Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Achter speakers audi 100 type 43

  1. #1

    Standaard Achter speakers audi 100 type 43

    Ik heb een audi 100 type 43 uit 1980 en ben van mening dat er wel een behoorlijke stereo in een auto thuis hoort. Nu voldoen speakers uit 1980 niet aan mijn standaard dus wel een paar ovale speakers achterin gooien.

    Problemen:
    - ik krijg de achterbank niet los. Het ruggedeelte zit bovenaan blijkbaar ergens aan vast en ik ben bang blijvende schade te maken als ik het gewoon los ga trekken. Iemand een idee?
    - natuurlijk is het een sedan met een metalen plaat onder de hoedenplank en daar passen de magneten niet in. Wat zal ik doen? de flex in het metaal zetten? of opbouw-achtige-speakerkasten maken kopen? bestaat dit al, zo ja waar is dit te koop?

    Alvast bedankt
    Het rijdt gewoon beter!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Doodzonde om in je plaatstaal te gaan hakken. Er bestaan ook behoorlijk klinkende ronde speakers die geen sloopwerk vereisen, al zul je dan misschien wat meer moeten investeren dan je in eerste instantie van plan was...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    idd gewone ronde passen aardig goed.
    het is vaak wel ff zoeken, maar er zijn goede oplossingen voor.
    een aantal 16'speakers hebben vaak een kleinere opening nodig
    bv een carpouwer CBR 165 serie.
    verkrijgbaar als kickbas/midbas/component systeem.
    valt onder de 165 cm serie maar heeft een inbouwmaat Ø 144mm x 70mm.
    deze passen bv uitstekend in de 13 cm uitsparing van de C3/44 zonder snijwerk oid.
    als je zoiets via een pasring mooi laat aansluiten kun je zelfs de org afdekkappen laten zitten.
    je ziet er niets van maar je hoort het wel.

    wbt de achterbank, zit er niet iets aan de voor/onderzijde die het vast houd en aan de achterzijde/boven valt het in een haak. die moet je niet naar boven weg trekken maar naar onder (het is heel lang geleden dat ik iets aan een type 43 heb gedaan)

  4. #4

    Standaard

    Ok thnx voor de tips... en meer uitgeven.. tsja tijd is ook geld en dat bespaar ik met passende speakers. Ik zal de types er even bij zoeken. verder heb ik een tekening van de achterbank gevonden en ik denk dat ik er wel uit ga komen. er zitten 2 plastic rondjes op de hoedeplank.. daar zitten metalen pinnen doorheen waar de achterbank weer aan vast zit. Morgen bij daglicht maar eens rustig kijken
    Het rijdt gewoon beter!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2005
    Posts
    685
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Effe off topic:

    Muziek in een 5S?

    Die komt uit het vooronder!

    Een radio zit er alleen maar in om het gat in het dash op te vullen ;-)

    Toch?
    "Ik weet het zeker! ...., denk ik"


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Radio in zo'n auto is inderdaad alleen voor de verkeersinformatie, een vijfpitter met carb is de best klinkende uit de serie.

    Extra voordeel van 'verborgen' speakers onder de originele roosters is dat niemand 'even' je ultra-zeldzame ruit intikt om de speakers te jatten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    briljante opmerking 8) en ik ga inderdaad op zoek naar "passende speakers"
    Het rijdt gewoon beter!

  8. Ad
  9. #8
    petertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    56
    Posts
    1.423
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    ik moet zeggen ..de standaard speakers zijn echt minimaal..denk 10 watt of zo
    heb wel een iets nieuwere radio erin ..maar nog geen andere luidsprekers..
    de oude gamma met cassettedeck was wel leuk,.maar dit klinkt al beter..zolangje hem niet te hard zet
    maar je kan er wel een paar andere onder hangen ja.deze kan je er heel makkelijk uit draaien.

  10. #9
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Of toch je hoedenplank iets verhogen en ietsjes grotere speakers er in. Valt niet op als je het in ongeveer dezelfde kleur als je interieur overtrekt.

    In de Carroserie zou ik ook niet gaan slijpen, heb dat één keer gedaan en heb er nog spijt van..
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  11. #10

    Standaard

    want? de wielophanging bleek eraan te zitten ? maareh seriously.. want?
    Het rijdt gewoon beter!

  12. #11

    Standaard

    ik weet niet hoe het bij een type 43 zit, maar bij de type44 zit de speaker in het plaatwerk "gedraaid" i

    k heb van een stel oude speakers deze bevestiging afgezaagd, hieraan een rechthoekig stuk MDF gemaakt met een ovaal gat erin, zo kan je dus ovale speakers aan de onderkant van je hoedenplank bevestigen :idea:

  13. #12

    Standaard

    superidee.. op die manier heb ik de looks van de oude kapjes... maar er zitten wel kickass speakers onder...

    thnx
    Het rijdt gewoon beter!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •