vervangen koppakking de waarden iets zijn verandert, maar dat het probleem langzaam erger wordt snap ik niet.
iemand een idee?
thnx
Ik heb hier een afbeelding met daarin een rood vierkantje getekend wat de lokatie is.
Een ISV is een apparaat waar een klep in zit dat de stationairloop regelt, als deze vervuilt raakt gaat ie onregelmatig lopen.
Je hoeft enkel twee slangenklemmen los te halen en een stekker en je kan hem zo uit de rubberen behuizing halen.
bericht na een tijdje: heb me isv schoongemaakt, liep hierdoor wat rustiger alleen bij gas loslaten bokte de motor.
nu met de apk co laten afstellen, stond 10 keer te hoog. eerste kilometers waren echt perfect rustige stationair en geen gebok.
helaas nu weer een beetje terug bij af. stationair gaat goed alleen bij het liften van het gas schokt hij weer, ook is het probleem van het zeer ver terug vallen in toeren weer terug, minder vaak als voorheen. maar toch.
iemand nog suggesties??? thnx
Sowieso alle vacuum controleren. Aan de rubberen inlaatbuis zit aan de onderkant een aftakking waar vaak een scheur zit. je ziet dit alleen maar als je er tegen duwt. Als dit zo is moet je het repareren met ruitenkit want dit onderdeel kun je niet meer nieuw bestellen.
zo ff wat stof van dit topic afblazen
redelijk lang probleemloos gereden met de gt,
voorkort geleden weer wat problemen met stationair bij warme motor, als oplossing een " nieuwe" idle valve getest,
deze is wat dikker als de oude waardoor hij niet meer in de rubber ring past. zal denk ik van een iets jonger/ouder type afkomen? stationair probleem is een beetje omgekeerd, bij een koude motor blijft ie net lopen, en hoe warmer hoe beter de motor loopt. op zich niet heel vervelend aangezien de motor vaker warm dan koud is, maar wel irritant.
Co staat goed, en geen vacuum lekkkage, misschien iemand een tip om voorgoed van het probleem af te zijn??
Koudestartsproeier wel goed?
Anders eens alles goed af laten stellen door iemand die weet wat ie doet.
Waar woon je ergens?
de koudestart sproeier is mij vreemd kun je duidelijk zeggen waar die zit en waar evt. Verkrijgbaar.
ik woon in eerbeek gelderland t dichts bij is jan los in dedemsvaart die heeft er wel kaas van gegeten niet?
Bij Jan Los kun je inderdaad prima terecht.
De koudestartsproeier is de 'zesde' injector, als je de leidingen volgt zie je 'm duidelijk apart zitten.
Durf met 99% zekerheid te zeggen dat je onderste temperatuursensor aan het thermostaathuis defect is, of de bekabeling hiervan niet in orde is (rotte contacten).
Exact hetzelfde gehad, oorzaak was slecht contact is stekker van genoemde sensor.
Zie ook http://www.typ8185-forum.nl/nlforum/...t=176&start=10