Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Audi a8 - Bluetooth GSM

  1. #1

    Standaard Audi a8 - Bluetooth GSM

    De vader van mijn vriendin heeft zich een nieuwe audi a8 aangeschaft. Nu wil hij daarin zijn Sony Ericsson p900 gebruiken. Uiteraard via Bluetooth. Audi beweert dat ze dat GSM-type niet ondersteunen en dat het niet mogelijk is. Zij hebben een lijst gegeven met GSM's die wel werken in de Audi a8, maar dat zijn allemaal verouderde types + het zou redelijk idioot zijn om een goed toestel te vervangen door een goedkoper met minder functionaliteit.

    Hij heeft deze lijst meegekregen (adapter voor wagens met GSM-voorbereiding), maar zo'n GSM gebruiken is geen optie.

    Hij is daarvoor al 2 keer naar Audi gereden en ze bieden geen oplossing. Hij is ook al naar een GSM-verkoper geweest die de Sony Ericsson p900 perfect kan gebruiken in zijn BMW (met Bluetooth).

    Nu de eenvoudige vraag. Hoe krijg ik de GSM werkend in de audi met Bluetooth?

    Naar aanleiding van een reactie op een ander forum:

    Ik heb net geprobeerd wat Ataf zegt.

    Ik kan verbinding maken met Audi, ik kan een paswoord ingeven en de GSM zegt dat er verbinding is. Maar de auto zegt dat er geen GSM verbonden is met de wagen ... en nu?

    De lijst met beschikbare GSM's van Audi is heel beperkt en geen modellen die kunnen typen aan de p900. Puur uit principe wil ik nu die werkend hebben in de audi a8 ...

    Iemand die iets meer weet? Audi zegt geen verbinding, GSM zegt wel verbinding ...

    Met een GSM uit de lijst van Audi ging het overigens wel.

    Hij is al 2 keer bij Audi geweest .. zij stellen voor een ander toestel te kopen.. Wat ik idioot vind. Ik denk dat het probleem inderdaad bij hun software ligt, maar wat kunnen we er aan doen?

  2. #2

    Standaard

    Ik vrees dat je er idd niet veel aan kan doen.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  3. #3

    Standaard

    Raar, blauwtand is toch blauwtand? Is er dmv VAGCOM niet iets op te lossen?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4

    Standaard

    Misschien kan VAG-COM wel een oplossing bieden, maar het is wel een gekend feit dat er een paar jaar terug wat problemen zijn geweest met het conform volgen van de bluetooth standaard door fabrikanten. Van wanneer is de A8?
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  5. #5

    Standaard

    A8 is van 2005. Hij heeft hem nog maar net. De GSM herkent de wagen, maar de wagen herkent de GSM dus niet.

    Hoe kan VAG-COM een oplossing bieden? En waar kan ik dat laten doen? Hij is al naar de invoerder in België geweest en die heeft daar niks over gezegd.

    Dat probleem moeten toch nog al mensen gehad hebben. Ik weet dat er universele systemen bestaan van oa. Parrot .. Maar als je een wagen van die klasse koopt, mag het toch met de software van de wagen zelf gaan veronderstel ik.


  6. #6

    Standaard

    Duits audiforum:

    http://auditorium.audi.com/pe/forums...ostID=10103028

    Het probleem lijkt bij de GSM te liggen. Omdat die geen handenvrij profiel zou hebben... Maar ze spreken daar nog van een aantal gsm's die niet optimaal werken.

    Maar de GSM-verkoper zei dat zijn P900 wel perfect werkte in zijn BMW ... Had ik hem nu net overtuigd om van BMW over te schakelen naar Audi ...

  7. #7
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    hmmm... vreemd! de P900 heeft toch wel degelijk een Handsfree-profiel! Misschien dat de aansturing daarvan anders gaat! Wel vaag!
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  8. Ad
  9. #8
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    Dit is wat ik er van begrijp:
    De nieuwe A8 heeft diverse ECU's, die onderling via optische verbindingen communiceren. Vóór die optocouplers vinden omzettingen plaats. Daar zit het probleem. Slechts een beperkt aantal protocollen wordt herkend.

    Wat ik van die P900 heb begrepen, werkt dit niet werkt en niet gaat werken... Zeker weten dat dit 'stilzwijgend' in de productie wordt opgelost; daar heb je niets aan, als je de Audi al hebt...
    RS6 C5
    A3 TDIe

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eszes
    daar heb je niets aan, als je de Audi al hebt...
    Dus er is geen oplossing voor? Buiten een universele carkit of een nieuwe GSM kopen?

  11. #10
    Marc R's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    4.619
    Kudos
    145
    Land
    Land

    Standaard

    Bij mij zit er al een telefoon in die ik met en duokaart aan heb zeg maar....

    2001 RS4 B5 mingblau
    A6 competition Bit-tdi Nardogrey (sold)
    RS6 4G my'16




Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •