Je onvrede bij PON neerleggen?Ik zou er iig zelf geen kosten aan maken, dit lijkt me een garantie geval...
FF uitleggen dus.....
Onze A8 die vanaf aanschaf (grotendeels door toedoen van anderen!) ons uithoudingsvermogen danig op de proef heeft gesteld,heeft nu een probleem waar wij en de garage gek van worden.
Hij heeft nu aan tijd last van een te lage boordspanning zodat de auto automatisch zaken als electrische ramen,navigatie,radio enz uitschakeld om stroom te sparen,terwijl dit niet nodig is!
De accu is nog goed (is vervangen) maar ze kunnen het probleem bij de garage niet vinden.
Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn of waarmee het te maken zou kunnen hebben?
Of wordt t misschien tijd dat ik eens richting CD ga met de auto?.....
Toch schandalig dat een auto van bijna 125.000 euro geen garantie is voor een paar probleemvrije kilometers!
(we hebben er nu 50.000 mee gereden in 2 jaar tijd....en er zijn nu ongeveer 10 dingen vervangen die (weliswaar onder garantie) toch niet zomaar kapot hadden mogen gaan )
Zelfs de monteurs vinden het schandalig,dat wil toch wel wat zeggen.......
Je onvrede bij PON neerleggen?Ik zou er iig zelf geen kosten aan maken, dit lijkt me een garantie geval...
Heeft iemand toevallig het mail adres van de JUISTE persoon die hierover gaat bij PON?
Het is nogal lastig te vinden op hun site....desnoods schrijf ik een email naar Audi Duitsland...
Als het maar helpt....PON is nogal ehmmm star....denk ik .
We hebben afgesproken met elkaar dat dit het laatste geintje is,hierna gaat ie weg. :cry: :cry:
Zo erg is het....
Ik zou eerst even bellen naar PON waar je met je klacht terecht kunt, maar lijkt me handiger om een brief te schrijven en aangetekend te versturen..Neem aan dat je nul facturen hebt van de reparaties die uitgevoerd zijn?Kopieen maken en ook opsturen..
Te lage boordspanning :
Twee zaken die me zo direct te binnen schieten .
1) Alternator defect / slecht contact . Maar ik vermoed dat die al eens vervangen zal zijn .
2) Bedrading , kabelbreuk / massakabels / kontaktweerstand
Lastig om op te sporen daar het effect zich slechts bij ingecchakelde
verbruikers gaat voordoen .
Onbelast meet je niets abnormaals .
Kl*te probleem iig
Pat
"We hebben afgesproken met elkaar dat dit het laatste geintje is,hierna gaat ie weg."
Ik zou gewoon dat algemene nummers eens bellen. Daar zit vast wel een aardige receptioniste die je kan doorverbinden met de juiste persoon.
Als je nu bovenstaande verhaal doet en dan afsluit met die zin en ze zijn dan niet bereid hun best te doen. Dan zou dat bevestigen wat je zo nu en dan wel eens leest over PON. Dat het... zijn. Maar geef ze eerst een kans, zou niet gaan e-mailen. Bellen maakt meer indruk, vertellen ze dan wel hoe je het verder moet aanpakken. Misschien moet je de klacht ook schriftelijk uitten, kun je meteen vragen waar je dat naartoe mag sturen. Maar zou dat eigenlijk willen vermijden als ik jouw was. Dan kunnen ze je namelijk knap lang aan het lijntje houden....
Slaat natuurlijk uberhaubt al nergens op dat een auto die nieuw is aangekocht al zoveel problemen heeft gehad. Nu kan zelfs dat een keer voorkomen, moet echter wel goed opgelost worden. Daarnaast hebben we het hier ook nog over een wagen uit de topklasse, daar mag je helemaal wat van verwachten. Desnoods gaan ze m helemaal grondig van boven tot onder nalopen terwijl jouw zolang een gelijke auto ter beschikking wordt gesteld. Als ie maar meer dan 100% goed terug komt.
Een klant die bereidt is geweest om 125.000 euro te investeren moet helemaal wel een beetje macht uit kunnen oefenen. Al is zo'n bedrag zelfs nog peanuts bij dergelijke ondernemingen helaas...
Richard.
bij de mercedes benz Ekl gebeurde bij 1 auto (de nieuwste ) iets dergelijks.
zou na de 1 x opgelost zijn maar kwam regelmatig terug.
1x telf module gewiseld- 3 dag zelfd probleem
2x comp gewiseld 5 dag zelfde probleem
div proef ritten gemaakt 4 a 5 dagen zelfde probleem.
uiteindelijk de gehele draadboom en de dynamo gewisseld......
3 maanden.....nog steeds geen probleem.
Als je het goed bekijkt wel....Oorspronkelijk geplaatst door flashboarder
In principe wel, jij koopt bij hun. Jouw auto het product wat zij leveren en inkopen bij Pon doet het niet goed. Jij gaat zeuren bij hun, zij denken ja ho ff wij hebben ook gewoon iets "slechts" ingekocht maar goed dat is dan wel hun taak om dat op te lossen. Jij doet zaken met de dealer, de dealer op zijn beurt weer met Pon. In principe moet de dealer maar kijken of ze hun investeringen in tijd en materiaal terug kunnen krijgen via Pon. Dat is het risico van het vak....
Helaas moet je tegenwoordig echter overal zelf achteraan anders bereik je nul komma nul.
Offtopic:
Ik ben zelf nu al 4 en een halve week om de 2 dagen aan het bellen met de verzekering van de tegenpartij om een schade vergoed te krijgen. Toen ze gister in de gespreksgeschiedenis zagen hoe vaak ik had gebeld en wat er allemaal was afgesproken kon er op mijn aandringen dan eindelijk toch verteld worden dat ik binnen 5 werkdagen geld uitgekeerd krijg... (Heeft me heel wat ergernis en moeite gekost.. ) Je moet tegenwoordig echt voor jezelf vechten, er is niemand die uit zichzelf iets voor je doet.
Richard.
Misschien iets heel simpels, maar vervang de (hoofd?-)zekering eens.
Daarnaast zit er bij sommige auto's tegenwoordig een systeem bij de plus~ of minpool van de accu waardoor de stroom bij een ongeluk afgeschakeld wordt. Het is een soort pyrotechnische schakelaar net zoals een airbag.
Het zou kunnen dat deze slecht kontakt maakt.
Als de spanning gemeten wordt, is de spanning dan ook werkelijk te laag?
Doe het volgende eens:
Schrijf de volgende spanningen eens op:
Op de accupolen gemeten
Gemeten tussen dynamo+ en chassis
Gemeten bij bijv. de sigarenaansteker (dus in het interieur)
Gemeten op enige andere stroomtrekkers welke nu een te lage spanning geven
Gemeten op de zekeringen
Een ander adviespunt: schuur de gemeenschappelijke aardepunten eens GOED op! Omdat je een deels aluminium auto hebt volgens mij, heb je kans op corrosie tussen de aluminium delen en de stalen delen (contactcorrosie). Hierdoor zou de spanning kunnen zakken vanwege de weerstand hierzo.
Zorg ook dat je alle aardekabels tussen bijv. motorblok/chassis; chassis/accu (minpool uiteraard), interieur/chassis etc. etc. goed naloopt, losdraait, opschuurt en weer goed vastzet.
Ik heb een vermoeden dat je er dan toch wel een keer achter moet komen.
Laat me/ons even weten hoe het verder gaat.
Gr. Pepijn
Zoiets moeten ze bij de dealer toch ook weten. Zou wel het laatste zijn wat ik zou doen, zelf gaan knutselen en meten aan een auto van 125.000 euro.
We hebben het hier niet over iemand die een probleempje heeft met zijn 15 jaar oude Audi 80.
Richard.
Mee eens, maar ik heb al wel vaker raar staan kijken naar de kwaliteit van werken bij diverse dealers.Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
In de BMW scene (ben ik beter bekend dan in de Audi scene) zijn de beste monteurs over het algemeen te vinden bij de specialisten en NIET bij de dealers. Helaas, maar waar.
@Aad007: 't zal m'n opleiding wel wat zijn :oops: (docent werktuigbouwkunde - mechanische techniek met als voorlopeiding MBO elektronika 8) )
Gr. Pepijn