Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Ruis op CD.... Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Ruis op CD.... Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    ik zal proberen uit te legen wat ik wil. ik heb nu een bose system mijn a6 zitten. deze werkt niet zoals het hoort. de midden en tweets doen geen goed geluid leveren. ik moet nog meten of het de speakers zijn of dats het de dsp van bose is. nu heb ik begrepen dat het mmi system een ramp is om om te bouwen. wat ik wil is gewoon een beter setjes speakers in de voor en achter deur. aangestuurd door een versterker. van 400 watt. en niet de 50 die ze nu krijgen. van mij mag heel het surround vervallen. en 1 kist in koffer met 2 keer 12 inch. na een beetje puzzelen is naar mij zover bekend alleen signal af te nemen na de bose dsp. dus met een andere dsp of high low converter. maar dan zou ik zelf een ander dsp erachter moeten hangen om mijn signal weer zuiver, netjes en goed. te krijgen. is het niet mogelijk om ergens in het glassystem het eruit te halen. wie o wie heft er ervaring mee om het bose system te verwijderen en er een "normale"installatie van te maken. daarbij wil ik natuurlijk wel gewoon mmi gebruiken voor bediening. en extra aux maken voor ipodje... wil dus beste van beide werelde. de oplossing die ik tot nu gevonden heb is 1500,- moet toch anders te doen zijn. bovendien als straks na het meten blijkt dat mijn bose dsp echt defect is moet hij eerst vervangen worden. rond de 900 is mij ingefluisterd. heb nog niet op ebay gekeken. maar gewoon front rear en sub uit moet ik hebben met front en rear op full range signal. en niet per kanaal zoals de bose uitspugt. iemand enige tips ideeen of sugesties.
    Laatst gewijzigd door duvelke; 27-07-13 om 19:14.

  2. #2

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duvelke Bekijk Berichten
    ik zal proberen uit te legen wat ik wil. ik heb nu een bose system mijn a6 zitten. deze werkt niet zoals het hoort. de midden en tweets doen niks leveren. ik moet nog meten of het de speakers zijn of dats het de dsp van bose is. nu heb ik begrepen dat het mmi system een ramp is om om te bouwen. wat ik wil is gewoon een beter setjes speakers in de voor en achter deur. aangestuurd door een versterker. van 400 watt. en niet de 50 die ze nu krijgen. van mij mag heel het surround vervallen. en 1 kist in koffer met 2 keer 12 inch. na een beetje puzzelen is naar mij zover bekend alleen signal af te nemen na de bose dsp. dus met een andere dsp of high low converter. maar dan zou ik zelf een ander dsp erachter moeten hangen om mijn signal weer zuiver, netjes en goed. te krijgen. is het niet mogelijk om ergens in het glassystem het eruit te halen. wie o wie heft er ervaring mee om het bose system te verwijderen en er een "normale"installatie van te maken. daarbij wil ik natuurlijk wel gewoon mmi gebruiken voor bediening. en extra aux maken voor ipodje... wil dus beste van beide werelde. de oplossing die ik tot nu gevonden heb is 1500,- moet toch anders te doen zijn. bovendien als straks na het meten blijkt dat mijn bose dsp echt defect is moet hij eerst vervangen worden. rond de 900 is mij ingefluisterd. heb nog niet op ebay gekeken. maar gewoon front rear en sub uit moet ik hebben met front en rear op full range signal. en niet per kanaal zoals de bose uitspugt. iemand enige tips ideeen of sugesties.
    Ombouwen is geen ramp, het is wel een aanslag op je portemonnee.
    Jij wilt van alles , maar geen geld uitgeven, dat snap ik,maar dan blijf je in de doe het zelf, golfjes markt hangen. ( waar overigens niets mis mee is, maar koop dan een golf en geen a6)
    3 keer links is ook rechts

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    hmmm.... hoe moet ik dit zo subtiel mogelijk uitlegen.

    mijn installatie gaat tegen de 8000,-. dus het niet willen uitgeven klopt niet echt.
    ik wil vanalles..... maar wat ik eerst wil is duidelijk hebben wat de mogelijkheden zijn en de kosten zijn. en dat pas een keuze maken.
    wat het kost maakt me niet zoveel uit.

    en als ik nog 1 keer ergens lees koop een golf. GA IK GILLEN......
    want gewoon antwoord geven op een vraag hier is moeilijk.
    als je het antwoord niet weet. dat is niet erg.... maar hou dan lekker je mening voor je.
    ze hebben mij vroeger altijd geleerd respect te hebben voor andermans werk. ook als het niet je smaak is.
    en niet meteen ergens vanuitgaan. als iemand iets anders vraagt dan de rest.
    dat jij zo doof bent en vind dat bose geweldig is . wil niet zeggen dat de rest er niet huilend uitstapt... want zo slecht is het namelijk......



    waar ik wel achter gekomen ben is dat je voor 700,- ook klaar kunt zijn. en niet voor de ombouw van 2500 hoeft uit te geven.
    maar doen moet je wel verder kijken dan je neus lang is en even een beetje moeite doen.

    ik denk dat dat wel informatie is waar normal een forum wel blij me zou zijn.

    dat je digital wilt blijven als audiofiel snap ik.
    echter. mijn versterkers zijn analoog. en van zo een kwaliteit dat je het verschil niet hoort tussen analoog en digital.
    en dat zijn dan de mensen van EMMA die het verschil niet horen. dus dan mag ik van mezelf echt wel zeggen dat ik goed bezig ben.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    vandaag een klein beetje gedaan.

    niet te veel is namelijk erg warm.

    dit is resultaat.













    wat Is het problem. als ik mijn cd aanzet lijkt het net alsof ik 4 bijen nesten in mijn deur heb zitten. ook bij lag volumes. op radio is het minder. en ook moeilijker te horen ivm ruis van de radio zelf.
    zowel bij een mp3 cd (gebrand als normal, kan nl geen mp3 afspelen) als bij een orginele cd. heb ik een erge ruis op de hoge tonen.
    de lage tonen klinken zonder ruis.

    heb vandaag ff mijn dsp eruit gehad en open gemaakt om te kijken voor los contact of defecte transistors. ik kan niet zien. nog voelen.

    ik ben me echt aan het bedenken of dit problem in mijn mmi zit op in mijn dsp.
    aangezien ik van mmi naar dsp een digital signal heb, ga ik er vanuit dat het problem in mijn dsp zit. met het terug zetten naar analog.

    ik twijfel alleeen een beetje omdat het meer op de cd voorkomt dan op de radio. dus zou het ook nog aan mijn cd speller kunnen liggen.
    het vervelende is dat je het niet kan controleren of kunt uitlezen.
    je moet al delen wisselen om te testen. en ik heb niet nog een cd speller of dsp in de kast liggen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    ik heb inmiddels alle spullen binnen op mijn converter na.
    dat wil zeggen. ik ben eerst ff rond aan het kijken of ik een 2de handse vind van iemand die upgrade naar een dsp.

    ik heb een gevonden waarvan me de spec bevallen. en als ik op de engelse forums lees ook een goede kwaliteit levert.
    de mobridge m1000-1-da2. dit een een converter van MOST direct naar 8 kanaals full range RCA. 4 front 4 rear.
    dus ik behoud de bediening voorin met fader en balance. kan zelfs hoog en lage tonen regelen.
    maar ik ga van mijn koffer wel meteen naar 3 versterkers toe. en dan terug naar de orginele dike bekabeling van de kicks in de deur om mijn signal voor te krijgen. dan komen mijn filters en speakers erop.
    ik heb een mooie 3weg voor in de voor deur. met aangepaste tweet en kick.
    en een xl composet voor in de achter deuren. ook met aangepaste tweet en kick.
    in de koffer komt een kist met onderin de versterkers. met active keeling.
    en op de versterker kist komt mijn sub kist.
    ik heb 2 subs met een volume van minimal 80 liter nodig.
    ik kies uiteindelijk voor een complete gesloten kist. en niet voor een banpass. omdat ik het geluid niet door de bank krijg ga ik gewoon naar boven spelen.
    naar achter doe ik niet ter bescherming van mijn subs ivm schuivende lading.
    Laatst gewijzigd door duvelke; 26-07-13 om 15:57.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    en nog steeds niemand die me precies kan vertellen waar mijn storing vandaan komt.
    of hoe ik het kan oplossen.

    het blijft klinken als een ruis op de cd voornamelijk. en minder op de radio...

    het positive van vandaag is ik heb mijn mmi2 navigatie geupdate van 2005 naar 2013.
    voor wie interesse heeft. hij is GRATIS af te halen.
    mail me maar voor het adres. 4gb. is helaas te groot om te mailen
    wilde iedereen laten mee delen in mijn vreugde.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    zo. gister weer verder gegaan.

    ik dacht , wees eens slim en bouw de wisselaar uit. en ga eens kijken. normal een werkje van 20 minute. als je de juiste beugels hebt.
    die heb ik dus niet. dus op ebay eens rustig de plaatjes bekeken van het sluit mechaniek. en meende dat het dus ook zonder beugels moet lukken,
    nou niet dus. normal duw je de pennen erin en die laten de klem los die het vast houd.
    om de een of andere wazzige redden deed hij dat dus niet.
    dus. maar heel het dashboard uit gebouwd. en mee naar binnen genomen.
    daar ben ik bijna anderhalf uur bezig geweest de wisselaar eruit te krijgen.
    uiteindelijk heb ik de beugel aan de rechterkant in gesnede zodat ik hem net vergenoeg kan buigen zodat de klem er langs kwam.
    niet echt netjes maar hij was eruit. ( na terug monteren zie je er toch niks van. )

    nou. hij was eruit nu nog open. schroefjes eruit en deksel eraf.
    bleek cd 1 er nog in te zitten dus kwam niet bij de lens. om die schoon te maken.
    dus terug naar de auto, aansluiten en op eject drukken.
    nou cd eruit en lens naar binnen nu kwam ik er dus helemaal niet meer bij zonder hem verder open te maken.
    dus.. weer aangesloten. en cd1 terug geladen. en lens kwam er weer uit.
    cd los gewipt. is geen klik system als normaal. maar is met 3 beweegbare "grijpertjes "
    cd helemaal in de hoek geduwd. en met de kleinste zakhorlogeschroevendraaier ( leuk scrabble word ) de lens beetje omgeduwd.
    daarna met wattestokje en 80% alcohol lens schoon gemaakt.
    daarna weer cd terug gefriemeld op plaats. en met dezelfde kleine schroevendraaier de 3 pinnetjes 1 voor 1 om geklikt terug op de cd.
    deksel erterug op.
    frontje terug geschroeft en in de auto aangesloten.

    zonder ook maar op een knopje te drukken begon de cd zelf te lopen en mijn muziek begon.
    3 seconde geluid. en dan 3 seconde stilte. weer 3 seconde geluid. en weer 3 sec stilte. dit bleef zich herhalen.
    ik had zoiets van oke die kunnen we meteen afschrijven..
    dus op radio gedrukt. en die deed het zelfde....
    toch maar eens op contact gezet.
    terug op cd en hij liep meteen weer heel netjes zoals het hoort zonder onderbreking.

    ik was om 7 uur begonnen en aangezien het al half 12 was toch genoeg gehad voor gister.


    het enigste wat ik wilde doen was ff nakijken welk nummer mijn wisselaar had, en of ik een fbas aansluiting kon vinden ergens. ( ivm video toevoegen )
    nou nummer van cd wisselaar is : 4e0 035 111 a dus idd geen mp3 ondersteuning.
    dus zoeken voor een 110 uitvoering.

    fbas kon ik niet vinden.
    wel een kastje met 3 aansluitingen maar geen nummers. dus kan ook weer heel iets anders zijn geweest.
    maar zover ik weet moet de module onder dashboard zitten en daar zit voor de rest niks anders.
    dus als ik dvd of video of playstation wil moet ik een andere module hebben

    en verassing nummer 3 heb ik nog een kastje gevonden.
    avl stond erop. ik google natuurlijk blijkt een classe 5 alarm te zijn van vorige eigenaar. met alles erop en eraan.
    startonderbreking, jamming, gps bepaling, enz enz.
    ik heb alleen geen zin in een abo van 40 euro in de maand.

    ik maak er geen gebruik van dus waarschijnlijk word hij eruit gehaald. heeft geen extra voordeel met verzekering. en plaatsbepaling kan ik ook met gsm doen .

    daarna vond ik een ander kastje met het woord gateway erop. dus dacht weer meteen aan dension.
    blijkt de module van comfort te zijn of cruise controle module, naar een beetje google.

    dus weer niks van audio....
    Laatst gewijzigd door duvelke; 31-07-13 om 11:55.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    47
    Posts
    34
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Hulp en uitleg gevraagd. Audio, MMI 2 ombouw

    vanmorgen weer verder gegaan.
    netjes alles weer terug gezet op zijn plaats. daarna dashboard kastje terug ingebouwd.

    ben er nu wel achter dat je de most stekker aan de achterkant van de cd wisselaar er ook af krijgt zonder alles uit te bouwen. en de tweede stekker gaat ook zo los.

    nou alles terug netjes op zijn plaats. dus naar binnen en met 3 cds terug naar de auto.
    1 met mp3 als normale muziek cd gebrand.
    1 met house
    1 met thi chi ( waren enigste orginele die ik kon vinden. )

    mijn Eigen mp3 cd geladen. wat me meteen opviel is dat ik veel minder ruis in de deuren heb.... ben ook tot conclusie gekomen dat het nummer wat het meeste ruiste. ook het nummer was waar op op de pc 20 behandelingen hem moeten doen om de muziek netjes te krijgen was. ( was een live concert opname met een complete verklote bass )
    en waarschijnlijk heeft dat extra ruis veroorzaakt.

    de nummers met variable biterate zijn ook slechter dan het hoort.

    de rustige nummer klinkt het bose system toch wel zo ongelofelijk schel. niet meer leuk.

    daarna house muziek geprobeerd. bass eruit gedraaid want dat vertekend een "klein" beetje.....
    maar klinkt al veel beter en bijna geen ruis.

    daarna de ontspannende muziek van tay chi erin gefrot.
    naar helemaal mijn zen bereikt te hebben klinkt heel het cd gedeelte toch een stuk beter.

    wat wel heel erg opvalt is dat de bass zeer overheerst in het bose system.
    de tweets erg schel zijn.
    en het podium tussen je knieen lijkt te zitten.

    en als je bedenkt hoeveel je moet betalen voor het BOSE system het gewoon om te huilen is.
    je kunt voor de helft van het geld gewoon 4 keer zo een beter geluid krijgen.

    ik hoop alleen dat ik straks mijn mijn installatie het podium terug krijg waar het hoort.. OP het dashboard.

    maar dat is straks met instaleren en testen nog maar afwachten....


    gelukkig spelt mijn wisselaar nu al weer muziek een stuk beter af.
    ik denk niet dat het helemaal weg is. maar moet nog maar eens iemand anders laten luisteren.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •