Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 249

Onderwerp: Kaart en software update MMI High

  1. #1
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.598
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Kaart en software update MMI High

    Sinds de aanschaf van mijn A6 4F rondgereden met de software uit 2005 en kaart van 2007. Niet dat ik hier ontevreden over was maar er waren toch zaken die mij ergerden zoals het ontbreken van de Nederlandse taal. Nu is mijn Engels redelijk goed dus dat als taal ingesteld.
    Via het forum en daaraan gelinkte bronnen vernomen dat er nieuw kaartmateriaal beschikbaar is. Navraag leverde op dat dit zo rond de 300 euri zou gaan kosten..... Oeps.
    Op voor mij onverklaarbare wijze lag er plots een DVD met dit kaartmateriaal op de mat Sinterklaas bestaat!!
    Ik dat geinstalleerd en dacht dat ik er hier mee was. Mooi niet dus. Kaarten zijn prima maar de ned. taal ontbrak. Weet ik veel dat dat bij de software zit ! $&*$%
    Nog eens wat rond gevraagd en toen bleek dat update cd zo te koop is bij dealer.
    Ik gebeld nadat ik van Ketelapper het juiste onderdeel nummer had gekregen. Stealer: ja maar meneer dat kan alleen icm de nieuwste kaart en gaat 2 uur duren en moet in de garage gebeuren. Kost da? 300 + euri. Ja daaaag dat gaan we dus niet doen.
    Nog eens overlegd met de baas van de ketel en een nieuwe poging gewaagd bij andere dealer. (merk op, hier staat dealer...)
    Oh meneer dat is software?! Ja dat klopt beste man. Ok. zie dat die in backorder staat. U hoort van mij zodra ie binnen is! Niks geen geleuter over icm kaartmateriaal, in garage etc!!
    De volgende dag al telefoon: Meneer uw cd is binnen. JOEPIE Kost da? welgeteld 2.63 euro...
    Ik als een haas in de late middag naar de dealer, afgerekend (bon en werk kost meer dan cd...), en a la casa.
    Even gecheked met ketelapper over de do's en dont's en aan de slag.
    Uit voorzorg op advies de accu lader eraan gehangen want als ie plat gaat hebbie een prob. Procedure gevolgd. bakkie er bij. Alles ok.
    Even eea checken. Toch niet alles ok... doet m'n blauwe tand t niet meer! Wel GV enz enz. Na overleg met de hulplijn (ja ja die staat voor niets...) een 2e install gedaan. Nog maar een bakkie dan..?
    Uiteindelijk was ie dan klaar met het rondsturen van de 1-en en 0-en. Maar goed dat ik net in de drivers seat zat want wat denk je ? Accu bijna leeg. Ik denk: nou daar gaan we dan.... dadelijk alles kwijt
    Lader er aan laten hangen, alles uitgeschakeld,deur dicht en naar binnen. Biertje erbij.
    Uurtje later toch maar even geprobeerd te starten. Kon mijn ongeduld/nieuwsgierigheid niet bedwingen. Sleutel er in, starten en ja hoor daar ging ie aan de gang. 20 minuten laten draaien en ondertussen MMI gechecked.
    Werkelijk alles toppie.!! oa. Kaart op 3D (geinig) en taal op nederlands.
    Telefoon en Audi konden het samen ook weer samen vinden, dus baasie blij.
    Met een tevreden gevoel te laat gaan slapen.


    Ik ben heel veel dank verschuldigd aan K en P voor hun adviezen(in willekeurige volgorde)

    Wat hebben we toch een mooi Forum met geweldige leden.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Die SinterKlaas en zwarte Piet.

    Mooi dat het gelukt is, hulde aan die dealer die je geen oor aan probeerde te naaien.
    Was dan wel een close call met die accu, gaat dat zo hard dan?

    De Nederlandse mw spreekt inderdaad keurig, maar ietsje hakkelig, Nederlands.

    En nu maar veel navigeren
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.170
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    mooi zo! ik was vanochtend al gerustgesteld

    gelukkig helemaal OK nu.
    *kuch*alles uit dat stroom verbruikt maar misschien op donkere oprit toch wel de binnenverlichting aan gehad?*kuch*

    o ja, je snapt nu ook beter waarom ik gisteren al minder interesse in de update had... gisteren kon kwartje nog alle kanten op vallen, dus alles nog discreet gehouden. maar vandaag kogel door kerk dus topic over nieuwbestelling wereldkundig gemaakt.

    maar ik blijf alles volgen, dus als ik iets lees of vind, vind jij het ook hier!
    Laatst gewijzigd door tom; 07-02-09 om 11:45.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  4. #4
    Giel
    Guest

    Standaard

    Leuk zo'n update, die heb ik zel ook gedaan.
    Maar betreft de accu, dat staat toch in de update manual !
    Je moet of een zware acculader nemen, of de auto starten en de motor laten draaien ! (mijne heeft zo'n dikke 60 minuten nodig gehad van 2120 naar 5150)

    Je moet nog wel even met vagcom ff wat settings terug laten zetten.
    Accutoestand en hidden menu !

    @Vincent, ik wist al ietsie meer over dat 'kwartje' ! (uit betrouwbare bron zeg maar )
    Laatst gewijzigd door Giel; 05-02-09 om 22:54.

  5. #5
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.598
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    @ Ketelapper: idd was de binnenverlichting aan... kuch. Alles duidelijk ivm jouw update !

    @ Poetserje: Ja de wonderen zijn de wereld nog niet uit !! Is goed gekomen met de accu.

    @ Giel: heb er maar 1 die doet max.5 amp. laten draaien van de motor was idd beter geweest. Kon idd de accu toestand niet meer vinden in t menu

    Accu was poepie vol bij aanvang. De 2e x updaten achter elkaar was de boosdoener. Alles bij elkaar heeft t zo'n 2.5 uur geduurd.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.


  6. #6

    Standaard

    Ik heb inmiddels ook de update CD 5150 en de 2009 DVD MMI.
    Ik heb een 4F waar ook een spraakoptie op zit maar als ik het MMI instel op engels blijft dat spraak nog op duits staan.

    Weten jullie heel toevallig of dat met 5150 ook opgelost wordt?

    Alvast bedankt,
    Danny.

  7. #7
    Giel
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Ik heb inmiddels ook de update CD 5150 en de 2009 DVD MMI.
    Ik heb een 4F waar ook een spraakoptie op zit maar als ik het MMI instel op engels blijft dat spraak nog op duits staan.

    Weten jullie heel toevallig of dat met 5150 ook opgelost wordt?

    Alvast bedankt,
    Danny.
    Das ist ja Scheiße !!! Keine Ahnung

  8. Ad
  9. #8
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.598
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Je ne sais pas...
    Haven't got voice control.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  10. #9

    Standaard

    Ik moest de opmerking van Giel ff door google vertalen halen .

    Maar misschien iemand het antwoord......of tips?

    Danny.

  11. #10
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.598
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Dealert?
    Motortalk.de?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard

    Nou dit hoort goed aan,heb je toevallig ook het bestelnummer van de update dvd of cd?

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Puff Bekijk Berichten
    Ik moest de opmerking van Giel ff door google vertalen halen .

    Maar misschien iemand het antwoord......of tips?

    Danny.
    Ik heb er ook voicecontrol opzitten, helaas moet ik ook alles als een Deutsche Sturmbahnfuhrer brullen: "Nahmen wahlen!" Dan werkt het ook perfect. Engels is me nog niet gelukt maar het schijnt dat de dealer dat kan activeren...
    Succes

  14. #13

    Standaard

    werkt perfect, je kan alleen de commandos roepen die vooraf ingeprogrameerd zijn, ik vind het een gadget, maak er weinig gebruik van ,omdat het omslachtig is, voordat je kunt zeggen cal......is mijn mening
    3 keer links is ook rechts

  15. #14
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.598
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door corvette1 Bekijk Berichten
    Nou dit hoort goed aan,heb je toevallig ook het bestelnummer van de update dvd of cd?
    Als je de update voor de MMI bedoeld: 8T0 906 961 (CD)
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  16. #15
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.170
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @puff:
    helaas, vrees ik voicecontrol komt af fabriek met OF Duits, OF Engels. hoe het precies werkt, en dus of het met nieuwe software in het betreffende stuurapparaat kan worden veranderd, durf ik niet te zeggen. maar omdat je bij bestelling van de auto echt moet kiezen uit 1 van 2 optiecodes ivm taalkeuze, ben ik dus bang dat het niet is te wijzigen.


    @corvette1:
    cd-rom update software 51.5.0 is 8T0 906 961
    kost maar liefst zo'n EUR 2,60 ! inlezen is aparte handleiding voor; kan zijn dat dealer die niet wil geven (want komt uit hun eigen werkplaats handboek...)
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  17. #16

    Standaard

    CD is besteld....

    Kijk met smart elke dag mijn mail en de brievenbus door......hahaha.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    359
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Kan met die sofware update de snelheid nu ook digitaal weergegeven worden op de BIS ?
    Want op mijn 2005 4F kan ik dit niet , nochtans al gezien op andere A6en ...

    Greets

    Kevin

  19. #18
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.598
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    kweetnie
    Misschien Ketelapper, Poetser of Eszes een antwoord?
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

  20. #19
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    helaas moet ik passen.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  21. #20
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S6Haarlem Bekijk Berichten
    Ik heb er ook voicecontrol opzitten, helaas moet ik ook alles als een Deutsche Sturmbahnfuhrer brullen: "Nahmen wahlen!" Dan werkt het ook perfect. Engels is me nog niet gelukt maar het schijnt dat de dealer dat kan activeren...
    Succes
    Had ik ook met mijn rns-e. Met de vagcom alles wat op duits stond op engels gezet en waarempel. Er verschijnt een bekakte engelse stem die select name en dial accepteert als commando's.
    Audi A3 SB dsg.

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •