Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Audi Cabrio B4 2.3 relais elektrische ramen peper duur!

  1. #1

    Standaard Audi Cabrio B4 2.3 relais elektrische ramen peper duur!

    Ik heb een probleem met me electrische ramen, namelijk de knoppen van de bestuurders en passasiers kant doen het niet.

    ik ben er achter gekomen dat het aan relais nr 343 ligt.

    heb gister onder het stuur gekeken en had de relais eruit getrokken en erin gestoken toen deed de ramen het weer wel van de zijkanten.

    de centrale knop daar is niks mis mee. de ramen gaan alle 4 netjes omlaag en omhoog.

    de relais rook een beetje naar Verbrande Plastic dus ik denk dat de relais doorgebrand is op sommige plekken.

    heb ergens op de forum gelezen dat ze hun relais doorsolderen zodat ze de ramen alsnog kunnen gebruiken.

    weet iemand hoe dit moet? heeft iemand een schema?

    ik ben even naar dealer geweest. de relais komt inclus. btw op 228 euro

    dat vind ik een beetje te duur voor een lullige Relais.

    kan iemand mij helpen vinden of reparen van de relais?

    alvast bedankt

    een trotse cabrio bezitter 8)


    *edit*
    btw ik ben vergeten erbij vermelden dat de ramen het niet meer doen. de relais is defect.alleen nog van de centrale knop.

  2. #2

    Standaard

    bij automateriaalzaken (en dan bedoel ik niet halfords of automat o.i.d)
    kunnen ze hem vast wel leveren voor een normale prijs. moet je wel het oude relai even meenemen

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als er Bosch op staat, kun je 'm bij een Bosch Service Centre ook vast goedkoper krijgen. Anders misschien even Coen Donkers proberen- www.coendonkers.nl
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    wat is het onderdeelnummer van dit relais ?
    Audi A2 1.4 aua

  5. #5

    Standaard

    Ik heb dezelfde klacht met mijn cabrio uit '92.

    Helaas ben ik niet zo technisch. Waar kan ik dit relais vinden? Wat moet ik losdraaien?

    Ton
    Bekijk mijn paarse monster door op de knop "Album" te klikken.


  6. #6

    Standaard

    Probleem opgelost.

    Plank onder het dashboard losgeschroefd. Daar zat in de enorme dradenwinkel ook een kabel met zekering verstopt. De zekering van 20 ampere was stuk.

    Vervangen door eentje van 15 ampere (had niet zwaarder). En voilá, de ramen gaan weer naar beneden en weer dicht.

    Ik ben dus weer technischer dan ik dacht. Voorlopig maar een raam tegelijk (Ik weet niet of 15 ampere genoeg is).

    Ton
    Bekijk mijn paarse monster door op de knop "Album" te klikken.

  7. #7

    Standaard

    dat meen je niet?

    dus jij wou zeggen dat je dezelfde probleem hebt als mij en dat het door een zekering ligt?

    welke zekering en waar zat deze precies. ik friemelde aan de relais toen deed hij het opeens weer ik zie wel zekeringen onder het stuur

    maar geen een is er geknapt. of is de zekering voor de ramen goed verstopt?

    kan je mij dat even uitleggen hoop dat ik de probleem zo ook kan oplossen zonder een nieuwe relais te hoeven kopen

    mvg

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    als je aan het relais friemelt en hij doet het weer dan lijkt het mij dat het relais zn ontslag heeft ingedient en zich tot die tijd ziek heeft gemeld.

    maar ga eens met het relais naar een automaterialenzaak
    ik heb bij lasaulec eens een heel dik boek gezien met daarin allemaal verschillende relais met plaatje en al erbij zij kunnen zo opzoeken welk relais het is en ze zijn vast goedkoper dan de dealer.

  10. #9

    Standaard

    Deze zekering lijkt me niet origineel. Mijn verlichting van de schakelaars blijft ook permanent branden. De zekering zit in een wirwar van kabels, gewoon op de kabel, afgedekt met een plastic kapje.

    Maar nogmaals, het lijkt me niet origineel.

    Misschien ben je zaterdag bij Pon. Kun je kijken.


    Ton
    Bekijk mijn paarse monster door op de knop "Album" te klikken.

  11. #10
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.596
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audicabriob4
    dat meen je niet?

    dus jij wou zeggen dat je dezelfde probleem hebt als mij en dat het door een zekering ligt?

    welke zekering en waar zat deze precies
    Ho even. Een A4 Cabrio != Audi (80) Cabrio. Ga er dus niet vanuit dat zaken het zelfde zijn. Vooral relais niet.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #11

    Standaard

    Volgens mij hebben beide een B4 Cabrio, dus zou wel eens kunnen dat de zaken hetzelfde zijn.
    Automotive Engineering = German Engineering !
    Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am Fahren durch Vorsprung durch Technik!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •