Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 67

Onderwerp: dB-drag

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Dat laatste ben ik helemaal met je eens Chris.
    Klonk wel heel wijs, vindt je niet?
    Huidig transport= iets anders

  2. #22

    Standaard

    Dat ze je nog niet gevraagd hebben als boegbeeld voor 3VO.

    Maar dit topic moest over dB's gaan - tot ik het verklote :oops: en het nodig vond over GTI's te beginnen -

    Dus zijn die kids op de achterbank al op weg naar hun eerste gehoorapparaat - lekker makkelijk als je het gez*** van papa/mama zat bent, zet je hem gewoon uit - of heerst er een serene rust achter in die Avant - m.a.w. doet die sub het al -?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    m.a.w. doet die sub het al -?
    *kuch* nog net niet....
    Huidig transport= iets anders

  4. #24
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Altijd ook makkelijk te generaliseren. Het feit dat iemand een dikke audio-installatie in de auto (audi) heeft die heel hard kan, wil natuurlijk niet zeggen dat íe ook overlast veroorzaakt.
    Net zo min dat je een S8 heeft en altijd te hard rijdt.

    OK dbDrag:
    dBdrag is een wedstrijd waarbij je niet met muziek, maar met een sinustoon afspeelt. Verdeelt in klasses en het is een bijna wetenschap om zo hard mogelijk te kunnen gaan met 1x 30cm sub bijvoorbeeld. Een goede SPL installatie kan eigenlijk niet fatsoenlijk muziek spelen, omdat deze op een heel smalbandig frequentiegebied is afgestemd.

    Rare hobby niet? Ach als je er maar lol aan beleeft....leven en laten leven ajb.
    Rob.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertje
    Altijd ook makkelijk te generaliseren. Het feit dat iemand een dikke audio-installatie in de auto (audi) heeft die heel hard kan, wil natuurlijk niet zeggen dat íe ook overlast veroorzaakt.
    Net zo min dat je een S8 heeft en altijd te hard rijdt.
    Ben ik het helemaal mee eens.. ik heb zelf een bovengemiddelde geluidsinstallatie in mijn auto liggen maar ik rijd nooit met de muziek vol open door een woonwijk.. ben mijn installatie liever niet kwijt :wink:

    Ik heb qua auto meerdere keren voldaan aan het stereo-type met auto's als een Corrado, Golf II GTI 16v, Golf Cabrio etc etc.. maar er is toch verschil zoals hierboven al gezegd word, er zijn er ook die het puur als hobby hebben om de auto zo mooi mogelijk te maken.. en niet hersenloos een bumper, die je net voor €300,- hebt gekocht en laten spuiten, er op de 1e drempel met 80km/u door een woonwijk er onderuit te rijden!

    Keertje gasgeven, ok.. daar koop je een snelle auto voor.. maar denk wel na waar je gasgeeft (hetzelfde geld voro de installatie)
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D


  6. #26
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het valt wel op dat de lui die over het algemeen rijden als een randdebiel zich ook niet inhouden met het volume van hun geluidsinstallatie.

    Interessant fenomeen, de dB-drag. Een hoop geld steken in een installatie die eigenlijk niet eens behoorlijk muziek kan weergeven. To each his own...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    ik voldoe deels aan het stereotype.
    alleen rijd ik zowiezo (bijna) nooit te hard.
    en me stereo die ook bovengemiddeld is staat soms aardig hard, maar in de woonwijken gaat deze ook uit.

    ik denk dat de persoonlijkheid die hier met oordelen exact word gecreeert, eigenlijk bijna niet voorkomt.
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, die leipo's kom ik dagelijks tegen, die de vooroordelen veroorzaken. Zoals eerder in dit topic beschreven...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Interessant fenomeen, de dB-drag. Een hoop geld steken in een installatie die eigenlijk niet eens behoorlijk muziek kan weergeven. To each his own...
    In essentie niet veel anders dan een hoop uitgeven om meer vermogen te krijgen (vooral top-end) en vervolgens in de file aan te sluiten. Ofwel eveneens een mooi cijfertje voor verjaardagen

    Wat ik me nu echter afvraag: je hebt de dB-drag waar het om zoveel mogelijk dB's gaat, waarbij het klaarblijkelijk niet uitmaakt of het klinkt als een topconcert of de voorrondes van Idols.
    Bestaat er ook nog een competitie waar wel op de zuiverheid (of hoe noemt men dat?) wordt beoordeeld?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #30

    Standaard

    Er worden wel wedstijden gehouden waarbij de inbouw zelf wordt beoordeeld.
    Daar wordt gekeken hoe netjes alles is afgewerkt en hoe inventief men is geweest in het benutten van ruimte en aanpassen van bestaand panelen bijv.
    Sommige mensen maken complete wielbak omhulsels van polyester in de kofferbak.

    Geen idee of er ook wedstrijden zijn waarbij de kwaliteit van de installatie wordt gemeten, lijkt me vrij lastig om daar een maatstaf/richtlijn voor op te leggen. Is erg persoonlijk natuurlijk.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  12. #31
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb wel eens gelezen dat er inderdaad Sound Quality-wedstrijden (of iets dergelijks) worden gehouden. Inderdaad behoorlijk subjectief...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #32

    Standaard

    Ik kan sommige muziek soorten heel erg waarderen wanneer het loeihard aanstaat...

    Maar dan... Moet het wel zuiver zijn.

    Thuis is dat geen probleem... Mijn Wharfdale trekt een frequentie van 28- 30.000 Hz. (optionele tweeters erin geknutseld)

    In mijn Audi is het huilen met de pet op... Ik hou van diepe bas... En dat kan wel... Maar zodra je de zaak opendraait hoor je alleen maar: "klapper, klapper... kraaaak"

    Niet echt zuiver dus... Ik zou graag meer zuiverheid willen... Maar ik ga absoluut niet van die neon toestanden in mijn achterklep schroeven...

    Hopelijk heb ik over een tijdje eens tijd om de sub te monteren die achter het paneel verdwijnt... Hopelijk krijgt het geluidsbeeld in mijn Audi daardoor een breder bereik wat ook wat harder kan.
    Verslag zal zeker volgen.
    Huidig transport= iets anders

  14. #33
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, mijn bassen kunnen ook nog wel wat strakker (draai ook graag de kraan wat verder open als ik op de snelweg zit). Ben al aan het experimenteren geweest met een sub maar dat werkt niet echt in de afgesloten kofferbak van een 80.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    tom, dan moet je gewoon een leuke sub erin zetten.

    in onze oude b3 (ja hebben we ooit gehad maar dat verzwijg ik liever)
    hadden we een 500watt rms 12" sub gestopt met een leuk versterkertje, en dat dreunde behoorlijk hoor!
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  16. #35

    Standaard

    Hahaha, ik zie het al helemaal voor me...

    Tom met zijn arm , dikke rolex van plastic erom, uit het raam...
    Vette bas dreunend... in de hele buurt staan de ramen in de sponningen te trillen...

    hahaha, nee ik denk niet dat dat wat wordt....
    Huidig transport= iets anders

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Tja, ik wil alleen niet op zoek moeten naar een plastic Rolex... ehhh, 400 Watt nodig hebben om mijn achterste kentekenplaat te laten rammelen. Of ik moet de sub achter de voorstoelen mikken...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chris-A4
    Hahaha, ik zie het al helemaal voor me...

    Tom met zijn arm , dikke rolex van plastic erom, uit het raam...
    Vette bas dreunend... in de hele buurt staan de ramen in de sponningen te trillen...

    hahaha, nee ik denk niet dat dat wat wordt....
    Twordt straks wel een GTI rijder vergis je niet. Beetje van rotonde tot rotonde scheuren, radio keihard aan. Meeten bij benzinestations, en dan beetje gassen en beuken met de subwoofers. Illegale straatraces!! Tom waar ben je aan begonnen? Je hele leven... het roer gaat drastisch om!

    8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  19. #38
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Sorry, heb ik geen tijd voor. Dan maar geen bas. :?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    >: D
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Sorry, heb ik geen tijd voor. Dan maar geen bas. :?
    :wink:


    Ik doelde met die post btw op je GTI-project.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •