Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 78 van de 78

Onderwerp: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

  1. #61
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    In 1996 is mijn kindje ingevoerd uit Duitsland. Dus vandaar dat het mogelijk is dat er geen hout in zit.
    Tevens is het bouwjaar 1988. Ook het lederen interieur is er later ingekomen. Het is nog een wonder dat mijn coupe Quattro is uitgerust. Ook op de kentekenpapieren staat dat het beestje 100 KW moet hebben terwijl de Nederlandse versie (1989) 98 KW heeft volgens mij…. Of ben ik nou gek . Wat me ook opvalt is dat jou vorige coupe ook een achterruitenwisser heeft. Was dat een optie?
    De B3 2.3E coupé heeft 100Kw en de B4 2.3E coupé heeft 98Kw. De ruitenwisser heb ik ook, hoort er volgens mij altijd op te zitten. Binnenkort ga ik ook maar eens even de injectoren vervangen want die van mij lust ook wel een slok benzine. Is het stinken naar benzine nu ook weg?
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  2. #62

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Mijn S2 had ook gewoon een achterruitenwisser..

  3. #63

    Smile Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyvW Bekijk Berichten
    De B3 2.3E coupé heeft 100Kw en de B4 2.3E coupé heeft 98Kw. De ruitenwisser heb ik ook, hoort er volgens mij altijd op te zitten. Binnenkort ga ik ook maar eens even de injectoren vervangen want die van mij lust ook wel een slok benzine. Is het stinken naar benzine nu ook weg?
    Het stinken is nu weg, en de koude start gaat nu super! Heb vanmiddag de nul en vollast sensor nieuw besteld en nog even nieuwe olie en oliefilter gehaald. Kunnen we zaterdag weer sleutelen. en als laatste wil ik hem nog opnieuw laten afstellen en dan vind ik het helemaal goed!

  4. #64

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Ruitenwisser achter was idd een optie, ik heb het ook niet. Ik vind het wel mooi strak staan zonder wisser.
    Uit welke maand van 88' komt jouw koep?
    Misschien hebben onze auto's wel op dezelfde baan gestaan in de fabriek:P


    En @ mario,
    Het is tenminste echt hout wat er inzit:P
    Laatst gewijzigd door Bubba; 08-07-10 om 18:29.
    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  5. #65

    Smile Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Die was ik nog vergeten, de ruitenwisser achter was in NL ook standaard voor zover ik weet, mijn Quattro had er toen geen en het viel me destijds thuis eigenlijk pas op.
    Op de foto heeft mijn Coupé wel een wisser en dat komt omdat de achterkleppen omgeruild zijn met die van de Coupé die er naast staat, een eigenaar na mij heeft had er zo'n gruwelijk lelijke hoge spoiler opgemaakt.
    Zo is mijn ex-Quattro toen aan zijn wisser gekomen die het waarschijnlijk geeneens doet, op mijn huidige Coupé zit er gelukkig wel 1 want daarna ben ik er dus op gaan letten en ik vind het mooier.

    Mijn beide Coupe's worden volgens de RDW site nog steeds gekeurd maar ik heb ze beide nooit meer gezien.
    Ik heb een tijdje geleden wel vernomen dat er met mijn eerste Coupé (XF-69-GB)gruwelijk ruw en hard gereden word en dat die binnenkort wel tegen een boom oid zou gaan eindigen, laten we hopen dat die voorspelling niet uitkomt.

    Aan mijn verhaal kun je wel merken dat Coupé's me aan het hart gaan en daarom vind ik het ook zo leuk dat er mensen zijn zoals Dave-Vissers die deze Audi's weer in ere herstellen, ik begrijp ook wel dat je het geld wat erin gaat nooit meer terug krijgt maar dit doe je uit liefde voor dit model............en anders niks.

    NB: Dave, staat er wel "Quattro" in je achterruit verwarming?
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #66

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk Berichten
    Ruitenwisser achter was idd een optie, ik heb het ook niet. Ik vind het wel mooi strak staan zonder wisser.
    Uit welke maand van 88' komt jouw koep?
    Misschien hebben onze auto's wel op dezelfde baan gestaan in de fabriek:P


    En @ mario,
    Het is tenminste echt hout wat er inzit:P
    Mijn coupe is van december 1988

  7. #67

    Smile Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Die was ik nog vergeten, de ruitenwisser achter was in NL ook standaard voor zover ik weet, mijn Quattro had er toen geen en het viel me destijds thuis eigenlijk pas op.
    Op de foto heeft mijn Coupé wel een wisser en dat komt omdat de achterkleppen omgeruild zijn met die van de Coupé die er naast staat, een eigenaar na mij heeft had er zo'n gruwelijk lelijke hoge spoiler opgemaakt.
    Zo is mijn ex-Quattro toen aan zijn wisser gekomen die het waarschijnlijk geeneens doet, op mijn huidige Coupé zit er gelukkig wel 1 want daarna ben ik er dus op gaan letten en ik vind het mooier.

    Mijn beide Coupe's worden volgens de RDW site nog steeds gekeurd maar ik heb ze beide nooit meer gezien.
    Ik heb een tijdje geleden wel vernomen dat er met mijn eerste Coupé (XF-69-GB)gruwelijk ruw en hard gereden word en dat die binnenkort wel tegen een boom oid zou gaan eindigen, laten we hopen dat die voorspelling niet uitkomt.

    Aan mijn verhaal kun je wel merken dat Coupé's me aan het hart gaan en daarom vind ik het ook zo leuk dat er mensen zijn zoals Dave-Vissers die deze Audi's weer in ere herstellen, ik begrijp ook wel dat je het geld wat erin gaat nooit meer terug krijgt maar dit doe je uit liefde voor dit model............en anders niks.

    NB: Dave, staat er wel "Quattro" in je achterruit verwarming?
    Op de achterruit is ook geen quattro logo terug te vinden... Ik ging vandaag tanken en het verbruik 1 op 10,5 op kleine stukken.
    Toch een teken dat de auto nu motorisch in orde is.

  8. Ad
  9. #68

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Weer een update.

    Aangezien de coupe roest onder de voorruit had. moest het dak opgespoten worden. (zie foto voor en na.)
    Ik had niet geen jaar langer moeten wachten. zag er niet goed uit...

    Tevens was de spoiler ook behoorlijk bekrast.
    Deze is ook opnieuw gespoten.

    Als laatste is het stripje onder de achterlichten opnieuw gespoten. Hier zaten 2 kleine deukjes in.
    Vorig jaar laten uitdeuken zonder spuiten. (zag niet helemaal strak uit zie foto)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #69

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    en nog wat foto's
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #70

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    En nog wat foto's
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #71

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    schoonmaak
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi-80-Dave-Vissers Bekijk Berichten
    schoonmaak
    Door de ventilatieroosters naar de uiterste positie te draaien en er dan (tamelijk hard) aan te trekken, klik je ze er eenvoudig uit. Schoonmaken is dan een kwestie van goed afwassen. Bijkomstig voordeel is dat je de rotzooi die achter de roostertjes blijft liggen (oud schuim, bladeren ed.) makkelijk kunt verwijderen. Na het afwassen eenvoudig terugklikken.

    Succes!

  14. #73
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Je uitlaat hangt scheef!

  15. #74

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Je uitlaat hangt scheef!
    Of de auto staat te recht? ... Kei goed! Deze coupe kan echt weer een hele tijd mee zeg. NIce joB!

  16. #75

    Smile Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Of de auto staat te recht? ... Kei goed! Deze coupe kan echt weer een hele tijd mee zeg. NIce joB!
    haha ik denk het ook. Vandaag zou de nieuwe voorruit er in worden gezet. Helaas had de man van autototaalglas de verkeerde ruit bij zich... Kan ik weer een paar dagen wachten. Dan nog even op de APK keuring. En dan wil ik toch de eerste tijd even niets meer aan het Quattro bakje uitgeven. Bedankt voor de reactie

  17. #76

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Apart die roest boven het raam. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Maar goed dat je het opgelost hebt.
    De jager vond de konijn, de konijn vond van niet

  18. #77

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Komt wel vaker voor... meestal door vervanging van voorruit en er is dan minder gelet op de sponning goed te primen alvorens de ruit te verlijmen. Daardoor kunnen die friemels ontstaan.

  19. #78

    Standaard Re: Opknappen Audi Coupe 2.3 Quattro

    Deze week op de keuring geweest.

    afkeur op de draagarmrubbers achter. deze heb ik zaterdag vervangen. en de remleidingen linksvoor en rechtvoor waren niet goed meer. Deze heb ik ook vervangen. De andere kant moet nog. Morgen op herkeuring.... Hoop dat nu alles goed is

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •