Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

  1. #1

    Standaard Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Hallo audivrienden.

    heb sinds kort mijn audi a3 van 2004 3deurs laten ombouwen van 1 din naar 2 din,
    en heb er toen een pioneer radio in gestoken, een pioneer f900bt. opzich is het een goede radio.
    ik heb alleen een probleem met de radio ontvangst, die stoort regelmatig. tussen de antenne heb ik al een
    antenne versterker gestoken maar helpt nog niet, nu zij de man van winkel waar ik mijn radio gekocht heb dat een
    audi orgineel 2 antennes heeft en dat in de pioneer maar 1 antenne inkan, heeft hier nog iemand ervaring mee of ook problemen mee?
    wat zijn de mogelijkheden om de radioontvangst toch te verbeteren?

    Alvast bedankt

    MVG Nick

  2. #2
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    dat heb ik ook wel eens gehoord, maar volgens mij, moet er een soort splittertje tussen zodat beide antenne's aangesloten kunnen worden.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  3. #3

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Ik had hetzelfde probleem bij een a4 uit 97.

    Ik heb toen bij de dealer een soort signaalomvormer gekocht, lijkt op de antenneversterker die je er nu tussen hebt.

    Het schijnt dat de orginele audiradio 2 signalen via de antenne krijgt, de pioneer ondersteunt dit niet.

    Dit apparaat zorgt ervoor dat het signaal van de antenne wordt omgevormt tot een bruikbaar signaal voor de pioneer.

    Ik weet alleen niet of dit voor jou type auto ook zo is.

  4. #4

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Beste Nick,

    Heb zelf een audi A4 gekocht uit 2005, deze heeft ook een slecht radio ontvangst. Mijn auto is ook voorzien van een pioneer AVIC-X1BT. Ben benieuwd of jij het probleem inmiddels hebt opgelost? Kun je mij raad geven?

    met vriendelijke groet,

    Van W

  5. #5
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Als jullie een sportflex antenne hebben, dan ligt het probleem vrijwel zeker in de antenne spriet, probeer maar een nieuwe en je zult versteld staat, net dit weekend ontdekt
    Laatst gewijzigd door micky; 16-08-10 om 20:25.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat


  6. #6

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Beste Micky,

    Ik heb een raam antenne. Heb gister de pioneer eruit gehaald. Heb goed ontvangst is ik alleen de antenne al vastpak of er professorisch een antenne draadje aan monteer. Vermoed nu dat de antenneversterker niet meer goed is. Weet iemand mischien waar de antenne versterker zich precies bevind bij een Audi A4 station wagon bj:2005?

  7. #7
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Ik heb een A4 B5 Avant en daar ligt de antenne versterker gewoon achter de radio dit is een zwart blokje met draden er aan, anders kan je de antenne kabel volgen.
    Het kan nog steeds aan de antenne of kabel liggen maar als je nu de versterker kan vinden dan kan je het
    proberen zonder de versterker en horen hoe het dan is.
    En dan steeds een stap verder.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Slechte radio ontvangst met pioneer radio

    Gewoon een draad met harde kern in de antenne aansluiting gestoken, deze met radio mee het gat ingestoken en het werkt +- halve meter en eventueel daar een antenne versterker tussen zou het moeten doen. Heb ik gedaan, even luisteren hoe het op de weg gaat en dan stuur ik berichtje achter dit aan.

    gr Bas

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •