b4 look neem ik aan? b4 bouwen is wat meer werk
als eerste, ik zou het niet doen, maar als je het wilt doen, nieuwe spatborden, nieuwe grille, nieuwe motorkap, nieuwe koplampen, nieuwe bumper, en dat alles laten spuiten $$$$
Sptborden kunnen blijven zitten.
Maar serieus: laat deze nou origineel... er zijn al zo weinig originele strakke type 89-Coupés over, dit is een hele mooie (niet voor niks vond Bart het zonde om 'm te verbouwen), de type 89-neus staat beter op de Coupé (minder 'aangeplakt') en ook belangrijk: als je niet de hele auto overspuit krijg je de lakkleur nooit hetzelfde. Dan ziet het er voor altijd uit als een schadebak.
dankje...
ik wist het zelf gewoon nog niet...en ik wilde wel eens weten wat er aan die blauwe coupé veranderd was....
ik laat um heel...ik laat de auto wel polijsten binnenkort aangezien hier en daar wat hardnekkige vieze puntjes e.d. op de lak zit
of weet iemand hier iets anders voor?
Goede car cleaning service kan dit laten verdwijnen en de hele auto er als nieuw uit laten zien. Kost een paar centen maar als je het daarna goed bijhoudt is het dat zeker waard.
Nog even voor de duidelijkheid, en voor het archief- dit is nodig om een type 89 naar B4-front om te bouwen:
-Motorkap, grill
-slotvangplaat
-koplampen
-strips onder de koplampen
-optioneel: voorbumper.
De B4 heeft in de voorbumper een uitsparing voor de motorkap, de type 89 niet. Dat zul je altijd blijven zien als je het niet vervangt, ziet er niet lekker uit.
Spuitwerk nodig: motorkap, strips onder koplampen, eventueel slotvangplaat en optioneel bumper.
Bij de type 89 sedan wordt het iets lastiger: de B4 heeft bredere wielkasten, als je B4-voorschermen monteert zul je dus een raar verschil tussen de voor- en achterschermen zien. Achterschermen vervangen zou ik alleen doen bij een schadewagen, je vernielt namelijk de zinklaag.
Hoop van harte dat je hem origineel laat. Dit is echt een auto die bij een liefhebber op zijn plaats is. Mijns inziens is het echt enorm zonde om aan deze wagen te sleutelen. (tenzij noodzakelijk natuurlijk.) Bovendien wat is er mis met de b3 neus????????? Ik vind m echt extreem mooi! Lekker breed en dik! Als je dat in je binnenspiegel hebt doet dat mij persoonlijk meer dan een b4 neus.....
deze link had ik ook al in het topic van bart geplaatst..
http://www.4ringe.de/b4umbauu.htm
Ik hoop toch niet dat jij nu de 'domme jongen' gaat uithangen, mij hebben ze hier goed omgepraat
Nee even serieus, ik ben er toen zelf achter gekomen dat het gewoon veel geld kost om het goed te doen en dat het zonde van die Coupé is. Het is een nette bak, aparte kleur en een eerlijk exemplaar zonder vraagtekens......dat zou ik als ik jou was zo laten.
en idd, parelmoer spuiten zonder duidelijk kleurverschil is bijna of zelfs niet te realiseren, vooral niet bij een oudere auto.