Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 12V voor de antenne versterker

  1. #1

    Standaard 12V voor de antenne versterker

    Ik heb in mijn S2 een zeer slechte ontvangst op de radio, zeg maar gerust geen. Nu heeft Hessel het een en ander al gecontroleerd, maar dat gaf geen resultaat.
    In de antennevoet zit de versterker die als het goed is 12V moet krijgen, alleen dat krijgt hij dus niet. Waar komt de kabel vandaan die de 12V moet leveren. We hebben er zelf nog geen spanning opgezet, omdat we niet helemaal zeker wisten of dit er ook op moest.

    Wel heeft hij ook een antennekabel rechtstreeks vanaf de radio naar de antenne gelegd, maar dit gaf ook geen goed resultaat.
    Caatje + V8 = PeeCaatje

  2. #2

    Standaard Antenne

    Meestal loopt er een extra draad mee van de antenne, kun je kontroleren door even het licht onder de antennevoet te verwijderen.
    Kontroleren of daar spanning opstaat als je de radio aan hebt.

    Als daar spanning opstaat en de antenne doet het nog niet, dan is waarschijnlijk de versterker kapot, zijn twee oplossingen voor:

    1) Nieuwe antenne plaatsen en de draad naar voren trekken.
    2) Lossen antenne versterker kopen en deze tussen de antenne kabel zetten.

    Bij mijn S 2 versterkt die wel goed, heb hem standaard op de iso bloks aangesloten.
    hifi challenge for audi(o)

  3. #3

    Standaard

    Er staat geen spanning op de draad bij de antennevoet, en we vroegen ons af waar die draad vandaan komt, zodat we geen nieuwe draad hoeven te trekken.
    Een antenneversterker bij de radio bied geen uitkomst, die hebben we al 2 geprobeerd zonder resultaat
    Caatje + V8 = PeeCaatje

  4. #4
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    de aansturingsdraad komt vanaf de radio. "Remote"
    meestal aan witte draad (vaak 2 witte draden) die ook voor de licht zoemer zorgt ism radio aan contact uit deur open.



    heel vaak weg bezuinigt door een radio inbouwer. wat niet weet hoeft ook niet

    FM signal amplifier in front, and AM/FM strong amplifier at the rear. Each has a thin white wire to switch on these antenna amps. They are connected to the unit which provide a +12V output. Connect these white wires to the aftermarket head unit's ANT or AMP output wire.

  5. #5

    Standaard

    Zo, ik heb weer een radio met meer dan 1 zender.
    Ben net even bij CD geweest om een andere antenneversterker te helen, om te kijken of die wel zou werken.
    En ja hoor, hij doet het, eerst voor de zekerheid binnen in de auto aangesloten om te kijken of hij werkte voordat ik de oude voet eraf zou halen en er geen resultaat zou zijn.

    Nadat bleek dat hij werkte het hele zootje losgeschroeft en de andere erop.
    De oude was trouwens helemaal geoxideerd.

    Nu kan ik tenminste ook weer radio luiteren in de auto.
    Caatje + V8 = PeeCaatje


  6. #6
    heslie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.415
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Er staat welliswaar geen 12v op de versterker, maar toch werkt hij nu weer prima.
    De 12V kabel die op het isoblok zit, is na zo'n 10 cm afgeknipt, en er is niet te vinden waar hij op/aan vast heeft gezeten.
    Ik heb een bloedhekel aan bumperklevers, vandaag zat er weer eentje voor me.

  7. #7
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Eigenlijk heb je de onderstaande kabel nodig:

    De blauwe draad zet je op het ISO blok (antenne of remote aansluiting) en aan de linkerkant plug je de originele antennekabel in. De rechter coaxplug gaat de radio in.
    De voeding voor de antenneversterker loopt dan via de coaxkabel. Z.g. actieve antenne.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •