Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

    Beste forumleden,

    Aangezien mijn blok (coupe 2.2 GT) ook al begint te tikken maar eens gevraagd en opgezocht wat dat kan zijn.
    Nu lees en hoor ik veelal de vacuumpomp. Ik dat ding zoeken maar ik kan hem echt niet vinden.
    Blijkt dus dat dat ding er bij mij helemaal niet opzit. Er zit wel een blindflens waar de pomp normaal zit?
    Ik snap niet waarom mijn blok dit nou niet heeft, misschien kan iemand mij dit vertellen? (cilinderkop van ander type misschien).
    Verder verdenk ik dan dus toch maar de stoters. Oliepijl staat op max dus dat kan het probleem niet zijn.

    Gr. Ben

    Plaatje bij t praatje:

    Waar ie hoort te zitten:


    Wat er bij mij zit:

    Laatst gewijzigd door BenM; 21-05-13 om 19:25.

  2. #2
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

    Klopt, die vacuumpomp zit niet op een KV blok.
    Tikken komt meestal door de klepstoters. Je hebt wel genoeg oliedruk op je metertje binnenin?
    Wat je nog kan proberen is je blok flushen met iets als Forté (Wynn's doet niet veel). Dus spul bij je olie, stuk rijden zodat je olie goed heet wordt, daarna alles eruit (incl filter) en nieuwe olie + origi of een Mann filter erin.
    Heeft dat geen effect dan wordt het klepstoters vervangen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

    Ik zou maar niet met Forte erin gaan rijden, kan verkeerd aflopen zeg ik je alleen maar dan.
    Zie het als een waarschuwing vraag het maar naar mij werd gezegd ik mog niet eens verhoogd laten draaien met dat spul erin!
    En nadat je de moter geflushd heb zou ik het aanzuigzeef controleren op vervuiling, en evt schoonmaken of vernieuwen.

    Ik als ik Forte erin doe laat hem stationair draaien ongeveer 3 kwartier, dan ollie eruit en nieuwe ollie erin, nadat ik aanzuigzif gecontroleerd heb, dan die nieuwe ollie dus erin goedkope ollie voor het begin daar rijd ik ongeveer 500 km tot 1000 km mee en dan komt de betere ollie erin weet niet of ik het goed doe zo maar zo wil ik dan beter spoelen en denk ik de resten van de forte er helemaal mee uit te krijgen.
    Laatst gewijzigd door johnny666; 22-05-13 om 15:53.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard Re: Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

    Het gevaar van zo'n additief komt meestal voor bij turbomotoren.
    De aangekoekte deeltjes komen los uit de olieleidingen naar de turbo welke daardoor kan sneuvelen...

    Geldt in het algemeen natuurlijk ook voor andere kanalen en leidingen.
    Oliedruk is meer als voldoende, zit een nieuw Mann filter op en net nieuwe olie.
    Ik heb nog ontdekt dat er een bout van mijn uitlaatspruitstuk mist, en de pakking er scheef tussen zit.
    Dat ga ik eerst een bekijken en proberen of het dan over is. Merkwaardig vind ik dat het getik alleen bij stationair lopen en acceleratie hoorbaar is.
    Zodra je constant blijft rijden laag in toeren of het gas loslaat is het getik volledig weg.

    Stoters zou je natuurlijk altijd moeten horen tikken wanneer deze niet in orde zijn toch...

    Mocht dat niet helpen ga ik een additief proberen, en als laatste optie maar de stoter(s) vervangen.
    Kan dit met gemonteerde nokkenas of moet ik die daarvoor uitbouwen?
    Laatst gewijzigd door BenM; 22-05-13 om 16:20.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    13
    Kudos
    0

    Standaard Re: Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

    Hallo jongens,

    Gelukkig vals alarm. De vorige sleutelaar is denk ik vergeten het uitlaatspruitstuk vast te zetten.
    Bijna alle tapeinden zaten wel los... Probleem met tikken is dus opgelost!


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    3.967
    Kudos
    27
    Land
    Land

    Standaard Re: Tikkende stoters, geen vacuumpomp?

    Dat had ik me al gedacht niet van die sleutelaar maar dat het daarvandaan kwam het geluid, vooral toen ik dat van dat tapeinde las.
    Audi 100CC sedan 1.8DS 210600 km Audi 200TQ sedan 2.1KG 076666 km

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •