Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste
Resultaten 161 tot 180 van de 241

Onderwerp: Wat hebben jullie aan hifi in je audi ?

  1. #161

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertje
    Omdat car audio nou eenmaal erg popi is voor jongens van 18-25 die alleen maar willen beuken

    dan ben ik een uitzondering denks ?
    ik heb zoveel vermogen in me auto omdat ik gewoon een muziek freak ben en als ik het zachies luister dat het ook nog erg zuiver en mooi klinkt dat ik alle aspecten van het muziek stuk ken horen

    en uiteraard als je een beetje om volume draaid dat het niet allemaal zo druk klinkt

    ik ben een erge pink floyd fan vandaar ook me keuze om wat vermogen erin te leggen
    Duitse Power

  2. #162
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dhr projectx
    dan ben ik een uitzondering denks ?
    ik heb zoveel vermogen in me auto omdat ik gewoon een muziek freak ben en als ik het zachies luister dat het ook nog erg zuiver en mooi klinkt dat ik alle aspecten van het muziek stuk ken horen

    en uiteraard als je een beetje om volume draaid dat het niet allemaal zo druk klinkt

    ik ben een erge pink floyd fan vandaar ook me keuze om wat vermogen erin te leggen
    Ik vind het prima dat jij zoveel vermogen in je auto hebt liggen, maar ik zie niet in waarom dat nodig is. Ik snap dat je ervoor kiest om wat overhead op je systeem te hebben, maar 900W RMS lijkt me wat overdreven in een auto. Ik vind het leuk om te horen dat je vanwege het feit dat je van mooie muziek (en de weergave daarvan) houdt, veel investeert in je audiosysteem. Maar, je hebt nu qua vermogen genoeg overhead om een gemiddeld bruiloftsfeest met 300 bezoekers van muziek te voorzien...

    Ik heb van 't weekend nog 250 man van muziek voorzien met een live band, waarbij ik ongeveer 900W RMS aan versterkers gebruikt heb. Daarbij werd mij door de organisatie nog verzocht of het een tikje zachter kon... Op zich ben ik dus van mening dat het ook met wat minder vermogen mooi kan klinken in een auto. Maar ieder zijn mening hoor!

  3. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dhr projectx
    ik ben een erge pink floyd fan vandaar ook me keuze om wat vermogen erin te leggen
    Pink Floyd. Goede muziek. Er zijn passages die er iid om vragen om wat harder dan normaal afgespeekd te worden.
    Ik heb zelf Pulse in de auto liggen (Live dubbel album, op MP3 gezet) en sommige stukken zijn erg prettig op een ietwat harder niveau. Moet hem ooit nog eens op DVD zien te scoren, de videoband was al geweldig toenderijd!
    Du brauchst keine panische angst zu haben, Ich fahre Audi

  4. #164
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rum
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dhr projectx
    dan ben ik een uitzondering denks ?
    ik heb zoveel vermogen in me auto omdat ik gewoon een muziek freak ben en als ik het zachies luister dat het ook nog erg zuiver en mooi klinkt dat ik alle aspecten van het muziek stuk ken horen

    en uiteraard als je een beetje om volume draaid dat het niet allemaal zo druk klinkt

    ik ben een erge pink floyd fan vandaar ook me keuze om wat vermogen erin te leggen
    Ik vind het prima dat jij zoveel vermogen in je auto hebt liggen, maar ik zie niet in waarom dat nodig is. Ik snap dat je ervoor kiest om wat overhead op je systeem te hebben, maar 900W RMS lijkt me wat overdreven in een auto. Ik vind het leuk om te horen dat je vanwege het feit dat je van mooie muziek (en de weergave daarvan) houdt, veel investeert in je audiosysteem. Maar, je hebt nu qua vermogen genoeg overhead om een gemiddeld bruiloftsfeest met 300 bezoekers van muziek te voorzien...

    Ik heb van 't weekend nog 250 man van muziek voorzien met een live band, waarbij ik ongeveer 900W RMS aan versterkers gebruikt heb. Daarbij werd mij door de organisatie nog verzocht of het een tikje zachter kon... Op zich ben ik dus van mening dat het ook met wat minder vermogen mooi kan klinken in een auto. Maar ieder zijn mening hoor!
    das een rare vergelijking! carhifi draaid op 12-14,5v "gewone" audio draait op 220v of meschien zelfs krachtstroom! daarom kun je de RMS waardes van carhifi en andere 220v hifi niet echt (of helemaal niet) met elkaar vergelijken.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  5. #165
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    de W gaat om de V & A wat bij de speaker uitkomt, en dan maakt de voedingsspanning van de versterker nix uit. btw: nu is RMS wel een erg "optimistische" opgaaf....

    Offtopic:

    PinkFan.... zeker een goede Sub & versterker waard, ongelofelijk wat een laag zit in sommige stukken. Ik heb nu thuis de SACD van DSotM, en draai die in de thuisbios (12" woofert)...... ah, schitterend


  6. #166

    Standaard

    Dus ik overdrijf met mijn ruim 5kw?? :cry:

  7. #167
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    wat denk je zelf 8)

  8. Ad
  9. #168
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik meet regelmatig car audio versterkers op hun uitgangsvermogen en 9 v/d 10 leveren het door de fabrikant opgegeven RMS uitgangsvermogen wel degelijk.

    Het is nu eenmaal zo dat de kwalitatief betere versterkers ook gelijk een bak vermogen leveren. Je hebt het meestal niet nodig, maar andere eigenschappen (THD, dempingsfactor, etc) zijn bij de grotere amps vaak wel beter.
    En een high-end amp die maar 2x 40w rms levert verkoopt vrij slecht...
    Rob.

  10. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    wat denk je zelf 8)

    Nee,he?? Moet nog meer bij 8)

  11. #170
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertje
    Ik meet regelmatig car audio versterkers op hun uitgangsvermogen en 9 v/d 10 leveren het door de fabrikant opgegeven RMS uitgangsvermogen wel degelijk.
    ik bedoel dat t RMS vermogen (in mijn beleving/herrinnering, correct me if I'm wrong) nou niet echt relevant is voor een audiofiele beleving, is meen ik bij een nog al hoge vervorming.

  12. #171

    Standaard

    PMPO was toch de optimistische opgaaf, die eigenlijk nergens over gaat, maar de wet der grote getallen eer aandoet?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #172
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    RMS is het effectief geleverde vermogen, meestal gespecificeerd bij 14,4V en <0,1% vervorming. Dus da's heel bruikbaar. En sommige fabrikanten specificeren het bij 13,8V of zelfs 12V. Uiteraard is het geleverde vermogen dan net iets lager.
    Rob.

  14. #173
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    de W gaat om de V & A wat bij de speaker uitkomt, en dan maakt de voedingsspanning van de versterker nix uit. btw: nu is RMS wel een erg "optimistische" opgaaf....
    Inderdaad, de voedingsspanning zegt niets over het geleverde vermogen. De stroom is gewoon veel hoger op het moment dat de voedingsspanning lager is. Dus de vermogensvergelijking die ik gaf gaat wel op... Nou moet ik inderdaad toegeven dat het RMS-vermogen niet altijd iets zegt over de weergave, maar ik ga er toch een beetje van uit dat de betere fabrikanten daar realistisch in zijn. Bij de Carver-versterkers die ik meestal gebruik klopt het in ieder geval wel!

  15. #174

    Standaard

    Wat hebben jullie aan hifi in je audi ?

    Mijn hifi ligt onder de Audi: RVS van voor tot achter! O, wat roffelen die 5 cilinders mooi. Soms in duet met de turbofluit en vervolgens een sissende solo van afblazende overdruk. Altijd live, daar kan geen CD tegenop.

    On board is het trouwens een eenvoudige stereo met AUX voor de Ipod.

  16. #175

    Standaard

    Voorin:

    Audi 80 1990:

    Voorin:

    Alpine SPX-107r 2 wegs-componentluidsprekerset van 10 cm: Piekvermogen 160watt/ rms vermogen 40watt.

    Achterin:

    Alpine Spr-136a 2-wegs componentluidsprekerset van 13cm
    Piekvermogen 160 watt / rms vermogen 40

    Radio-cd speler:

    Alpine CDE-9827r

    3 Pre-outs, waarvan 1 speciaal voor Subwoofer is

    Versterker:

    Alpine MRP-T220 2/1 kanaals vermogensversterker

    90W x 2 (Max

    Subwoofer:

    Spectron 12" 200 watt rms

  17. #176

    Standaard

    momenteel in de auto:

    JVC KD-ax1 nog iets...
    Voor: Pinoneer 10CM 80W
    Achter: Pineer 250W hoedenplank speakers
    Sub: 400W pioneer
    Subs: 2x JBL 300W waarvan 1 gebrugd voor de sub

    Prima geluid.
    1990 NL coupe 2.3E 10V

  18. #177

    Standaard

    Ik heb geen hifi in mijn auto.
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

  19. #178
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertje
    RMS is het effectief geleverde vermogen, meestal gespecificeerd bij 14,4V en <0,1% vervorming. Dus da's heel bruikbaar. En sommige fabrikanten specificeren het bij 13,8V of zelfs 12V. Uiteraard is het geleverde vermogen dan net iets lager.
    Rob.
    klopt, de meesten bij 14,4v (hogere waardes dus lijkt beter), maar van mij mochten alle fabrikanten het wel specificeren bij 13,8 ik heb namelijk het id dat mijn auto (en de meesten) met draaiende motor dichter bijd ie 13,8v dan bij de 14,4v zitten.

    bij Rockford Fosgate worden alle versterkers getest voor ze de fabriek uitgaan, ze doen er een certificaat bij waar het gemeten RMS vrmogen op 14,4v op staat, mijn RF versterker heeft volgens dat raport aardig meer vermogen dan die serie "moet" hebben.

    als het goed is krijg ik zaterdag mijn nieuwe Alpine headunit... ik ben benieuwd!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  20. #179
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffer
    Ik heb geen hifi in mijn auto.
    wat zit er dan onder je motorkap?

  21. #180

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henkjan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeffer
    Ik heb geen hifi in mijn auto.
    wat zit er dan onder je motorkap?
    Een turbo
    RS2 RS-blau - 315 HP
    RS2 Zwart - 315 HP
    Sport Quattro, 1005 HP
    www.highoctane.nl

Pagina 9 van 13 EersteEerste ... 5678910111213 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •