Oorspronkelijk geplaatst door
bleuq20v
Ik heb daar een prachtig origineel carroserieboek voor, alleen mijn scanner doet het niet anders zou ik je de pagina's kunnen laten zien.
Het is niet zo moeilijk, je begint met het deurrubber los te trekken je ziet dan een zwart profiel die aan de auto gepopt zit, die popnagels moet je losboren met zo klein mogelijk boortje ,ik zou ze los maken tot de B-stijl zodat het profiel ver genoeg opzij kan.
Als het profiel opzij is dan zie je dat de strips van de voorruit ook gepopt zijn, de strip kun je nu eraf schuiven.
Om je ruit eruit te snijden heb je speciaal gereedschap nodig zoals een doorsteker, hiermee steek je vanuit de binnekant door de ruitenkit tegelijk met de snijdraad.
Wij maakten van een blikken schapdrager een beugel om de snijdraad vast te houden en aan de buitenkant kon mijn maatje dan snijden, gewoon stukje voor stukje.
Mijn ruit was zowat koud op de auto geplakt dus met het doorsteken scheurde de ruit al, op sommige plekken kon zelfs de draad er niet tussen dus die brak telkens, het laatste stuk wou echt niet en toen was ik het (na 3 uur) beu.
Ik ben op mijn rug in de auto gaan liggen en heb het ding eruit getrapt.
Als je ruit gewoon op de goeie afstand gelijmd zit dan snij je het ding er zonder problemen uit.