Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Roest onder raamrubbers

  1. #1

    Unhappy Roest onder raamrubbers

    Ik heb een klein probleempje.... Onder de rubbertjes van de achterraam aan de bestuurderskant begint de lak een beetje te bobbelen.
    Ook aan het dak bij de voorruit begint de roestvorming zich voor te doen. Wat kan ik hier het beste mee doen? Maak me toch een beetje zorgen.... weet iemand misschien een adres waar ze dit kunnen bijwerken? Tevens vraag ik mij af hoe ik de rubberen strips aan achterramen los krijg. Weet iemand dit? Onderstaand enkele foto's van de beginnende roest.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Smile

    Ik ben bang dat je voorraam eruit zal moeten, als deze goed gelijmd is in de zin van dat er ruimte is voor een snijdraad dan kun je de ruit misschien heel houden, bij mijn Coupe' sneuvelde die wel omdat het glas door 1 of andere prutser zowat koud op de carosserie gelijmd was.

    De zijraampjes haal je er gemakkelijk uit, je begint met de binnenbekleding en plastic lijsten te verwijderen, achteraan in de hoek zit het raampje vast met een moertje, aan de buitenkant moet een stuk deurrubber los, daaronder zie je dat het matzwarte kapje van je B-stijl met popnagels vastzit ,die moet je dus eruit boren, dan zie je 2 M8 bouten zitten die los moeten, het raampje zit nu alleen nog in het rubber, met een klein schroevendraaiertje kun je het rubber flapje achter het glas geleiden zodat het raam eruit komt.

    Voor foto's kun je kijken in mijn restauratie topic.http://www.audiforum.nl/forum/projec...-1988-a-7.html
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #3

    Standaard

    Roest sucks...ik troost me altijd met de gedachte dat veel jongere auto's al rondrijden met echt gapende gaten...
    Deze beestjes zijn toch best oud. Je zult moeten beginnen met een plan van aanpak.
    Zelf doen of laten doen?
    De eerste kost veel tijd en oefening en loopt vaak uit op telleurstelling.
    Laten doen is duur, maar vaak wel effectief voor langere termijn, Je moet je ook afvragen hoe lang je met de auto wilt rijden.
    Stel je wilt 'm als oldie blijven rijden voor onbepaalde tijd loont het de moeite om er iets aan te doen.
    Ben je 'm na 2 jaar beu, gaan hier echt niet zomaar grote gaten vallen en kun je met lakstiften en in de gaten houden de boel nog wel effe sturen zonder veel blijvende schade.

    Als je eenmaal begint met je schroevendraaier kun je het beter meteen echt goed (laten) doen. Het zijn echt lastige plekken omdat je er zoveel voor moet slopen voor je er lekker bij kunt qua behandeling.

  4. #4

    Unhappy

    Toch zou ik dat zijraampje d'r even uithalen, waarschijnlijk is het onder het rubber een stuk erger dan dat het nu lijkt.
    net wat Frank zegt, hoe serieus ben je met deze auto, als je hem voor langere tijd wilt rijden dan zou ik niet gaan wachten, nu is het alleen maar roest wegstralen maar straks word het lassen en dat is heel duur.

    Wel een vervelende tegenvaller trouwens, ik had zelf ook last van roest op m'n Coupe' en ook ik was niet vrolijk. http://www.audiforum.nl/forum/exteri...e-stukken.html
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #5

    Standaard

    Ja, zijruit is idd te overzien qua klus... vooruit is lastiger, die zou ik zo goed mogelijk van buitenaf bijwerken zo ver als kan.
    (pleister op de wond)


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    73
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Ja, zijruit is idd te overzien qua klus... vooruit is lastiger, die zou ik zo goed mogelijk van buitenaf bijwerken zo ver als kan.
    (pleister op de wond)
    ik had een klein roest gaatje zitten onder rechter achterlicht
    heb het goed geschuurd en ontvet
    dat het helemaal roest vrij was en daarna plamuur
    ff gewacht en gaan schuren tot het weer strak was
    daarna primer erop gespoten
    wachten tot het droog is
    en dan nog een keer primer
    daarna de kleur die je er op hebt zitten
    ik heb parlemoer wit
    dus niet zo makelijk
    het enige wat ik ook heb bij het voor raam recht bubbels ga ik ook maken
    wat wel een nadeel is dat de moter langer mee gaat dan de wagen
    had zelf gedacht pleiser op de wond tot motor gereviceerd moet worden
    alleen hier en daar wat witte plekjes tijdelijk
    ik heb 350 k gelopen
    en volgas gek doen geen problemen met auto
    maar nu het nog bubbels zijn kun je er wat aan doen
    je kan ook wachten tot er niks meer over is bij het stralen van de auto
    en dan kost het geld om plaatwerk te maken
    zolang je het goed schuurt en schoon maakt dan komt het wel goed
    en als je zelf ziet bij het schuren dat het erg is
    kun je beter meteen laten stralen en spuiten
    het kost wat maar dan heb je ook wat

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik ben bang dat je voorraam eruit zal moeten, als deze goed gelijmd is in de zin van dat er ruimte is voor een snijdraad dan kun je de ruit misschien heel houden, bij mijn Coupe' sneuvelde die wel omdat het glas door 1 of andere prutser zowat koud op de carosserie gelijmd was.

    De zijraampjes haal je er gemakkelijk uit, je begint met de binnenbekleding en plastic lijsten te verwijderen, achteraan in de hoek zit het raampje vast met een moertje, aan de buitenkant moet een stuk deurrubber los, daaronder zie je dat het matzwarte kapje van je B-stijl met popnagels vastzit ,die moet je dus eruit boren, dan zie je 2 M8 bouten zitten die los moeten, het raampje zit nu alleen nog in het rubber, met een klein schroevendraaiertje kun je het rubber flapje achter het glas geleiden zodat het raam eruit komt.

    Voor foto's kun je kijken in mijn restauratie topic.http://www.audiforum.nl/forum/projec...-1988-a-7.html
    Bedankt voor je reactie!

    Dus als ik het goed begrijp dan moet ik de binnenbekleding losmaken.
    Kan ik dan al bij dat achterste schroefje of moet dat zwarte plastic ding waar de hoedenplank inzit ook los?
    De bekleding van de deurstijl kan ik losklikken toch? Zitten daarachter die popnagels?
    Als de raam eruit is kan ik dan de hele rubber loshalen?

    Ik hoor het graag!

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Roest sucks...ik troost me altijd met de gedachte dat veel jongere auto's al rondrijden met echt gapende gaten...
    Deze beestjes zijn toch best oud. Je zult moeten beginnen met een plan van aanpak.
    Zelf doen of laten doen?
    De eerste kost veel tijd en oefening en loopt vaak uit op telleurstelling.
    Laten doen is duur, maar vaak wel effectief voor langere termijn, Je moet je ook afvragen hoe lang je met de auto wilt rijden.
    Stel je wilt 'm als oldie blijven rijden voor onbepaalde tijd loont het de moeite om er iets aan te doen.
    Ben je 'm na 2 jaar beu, gaan hier echt niet zomaar grote gaten vallen en kun je met lakstiften en in de gaten houden de boel nog wel effe sturen zonder veel blijvende schade.

    Als je eenmaal begint met je schroevendraaier kun je het beter meteen echt goed (laten) doen. Het zijn echt lastige plekken omdat je er zoveel voor moet slopen voor je er lekker bij kunt qua behandeling.
    Het is wel de bedoeling dat de auto de eerste jaren niet weggaat! Altijd langer dan 2 jaar. Het is eigenlijk de droomauto die ik als kind al wilde. Van lapmiddelen moet ik eigenlijk niets weten. Ben straks naar een autospuiter geweest. Om de hele auto te spuiten kost het 2500 euro. Daar wil ik nog even mee wachten. Ik ga in het weekend mijn best doen!
    Hoe eerder ik er iets aan doe hoe minder het opvalt. Het is immers nog in een beginfase.
    Als ik de roest eraf heb welke grondlak kan ik dan het beste gebruiken? Lakstift heb ik nog.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    73
    Kudos
    0

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    Het is wel de bedoeling dat de auto de eerste jaren niet weggaat! Altijd langer dan 2 jaar. Het is eigenlijk de droomauto die ik als kind al wilde. Van lapmiddelen moet ik eigenlijk niets weten. Ben straks naar een autospuiter geweest. Om de hele auto te spuiten kost het 2500 euro. Daar wil ik nog even mee wachten. Ik ga in het weekend mijn best doen!
    Hoe eerder ik er iets aan doe hoe minder het opvalt. Het is immers nog in een beginfase.
    Als ik de roest eraf heb welke grondlak kan ik dan het beste gebruiken? Lakstift heb ik nog.

    ik heb er 2 x primer op gespoten
    maar wel de roest goed weg halen anders heeft het geen effect

  11. #10

    Unhappy

    even een update.

    Er speelde zich toch al meerdere roestplekjes af op de auto.......
    Vandaag de hele dag bezig geweest met schuren en bijwerken.
    Hieronder een aantal foto's. Ga morgen weer verder. het spul wat ik er nu heb opgesmeerd wat roest weghaald moet 24 uur blijven zitten voordat je het kan schuren. Ik hoop dat het nog allemaal goed komt....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11

    Thumbs down

    Die plek bij je voorruit ziet er gemeen uit, mooi balen zoiets.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #12

    Standaard

    jups ziet er allemaal niet goed uit....
    De bedoeling is om het nu even te laten voor wat het is. (bijwerken)
    Ga een teun beun zoeken die de hele auto wil spuiten. nu heb jij wel echt geluk gehad met 1000 euro.
    Ik weet een uitdeuker die mij de kleine deukjes eruit haalt. Zodat de auto toonbaar is.
    Het probleem is dat alles een beetje tegen zit... donderdag afspraak bij donker over het starten/stationair lopen.
    En zaterdag komt er een originele uitlaat onder. Ik hoop dat de auto dan technisch in orde is.
    Laten we het hopen!

  14. #13

    Standaard

    Ik had idd. geluk, hier en daar zijn er wel wat puntjes die eigenlijk een keer over moeten maar voor het geld is het meer dan netjes gedaan, ik heb er weleens gezien die echt slecht waren gedaan maar wel voor het dubbele.
    Kijk wel even uit welke beun het gaat doen en probeer vantevoren wat werk te bekijken.
    Degene die mijn auto deed was een goede bekende en dat is eigenlijk het beste, je weet dan ongeveer wat je kunt verwachten.

    Maar even leuker nieuws nu:een nieuwe uitlaat, waar, wat voor 1 enz.enz.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik had idd. geluk, hier en daar zijn er wel wat puntjes die eigenlijk een keer over moeten maar voor het geld is het meer dan netjes gedaan, ik heb er weleens gezien die echt slecht waren gedaan maar wel voor het dubbele.
    Kijk wel even uit welke beun het gaat doen en probeer vantevoren wat werk te bekijken.
    Degene die mijn auto deed was een goede bekende en dat is eigenlijk het beste, je weet dan ongeveer wat je kunt verwachten.

    Maar even leuker nieuws nu:een nieuwe uitlaat, waar, wat voor 1 enz.enz.
    Er zit nu een cebring uitlaat onder. Persoonlijk vind ik het leuk voor kleine stukjes (buurt ook) maar op de autoweg word het na een stukje erg vervelend. Oplossing originele uitlaat. Dezelfde als jij hebt. Nu is mijn vraag klinkt dit ook nog enigszins lekker? Of is het dat je helemaal niets meer hoort in de auto?

  16. #15

    Smile

    Ik vind de originele uitlaat het mooiste klinken, ik hoor graag de 5 cylinder grommen, de uitlaat moet daar niet bovenuit komen, een 10V klinkt daarbij nog eens lekkerder dan een 20V ook (mijn mening).

    Ik stond vorig jaar zelf op het punt om de dempers van CAC te kopen, niet duur die klinken heel beschaafd maar voor mij toch nog te hard om nog maar te zwijgen van de 2 x rond 76mm wat ik weer veel teveel "Sjonnie" vind, een beschaafd systeem laten maken bij EPS was m'n eerste keus maar wat schrok ik van de prijs.

    Ik wil alleen nog wat verzinnen voor de lege kat want daardoor maakt de auto ook meer lawaai maar ik weet nog niet hoe.

    Je bent trouwens niet de enige met roest aan de Coupe', die van mij begon ook onder het zijraampje, een klein plekje van een paar vierkante cm, het kwam nog niet onder het rubber uit, bij de voorruit was het onder de ruit veel erger dan aan de buitenkant, wacht dus niet te lang, snij desnoods die ruit eruit, werk het bij en plak een nieuwe, over een paar jaar kun je altijd nog de ruit er weer uitsnijden voor het complete spuitwerk en dan daarna weer terug lijmen.
    Lassen aan je dak kun je beter vermijden.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik vind de originele uitlaat het mooiste klinken, ik hoor graag de 5 cylinder grommen, de uitlaat moet daar niet bovenuit komen, een 10V klinkt daarbij nog eens lekkerder dan een 20V ook (mijn mening).

    Ik stond vorig jaar zelf op het punt om de dempers van CAC te kopen, niet duur die klinken heel beschaafd maar voor mij toch nog te hard om nog maar te zwijgen van de 2 x rond 76mm wat ik weer veel teveel "Sjonnie" vind, een beschaafd systeem laten maken bij EPS was m'n eerste keus maar wat schrok ik van de prijs.

    Ik wil alleen nog wat verzinnen voor de lege kat want daardoor maakt de auto ook meer lawaai maar ik weet nog niet hoe.

    Je bent trouwens niet de enige met roest aan de Coupe', die van mij begon ook onder het zijraampje, een klein plekje van een paar vierkante cm, het kwam nog niet onder het rubber uit, bij de voorruit was het onder de ruit veel erger dan aan de buitenkant, wacht dus niet te lang, snij desnoods die ruit eruit, werk het bij en plak een nieuwe, over een paar jaar kun je altijd nog de ruit er weer uitsnijden voor het complete spuitwerk en dan daarna weer terug lijmen.
    Lassen aan je dak kun je beter vermijden.
    Ik ben benieuwd zaterdag is de grote dag!. Nu nog even de buurt gek maken. En nog een paar afscheid filmpje maken van het gebrul. Hahaha  Tevens heb ik donderdag nog een afspraak met donkers staan. Als de motorische problemen maar zijn opgelost dan begin ik weer een beetje hoop te krijgen. Ik ga dadelijk de bekleding weer terug plaatsten links achter…. Was gister even het geduld kwijt, en het begon al donker te worden. Ik ga jou topic nog eens helemaal lezen. Denk dat ik er nog wel wat van kan leren Moet namelijk ook weten hoe ik die strips van de voorruit los krijg. En welk materiaal heb ik nodig om de ruit er heel uit te krijgen. Het is natuurlijk altijd beter dan dat ik volgend jaar een cabrio heb :P

  18. #17

    Standaard

    Ik heb daar een prachtig origineel carroserieboek voor, alleen mijn scanner doet het niet anders zou ik je de pagina's kunnen laten zien.
    Het is niet zo moeilijk, je begint met het deurrubber los te trekken je ziet dan een zwart profiel die aan de auto gepopt zit, die popnagels moet je losboren met zo klein mogelijk boortje ,ik zou ze los maken tot de B-stijl zodat het profiel ver genoeg opzij kan.
    Als het profiel opzij is dan zie je dat de strips van de voorruit ook gepopt zijn, de strip kun je nu eraf schuiven.

    Om je ruit eruit te snijden heb je speciaal gereedschap nodig zoals een doorsteker, hiermee steek je vanuit de binnekant door de ruitenkit tegelijk met de snijdraad.
    Wij maakten van een blikken schapdrager een beugel om de snijdraad vast te houden en aan de buitenkant kon mijn maatje dan snijden, gewoon stukje voor stukje.
    Mijn ruit was zowat koud op de auto geplakt dus met het doorsteken scheurde de ruit al, op sommige plekken kon zelfs de draad er niet tussen dus die brak telkens, het laatste stuk wou echt niet en toen was ik het (na 3 uur) beu.
    Ik ben op mijn rug in de auto gaan liggen en heb het ding eruit getrapt.
    Als je ruit gewoon op de goeie afstand gelijmd zit dan snij je het ding er zonder problemen uit.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik heb daar een prachtig origineel carroserieboek voor, alleen mijn scanner doet het niet anders zou ik je de pagina's kunnen laten zien.
    Het is niet zo moeilijk, je begint met het deurrubber los te trekken je ziet dan een zwart profiel die aan de auto gepopt zit, die popnagels moet je losboren met zo klein mogelijk boortje ,ik zou ze los maken tot de B-stijl zodat het profiel ver genoeg opzij kan.
    Als het profiel opzij is dan zie je dat de strips van de voorruit ook gepopt zijn, de strip kun je nu eraf schuiven.

    Om je ruit eruit te snijden heb je speciaal gereedschap nodig zoals een doorsteker, hiermee steek je vanuit de binnekant door de ruitenkit tegelijk met de snijdraad.
    Wij maakten van een blikken schapdrager een beugel om de snijdraad vast te houden en aan de buitenkant kon mijn maatje dan snijden, gewoon stukje voor stukje.
    Mijn ruit was zowat koud op de auto geplakt dus met het doorsteken scheurde de ruit al, op sommige plekken kon zelfs de draad er niet tussen dus die brak telkens, het laatste stuk wou echt niet en toen was ik het (na 3 uur) beu.
    Ik ben op mijn rug in de auto gaan liggen en heb het ding eruit getrapt.
    Als je ruit gewoon op de goeie afstand gelijmd zit dan snij je het ding er zonder problemen uit.
    Hoi Mario,

    Waar kun je dit gereedschap krijgen?
    Ik heb gister jouw hele topic nagelezen. En ben toch wel wat meer dingen te weten gekomen. Die roest onder de voorruit is exact hetzelfde. Zou dat mogelijk te maken kunnen hebben met het plaatsen van een nieuwe voorruit? Dat ze met het uitsnijden van de oude de lak hebben beschadigd. Ik had laatst al het binnenwerk los vanwege de hemel. Zo ver ik kon zien zit tussen het raam en de zijkant een halve cm. Kan natuurlijk ook zo zijn dat het aan de andere kant ook geen ruimte tussen zit. Maar wat kost een voorruit? Mocht het toch misgaan……

    Alweer bedankt voor je hulp!

  20. #19

    Smile

    Lakbeschadegingen onder de ruit gevolgd door roest komt idd.van het snijden, als het aan de buitenkant begonnen is zou het ook een verwaarloosde steenslag kunnen zijn.

    Ik heb geen idee waar ze dit gereedschap verkopen, je moet ook 2 goeie zuignappen met handvat hebben, een nieuwe ruit met kit kost rond de 200euro meen ik, Coen Donkers kan het je precies vertellen.
    Ik had er ook originele afstandhoudertjes bij die je op de ruit plakt , zo kan de ruit niet te diep in de kit zakken.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  21. #20

    Standaard

    Handige tip.

    Wil die roest zo snel mogelijk hebben opgelost. Het is immers niet te vervangen door even een nieuw dak….. Ik ga het me allemaal op een rijtje zetten. De roest is nu wel stopgezet gelukkig maar het zal toch goed moeten.
    Mario bedankt voor de uitleg!

    Groetjes Dave

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •