Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Speakers in een Coupé ...

  1. #1

    Standaard Speakers in een Coupé ...

    Omdat ik hier niet echt vond wat ik zocht vraag ik het maar in een nieuw topic. Mijn vraag is namelijk, wat zijn nu goede speakers voor in een Coupé van '88 die geen speakers in de deuren heeft :oops:. De standaard speakers geven met mijn nieuwe Alpine radio wel een goed geluid, maar echt zuiver blijven ze niet klinken.... Ik wil toch voor kwaliteit gaan, het gaat me niet om de klappers die mijn sub kan maken, tot hoeveel dB hij wel niet kan gaan enzo... Als het maar goed blijft klinken als ik hem hard zet...

    Voor wilde ik 4" (10 cm) speakers gaan plaatsen en achter 6" (13 cm). Is dit zonder problemen te plaatsen?

    Dan wil ik kijken welk merk ik pak en of ik dan nog een versterker voor de speakers zelf nodig heb.... Achterin wil ik een kist gaan bouwen met een 12" sub erin. Weet nog niet welk merk.

    Is het verstandig om een meerkanaals versterker op al mijn speakers te gooien, of is de standaard output van de HU (Alpine CDA 9847r, 4x 45W, 3x pre-out) voldoende voor een goede sound op de speakers? Is een mono-bloc versterker dan voldoende zeg maar, voor alleen de sub?

    Ik zat te denken aan speakers van Hertz, Lanzar of eventueel Focal. De laatste is natuurlijk het beste, maar is voor een goede geluidsinstallatie dat extra geld wel waard? Het moet niet uit de hand lopen qua kosten....

    Ik ben benieuwd of de audi(o)fielen me iets wijzer kunnen maken....

  2. #2

    Standaard

    Ik heb al een babbeltje met je gehad maar je gelooft me niet...
    :P
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Ik geloof je wel hoor Janco, maar ben benieuwd wat de rest hier heeft gedaan.
    S6

  4. #4

    Standaard

    Om tot een goed geluid te komen, moeten er wel minimaal 16,5cmers in de deur gezet worden. Een goed geluid is voor mij de vocalen/hoog/laag/mid keurig te horen.

    De 10cmers in dash zijn te klein, daar een 13cmer in leggen is ten eerste niet mooi om te zien en speakeroppervlak is nog te klein.

    Ik heb al verschillende setups geprobeerd in verschillende Coupe's, en het mooist is toch grote speakers voorin de auto. Geld voor elke auto.

    Lanzar en Focal vind ik niet echt een vergelijk qua speakers. Hertz en Focal, vooruit dat kan.

    Een Focal 13cm Coax kost zo'n 129 euri.
    S2 Coupe ABY -- 525iAT LPG -- Seat Cordobanaan LPG

    WWW.S2Power.COM

  5. #5
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Als je echt 10cm coaxiale speakers in het dash wilt en niet in de deuren wilt gaan zagen.....ga vooral eerst even luisteren, er zijn (ook de "goede"...) merken die vreselijk slecht klinkende coaxiale speakers maken.
    Het blijft namelijk een instappertje die niks mag kosten. Echt goede 10cm zijn er nauwelijks.
    Kijk ook eens naar CDT of MB Quart, Ground Zero, Xetec, Audio System
    Rob.


  6. #6

    Standaard

    Ik wil evt. wel in mijn deur iets gaan inbouwen, heb al diverse workshops gezien op 't internet... Maar nog niet voor de Coupé. Dan wil ik wel 16,5 cm erin hebben natuurlijk. Maar dan heb ik wel een definitieve oplossing....

    Ben in Rotterdam al bij een zaak geweest die panelen had voor mijn deuren. Set, incl. speakers, kost EUR 1100,-. Maar daar zit per kant 4x 16,5 cm speakers in en je hebt een versterker nodig die per kant 300W RMS kan leveren.... Dat is pas echt ziek, maar ja, zover wil ik niet gaan....
    S6

  7. #7

  8. Ad
  9. #8
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Er zijn idd een aantal merken die passende deurbakken leveren, PM Modifici http://www.pmmodifiche.it/ en Jehnert http://www.jehnert.de/ (duur)
    Je kan zelf van MDF redelijk eenvoudig zelf wat maken en daarbij de bestaande kaartvakken behouden. Bekleden met vinyl/skai. Deurpanelen van die Audi zijn behoorlijk vlak, da's dus makkelijk...
    Rob.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •