Coen Donkers in Veghel, Erik Satter in Gameren, of Pedro Hartog in Alkmaar..
De uurprijs bij de dealer is gewoon idioot hoog dus bij een universele garage ben je hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper uit.
Met veel plezier rijdt ik inmiddels een anderhalf jaar in mijn Audi A8 4,2 V8 Quattro uit 1997 rond. Wat een heerlijke auto zeg. Toen ik de auto kocht, wist ik natuurlijk dat ik een bepaald financieel risico nam met deze techniek, deze leeftijd en een kilometerstand van 235.000 op de teller, maar de auto was relatief goedkoop en zag er veel beter uit dan de vergelijkbare A8's van die leeftijd die ik ervoor had bekeken. Ik moet ook zeggen dat de auto me nog nooit in de steek heeft gelaten. Nu zit ik echter met een serieus technisch probleem.
Sinds een paar maanden is er een kleine olielekkage. Vorige week zag ik echter een soort van "boullion-achtige" vlek, wat duidde op water en olie?! Ik ben met de auto naar een bevriend garagebedrijf gegaan en hij heeft geconstateerd dat het hoogstwaarschijnlijk een lekkende koppakking is. Aangezien ook de distributieriem onderhand op het lijstje staat om vervagen te worden is dit wellicht een handig tijdstip om beide reparaties in eens uit te voeren. Hij durfde de reparatie echter niet aan omdat hij vreesde dat er specialistisch gereedschap nodig was wat hij niet heeft.
Ik ben met deze vraag (dus vervangen koppakking, vervangen distributieriem en meteen vervangen waterpomp) naar de dichtstbijzijnde Audidealer gegaan voor een offerte. Ik kan je wel vertellen dat ik nog niet bekomen ben van de schrik: want dit kost volgens hun plusminus €3500,-
Kan iemand me een goed bedrijf aanbevelen wat deze reparatie voor een schappelijke prijs kan uitvoeren? Ik begrijp dat dit niet voor €500,- kan, maar ik vermoed dat ze bij de officiele dealer echt niet verder kijken en vaak gewoon de standaard prijzen voor dergelijke operaties bij elkaar optellen.
Iemand nog andere tips?
Coen Donkers in Veghel, Erik Satter in Gameren, of Pedro Hartog in Alkmaar..
De uurprijs bij de dealer is gewoon idioot hoog dus bij een universele garage ben je hoogstwaarschijnlijk een stuk goedkoper uit.
Ervaring met onderhoud en distributiewissel van mijn 8 bij Coen Donkers. Prima werk en veel deskundigheid.
De beste keus in het zuiden van NL en omstreken.
de tools die je nodig hebt voor het vastzetten van krukas en nokkenassen, kun je via ebay kopen of zelf maken.
hoeft geen beletsel te zijn voor de reparatie bij deze garage.
de krukas blokkeer tool zal vrijwel zeker dezelfde zijn als voor de V6 motoren. Een plaatje staat in het topic grote beurt V6 2.8 met mm maten erbij.
Groetjes Wouter
Hoi Cenobytez,
Je zou eens contact op moeten nemen met Ralph van http://www.rbcarelectronics.nl/index.php deze man heeft jarenlange ervaring bij VW-Audi dealers en heeft sinds een jaar of twee een eigen zaak, die zich gespecialiseert heeft in Car electronics maar ook met grote regelmaat superchargers opbouwt en op maat maakt en tevens een zeer goed bekwame monteur met een niet te hoog uurtarief (ongeveer de helft van wat dealers rekenen0.
Succes Gr Ferry
Dat zijn mannen van praktijk en zijn goed in wat ze doen vandaar dat het geen pennenlikkers zijn die op een spelfoutje letten. Ik weet niet hoe jij een koppaking vernieuwd met je keurige abn taaltje maar lijkt me toch best knap.
Zulke reacties zijn dus ook echt overbodig om hier te posten en ben je gewoon een weggooier, zowel wereldverbeteraar die niks doet dan op andere te letten.
Mischien moet je wat meer aandacht aan je eigen nickname besteden yorizz.. misschien is dat een begin van een verbeterde wereld
let wel op er zit verschil tussen het nokkenas blokkeer gereedschap bij een v6 heb je al 2 soorten en van een v8 is weer anders, maar je kunt het binnen een uur maken dmv een platte stip en een paar bouten en moeren
hebben wij in de werkplaats voor de v6 12 v ook gedaan
groet jeffrey