Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: audi urquattro met warme motor start slecht

  1. #21

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    moet je ook spanning 12 volt meten op de stekker van de temp. tijd schakelaar?
    als ik de auto stationair laat draaien, en ik trek de stekker van de temp. tijd schakelaar er af, om te meten, dan meet ik geen spanning.

  2. #22

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    het volgende is vervangen:
    - brandstofpomp
    - drukaccumulator
    - temp. tijd schakelaar
    - brandstof verdeler (spinnekop)

    ik heb een tweede warmdraairegelaar ook al op gemonteerd, ook geen resultaat. van een andere coupe die een warmdraairegelaar heeft ook al geprobeerd.
    echter het probleem blijft steeds.
    de warmdraairegelaars heb ik gecheckt of ze warm worden, en dat worden ze.

    welke audi dokter kan deze patiënt helpen?

  3. #23

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi coupe 1973 Bekijk Berichten
    welke audi dokter kan deze patiënt helpen?
    terpstra in friesland?
    Audi TT 1.8TQ - 2001 | Porsche 911 C4 - 2000

  4. #24
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    je warmdraairegeling is dus ook niet de oorzaak, kun je gewoon testen terwijl deze ingebouwd is.
    maar goed, heb je de injectoren al gecontroleerd?
    als deze na druppelen heb je ook een probleem hiermee.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  5. #25

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn K-jetronic 2.2GT. De benzine in de injectorleidingen wordt warm, gaat koken en veroorzaakt damp/bellen met startproblemen als gevolg. Het blijkt trouwens dat nagenoeg alle urquattro's hetzelfde probleem hebben, maar die hebben daarvoor een extra blaasmondje over het blok heen met ventilator voor koeling. Koude motor is dus geen probleem; motor zojuist uitgezet ook niet (benzine nog niet opgewarmt), maar na +/- 15 minuten (benzine opgewarmt) krijg je dit probleem. Ik los het als volgt op: geen gas geven en starten, normaal gesproken OK. Slaat de motor niet meteen aan, dan direct vol gas geven en na 2 seconden slaat hij dan alsnog aan. Geldt alleen voor K-jetronics uiteraard.
    Laatst gewijzigd door A6av; 02-05-12 om 11:47. Reden: Moet K-jetronic wel goed schrijven natuurlijk :-S
    Audi A6 Avant S-line 3.0 TDI F1
    VW R32 V DSG F1
    Audi Coupe GT 2.2
    Yamaha R1


  6. #26

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    brandstof in de leidingen mag niet zomaar gaan koken als de druk in orde is, kookpunt van benzine onder druk is veel hoger. heb exact hetzelfde probleem gehad met een rs2. na zowat alles vervangen te hebben, ook de injectoren waren gereinigd en getest op nalekken. lag het toch aan de injectoren.
    Laatst gewijzigd door herman1988; 01-05-12 om 19:28.
    '03 Audi S4 avant H6

  7. #27
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    ik dacht dat ook de reden dat bij latere type de diameter van de brandstofleidingen dunner/smaller werd.
    misschien dat er daar winst te behalen valt?
    ik zelf heb het alleen maar meegemaakt met een drukval in de leidingen, verholpen zoals eerder beschr
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    De injectoren zijn alle 5 nieuw vervangen, zo ook de rubbers die om de injectoren heen zitten.

    Het enige wat ik nog niet met 100 procent kan zeggen is of de ventilator voor de injectoren ook werkt.
    we hebben het wel losgehaald en 12 volt op gezet om te testen of de ventilator werkte, en dat doet deze.
    maar of ie net zo zal werken, zoals met de grote koelventilator, dat weet ik niet.

  10. #29
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi coupe 1973 Bekijk Berichten
    De injectoren zijn alle 5 nieuw vervangen, zo ook de rubbers die om de injectoren heen zitten.

    Het enige wat ik nog niet met 100 procent kan zeggen is of de ventilator voor de injectoren ook werkt.
    we hebben het wel losgehaald en 12 volt op gezet om te testen of de ventilator werkte, en dat doet deze.
    maar of ie net zo zal werken, zoals met de grote koelventilator, dat weet ik niet.
    die injectorkoeling werkt toch continue als de motor draait?
    alleen de nalooppomp werkt bij bepaalde waardes als het contact is uit geschakeld als na koeling en dan mag de bovengenoemde ook mee draaien.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  11. #30

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Hmmm, niettegenstaande alle werken die je uitgevoerd hebt zal de Oer slecht blijven starten. Dit is nu eenmaal een Oer.
    Ik spreek van ondervinding, alles vernieuwd wat te vernieuwen viel en dit heeft weinig of geen invloed gehad.
    Maar met een beetje ondervinding weet je hem wel altijd te starten.
    Urquattro 1981 - RS4 2007 - A4 Sportline 2009 - SQ5 2015 - Q5 2010

  12. #31

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    de oer doet het nu perfect. de wastegate is vervangen. en de vaporlock die aan de brandstof pomp zat, zat er verkeerd om (foutje fabriek).
    desondanks rij ik nu met plezier er in. voor het eind resultaat laat ik deze nog helemaal opnieuw spuiten.
    iedereen bedankt voor de inzet en tijd.

  13. #32

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Ik lees regelmatig dat de warmloopregelaar brandstofissues oplevert. Deze kan ultrasoon gereinigt worden, waarna vaak het probleem opgelost is.
    Er zit - naar verluid - een fijn gaasje in dat in de loop der jaren een hoop grut verzameld. Het is een soort filter, maar als dat niet wordt schoongemaakt heeft het wel effect op de flow en dus de druk...
    turn in turn out turn on

  14. #33
    AUDI COUPE GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    -----
    Laatst gewijzigd door AUDI COUPE GT; 13-02-13 om 01:08.
    50% Adrenalin
    50% Technology
    100% AUDI

    1. Audi Coupe GT 2.1 '83



  15. #34
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AUDI COUPE GT Bekijk Berichten
    Waar is de wastegate en de vaperlock te krijgen dan? Voor een beetje een nette prijs uiteraard.

    Gr Jim

    Neem je dan gelijk de plintenladder mee en de doos bougievonkjes...

    Zonder gekheid:
    Vaperlock is een luchtbel in de brandstofleiding als gevolg van opwarmen (koken) van de brandstof door de hitte (in dit geval) van de motor na afzetten ervan.
    Luchtbel in de leiding zorgt voor slecht starten.

    Oja, en als je mij kunt aanwijzen waar de wastegate zit bij jouw non-turbo 5-cilinder dan hoor ik het graag. Misschien dat die ook wel in mijn Coupe zit...

    Sorry, maar denk dat je eerst ff wat meer moet gaan lezen over auto`s e.d. IMHO


    Wel heb je een leuke/aparte Zender-uitvoering trouwens!
    Laatst gewijzigd door Quattro_Vaassen; 05-02-13 om 17:02.

  16. #35
    AUDI COUPE GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    208
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten

    Neem je dan gelijk de plintenladder mee en de doos bougievonkjes...

    Zonder gekheid:
    Vaperlock is een luchtbel in de brandstofleiding als gevolg van opwarmen (koken) van de brandstof door de hitte (in dit geval) van de motor na afzetten ervan.
    Luchtbel in de leiding zorgt voor slecht starten.

    Oja, en als je mij kunt aanwijzen waar de wastegate zit bij jouw non-turbo 5-cilinder dan hoor ik het graag. Misschien dat die ook wel in mijn Coupe zit...

    Sorry, maar denk dat je eerst ff wat meer moet gaan lezen over auto`s e.d. IMHO


    Wel heb je een leuke/aparte Zender-uitvoering trouwens!
    Ahh.. Weet er wel het een en ander van, maar eerlijk gezegd nog nooit van vaperlock en wastegate gehoord... Dacht eigenlijk ook dat je die luchtbel in de brandstofleiding anders noemde!
    Maar goed, ik probeer de auto ook bij te houden naast mijn studie en bijbaantje he.. Heb dus nog een hele boel te leren haha
    En dan nog, lezen leer je niet veel mee, je leert het door te doen he!

    Dankjewel. De Zender 'uitbouwset' gaat er van af (op de spoiler na)! Wil hem graag origineel maken qua bumpers, dit omdat ik hem weer op originele hoogte heb gelegd.
    50% Adrenalin
    50% Technology
    100% AUDI

    1. Audi Coupe GT 2.1 '83



  17. #36

    Standaard Re: audi urquattro met warme motor start slecht

    Koolafzetting op de kleppen; dat neemt brandstof op; dit maakt het warm starten moeilijk. (Soort verzopen motor effect)
    turn in turn out turn on

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •