Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Heren,

    Ik heb sinds tijdje een witte Audi Coupe 2.3 10V uit 1989. Zoals je kan verwachten van zo'n oude auto is er het een en ander mis mee, maar over het algemeen rijdt de wagen echt fantastisch. Zelfs de cruise-control doet het nog. De algehele degelijkheid van de wagen blijft mij keer op keer verrassen.

    Ik ben langzaamaan de probleempjes aan het verhelpen en dat gaat eigenlijk best lekker. Er is alleen een probleem wat ik niet echt snap. Als ik aan het rijden ben en ik haal mijn voet van het gaspedaal, bonkt de wagen. Als ik mijn voet superlangzaam van het pedaal haal is het flink minder. Eerst dacht ik aan gare motorrubbers, dus zijn de twee motorsteunen vervangen. Dit maakt best wel een verschil, maar het is nog niet helemaal weg.

    Hebben jullie misschien een idee waar dit aan kan liggen? En is dit een herkenbaar probleem?

    Alvast bedankt voor de moeite!

    Groeten

    Erik

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Volgens mij (maar het is even geleden) heeft de NG drie motorsteunen, waarvan een vooraan. De baksteunen vervangen helpt ook.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Hangt de motor dan in 3 steunen? En heeft de bak dan ook nog afzonderlijk zijn eigen rubbers?

    Zou het niet iets kunnen zijn met de ISV stappenmotor? Dat hij niet goed terugvalt naar stationair, maar gelijk alle brandstof toevoer dichtzet?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Kijk eens op vagcat.com/epc (eerst registreren, da's gratis) dan zie je keurige exploded views per auto. Jouw motorcode is NG.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Bedankt! Ik zie daar inderdaad dat de bak in verschillende rubbers hangt. De motor hangt in 2 hydrolagers en nog een ophangpunt voor, en bovenaan. Die bakrubbers vervangen wordt wel een aardig klusje zo te zien.

    Ik wil nog proberen om het gasklephuis en de ISV stappenmotor schoon te maken. Misschien dat het dan beter wordt.


  6. #6
    formatix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    397
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    en je vacuum eens nakijken helpt ook vaak

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    volgens mij heb je een ander probleem.als je dit probleem tijdens het rijden voor hebt denk ik eerder dat je rubbers van je onderste draagarmen(triangel) versleten zijn,dit komt veel voor bij de b3 en b4 types

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Daar heb ik een tijdje terug naar gekeken en ik voelde geen speling. De rubbers zagen er wel gescheurd uit. Ik heb er toen naar gekeken vanwege wat raar stuurgevoel, heel gevoelig voor een spoor op de weg.

    Ik heb in ieder geval zat te doen! Ik hou jullie op de hoogte.

  10. #9

    Standaard Re: 1989 2.3 10V Coupe bonkt bij gas los

    Ik zet mijn geld op de voorste motorsteun.
    "Objects in my rear view mirror may disappear faster than they appear."

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •