Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Waarschuwingslampje (!) Storing remsysteem ?

  1. #1

    Standaard Waarschuwingslampje (!) Storing remsysteem ?

    Ha heren (en dames),

    Ik heb weer wat

    Gisteren knipperde het waarschuwingslampje (!) = storing remsysteem ?
    Vloeistoffen nagekeken--- eerder iets teveel dan te weinig
    Tijdens het rijden knippert het lampje wat onregelmatig, en zodra ik mijn voet van het gaspendaal afhaal en de rem en de koppeling indruk stopt het knipperen even. Bij stilstand knippert tie niet, behalve als ik aan het stuur draai, dan knippert bijna als reactie op het draaien. Overigens verder geen verandering in de rij-kenmerken opgemerkt.

    Het lijkt wel een contactje....ergens... (Waar ?)

    Heeft er iemand gezien de symptomen een idee, waar het hoogst waarschijnlijk ligt?

    Alvast bedankt

  2. #2

    Standaard

    Normaal is er een sensor die het niveau van de vloeistof in het oog houdt. Bij afgesleten remblokken daalt automatisch het remvloeistofniveau en gaat het lichtje branden. Heb een vermoeden dat die sensor nu wat aan het doorslagen is door het te hoge vloeistofniveau icm maneuvers en gas loslaten.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  3. #3

    Standaard

    Okay, dus je raad aan wat vloeistof aftetappen ?
    Hoe kan ik dat het handigst doen?

  4. #4

    Standaard

    Lijkt het makkelijkste om even via een van de remmen te ontluchten tot de vloeistof op de juiste hoogte zit. Zoeken op remmen ontluchten via de searchfunctie moet je wel een beschrijving geven hoe.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

  5. #5

    Standaard

    En er zit toevallig geen slijtage-indicator op de blokken (versleten remblokken dus)?
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    En er zit toevallig geen slijtage-indicator op de blokken (versleten remblokken dus)?
    Maar dat verklaart toch niet het onregelmatige gedrag van het lampje?
    Ik heb nog eens ziten testen en hij gaat alleen knipperen tijdens stilstand als ik naar links stuur?

  7. #7

    Standaard

    Maar zou een slecht contact dat gedrag niet kunnen opleveren?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •