Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Radio Concert vervangen door 1 din Pioneer klapscherm

  1. #1

    Standaard Radio Concert vervangen door 1 din Pioneer klapscherm

    hoop dat hier wat technische lui zitten :P,

    Is het mogelijk om het radio concert (wat in m'n proline pakket zit) te vervangen door een 1 din klapscherm van bijv. Pioneer.
    En wat moet hier allemaal voor aangepast worden?

  2. #2

    Standaard

    Ik heb dezelfde vraag, alleen heb ik een a3 uit 97 (Chorus). Ik heb een pioneer avic-p6500dvd liggen en die wil ik er dus in hebben. Kan ik deze gewoon zo in bouwen en aansluiten op de standaard speakers (voor achter en sub zijn alle standaard) ?

    Als dit zo gaat dan zou dat mooi zijn want dan kan ik dat zaterdag zelf doen. Anders moet ik wachten tot vrijdag (eerder hebben ze bij de audi garage hier geen tijd).

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Een algemene regel is dat je de pin-layout van beide radio's moet weten en moet kijken waar er verschillen zitten.
    De volgende stap is dat een adapter maken die bv. pin 2 permanente plus naar pin 5 van de andere radio omleidt enz. (om maar een voorbeeldje te noemen).

    Is makkelijk zelf te doen. Gebruik aub. wel degelijke en goed geisoleerde stekkers en geen kroonsteentjes en dat soort hobby-bob ellende.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Nou de mijne zit erin Eindelijk :P

    Helaas heb ik nu alleen voor geluid aangezien ik voor achter nog zo'n apart kastje moet hebben (dat actief en passief gedoe ofzoiets). En ik ben er achtergekomen dat mijn linker voor speaker het niet doet Heb ik tot nu toe niets van gemerkt, maar nu merk ik het dus wel. Die moet dus vervangen worden. Denk dat ik in de deuren dan maar meteen een ander compo setje ga zetten.

  5. #5

    Standaard

    kan je ff een plaatje posten damook?


  6. #6

    Standaard

    Uiteraard kan ik een plaatje posten Ze zijn wel in het donker gemaakt, zal vandeweek even kijken of ik er ook in het licht kan maken
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  7. #7

    Standaard

    En nog 2 bij iets meer licht

    Hmmm niet heel veel duidelijker Zal er nog een keer maken met nog meer licht .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    en nog 2

    Zoals je ziet moet ik hem nog afwerken aan de zijkanten. Als ik dat met de standaard plaatjes doe steekt de radio ver naar voren dus wil ik het eerst op een andere manier gaan proberen. Dan blijft ie wat dieper in het dashboard zitten .
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  10. #9

    Standaard

    heb je achter al geluid damook?
    is het niet zo dat je de originele versterker van spanning moet voorzien inplaats van een of ander kastje

  11. #10
    Henri80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Je gaat toch hopenlijk nog wel die gaten aan de zijkant dichtzetten
    met een simpel adaptertje?

    Verder ziet het er errug gaaf uit.
    (Mooi ook hoe de kleur van de lichtjes overeen komen)

  12. #11

    Standaard

    Achter heb ik nog geen geluid, moet nog naar de garage toe.

    En die gaten aan de zijkant gaan nog dicht ja. Adaptertje ligt al 2 weken klaar bij de dealer, ga ik morgen ophalen. Weet nog niet zeker of ik die ga gebruiken aangezien deze radio behoorlijk ver naar voren steekt en hij nu mooi verzonken ligt. Kan dus zijn dat ik zelf iets in elkaar bak om het netjes af te werken .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •