Volgens mij (maar het is even geleden) heeft de NG drie motorsteunen, waarvan een vooraan. De baksteunen vervangen helpt ook.
Heren,
Ik heb sinds tijdje een witte Audi Coupe 2.3 10V uit 1989. Zoals je kan verwachten van zo'n oude auto is er het een en ander mis mee, maar over het algemeen rijdt de wagen echt fantastisch. Zelfs de cruise-control doet het nog. De algehele degelijkheid van de wagen blijft mij keer op keer verrassen.
Ik ben langzaamaan de probleempjes aan het verhelpen en dat gaat eigenlijk best lekker. Er is alleen een probleem wat ik niet echt snap. Als ik aan het rijden ben en ik haal mijn voet van het gaspedaal, bonkt de wagen. Als ik mijn voet superlangzaam van het pedaal haal is het flink minder. Eerst dacht ik aan gare motorrubbers, dus zijn de twee motorsteunen vervangen. Dit maakt best wel een verschil, maar het is nog niet helemaal weg.
Hebben jullie misschien een idee waar dit aan kan liggen? En is dit een herkenbaar probleem?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groeten
Erik
Bedankt! Ik zie daar inderdaad dat de bak in verschillende rubbers hangt. De motor hangt in 2 hydrolagers en nog een ophangpunt voor, en bovenaan. Die bakrubbers vervangen wordt wel een aardig klusje zo te zien.
Ik wil nog proberen om het gasklephuis en de ISV stappenmotor schoon te maken. Misschien dat het dan beter wordt.
Daar heb ik een tijdje terug naar gekeken en ik voelde geen speling. De rubbers zagen er wel gescheurd uit. Ik heb er toen naar gekeken vanwege wat raar stuurgevoel, heel gevoelig voor een spoor op de weg.
Ik heb in ieder geval zat te doen! Ik hou jullie op de hoogte.