Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 129

Onderwerp: Xenon ombouw set

  1. #41
    BartjeA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    36
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    met de xenon heb je daar wel een kleurtemperatuur van 7000K? bij 8000K heb je echt een blauw getint licht bij 6000K heb je wit blauw getint licht (hier heb je het meeste lichtopbrengst bij) dan bij 10000K heb je in feite fel blauw licht en bij 12000K heb je pas paars getint licht

    idem als je gewone glazen koplampen hebt dan ga je echt je tegenliggers verblinden, ht beste is dat je heldere koplampen hebt vooraleer je xenon gaat inbouwen dan sta je al goed, zelfs heb je nu met die nieuwe auto's met heldere koplampen al last met verblinding door die xenon, dit komt omdat ze net niet juist genoeg afgesteld staan.
    dus zorg ervoor als je meerdere weggebruikers niet wil hinderen dat je als je de XE ingebouwd hebt dat je dan je lichtjes goed laat afstellen want als je mij tegenkomt en dat is niet zo dan zet ik wel even mijn grote lichten, aan hoor==>is niet fijn

    de auto's waar ze een motormanagement fout aangeven dit kan je oplossen door je licht gewoon met een relaisschakeling te sturen zodat je koplampen apart van de motorsturen worden aangestuurd=> dan heb je volgens mij niet veel problemen, maar het is wel een beetje grotere klus dan plug and drive.
    maar ik heb hier toen niets van ghoord toen mijn broer er gaan halen is. ik ga hier even met tunex contact opnemen om te zien bij welke modellen er storingen optreden. je hoort nog van me doei
    S3 1.8 T AMK 2000.

  2. #42
    BartjeA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    36
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door holtie26
    Ben bij Tunex geweest om te vragen of ze deze set in mijn A4 van 2003 te willen bouwen!
    Kreeg helaas een negatief antwoord , betreft dat deze set een storing zal aangeven in het motormanagment!
    Weet niet of er nog meer Audi types zijn welke moeilijkheden zal gaan geven! Voor de rest is het een net bedrijf!
    Heb zelf net een set in laten bouwen door Pascal in IJsselmuiden. Ook daar niet de goedkoopste set kunnen doen ivm bovenstaand probleem. Kreeg daarom een aanbieding voor een Meccatune set incl. inbouw, voor 225 euro! ( normaal 249,- + 35 inbouw ! ) Deze set geeft geen storingen.

    Marcel
    hey Marcel wat ik je wilde vragen.
    die fout die je dan krijgt als deze set inbouwd welke is deze dan?onder welke vermelding?
    is dit met vag uitgelezen of KTSvan Bosch?
    S3 1.8 T AMK 2000.

  3. #43

    Standaard

    Mannen, ik wilde graag meebestellen, maar het laatste waar ik op zit te wachten is foutmeldingen van mijn motormanagement. En het zint me helemaal niet dat tunex zegt dat ze het niet inbouwen wegens foutmeldingen...asl zij het al niet doen, waarom zou het mij dan wel lukken om het foutloos in te bouwen. Of zijn ze gewoon niet handig ;-)

    Nee ff serieus, dit soort berichten maakt me wantrouwig. Iemand?

    Overigens is volgens mij 4500 K standaard in een af VAG fabriek Xenon set. Ik denk dat menigeen zich vergist in het Peppie en Kokkie gehalte van de lampen boven de 6000 K. Of heb ik het nou mis?

  4. #44
    G@itP's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrankLM
    Mannen, ik wilde graag meebestellen, maar het laatste waar ik op zit te wachten is foutmeldingen van mijn motormanagement. En het zint me helemaal niet dat tunex zegt dat ze het niet inbouwen wegens foutmeldingen...asl zij het al niet doen, waarom zou het mij dan wel lukken om het foutloos in te bouwen. Of zijn ze gewoon niet handig ;-)

    Nee ff serieus, dit soort berichten maakt me wantrouwig. Iemand?

    Overigens is volgens mij 4500 K standaard in een af VAG fabriek Xenon set. Ik denk dat menigeen zich vergist in het Peppie en Kokkie gehalte van de lampen boven de 6000 K. Of heb ik het nou mis?
    Ervaring: Meccatune en Target werken feilloos. Plug and Play, alleen de ballast wegwerken. Qua kleur komen deze ook zo dicht mogelijk bij OEM. Meccatune 4500K of Target 5000K, hoger zou ik niet gaan.

  5. #45
    BartjeA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    36
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    tegenwoordig zijn 6000K van fabriek af gemonteerd
    vroeger in begin van xenon was dat 4500 maar dan heb je gelig licht wit getint

    ik ga je zo snel mogelijk iets laten weten wanneer ik iets meer weet over die foutmeldingen.of wat er desnoods aan te doen is.
    goed khou jullie wel op de hoogte
    S3 1.8 T AMK 2000.


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2006
    Leeftijd
    46
    Posts
    177
    Kudos
    2

    Standaard

    Als je wat hoord Bart hou ik me ook aanbevolen me vader heeft een A3 uit 2003 die heeft zo'n boordcomputer waar nu een lampje staat dat hij stuk is.

  7. #47
    BartjeA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    36
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    en wat lampje brandt er?
    is hij al uitgelezen? welke fout treed erop?
    S3 1.8 T AMK 2000.

  8. Ad
  9. #48
    G@itP's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartjeA3
    tegenwoordig zijn 6000K van fabriek af gemonteerd
    vroeger in begin van xenon was dat 4500 maar dan heb je gelig licht wit getint

    ik ga je zo snel mogelijk iets laten weten wanneer ik iets meer weet over die foutmeldingen.of wat er desnoods aan te doen is.
    goed khou jullie wel op de hoogte
    Geen spoortje geel te bekennen hoor, het is echt wit licht met een zeer lichte blauwe tint.
    Vooral de wegmarkeringen en borden schitteren je tegemoed.
    Als stadslichtvervanger heb ik ook Philips Bluevision gemonteerd (3400K) deze heeft wel een gele tint. Indien ik ze vinden kan monteer ik hier LED's in met weerstand.

    6000K is mij persoonlijk te blauw. Meer iets voor golfjes GTI.(no offence)

  10. #49

    Standaard

    Zelf heb ik ook wel intresse, echter weet ik zo niet welke fitting heb ik heb/ga krijgen. Ik wil in mijn A3 bj98. facelift lampen in zetten.
    Maar ik denk dat de fitting onder de mede forumers wel bekend is.

  11. #50
    BartjeA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Leeftijd
    36
    Posts
    78
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door farends
    Zelf heb ik ook wel intresse, echter weet ik zo niet welke fitting heb ik heb/ga krijgen. Ik wil in mijn A3 bj98. facelift lampen in zetten.
    Maar ik denk dat de fitting onder de mede forumers wel bekend is.
    ik heb ook zo'n A3 maar van 99 mechaniek is dezelfde heb er pas FK black angeleyes inzitten deze heeft een H7 fitting. nu ga ik morgen in men garage eens kijken naar de orginele fittingen denk H4 maar als je toch facelift koplampen gaat steken model 2000 denk ik dat hier wel een H7 fitting is bijgeleverd.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G@itP
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartjeA3
    tegenwoordig zijn 6000K van fabriek af gemonteerd
    vroeger in begin van xenon was dat 4500 maar dan heb je gelig licht wit getint

    ik ga je zo snel mogelijk iets laten weten wanneer ik iets meer weet over die foutmeldingen.of wat er desnoods aan te doen is.
    goed khou jullie wel op de hoogte
    Geen spoortje geel te bekennen hoor, het is echt wit licht met een zeer lichte blauwe tint.
    Vooral de wegmarkeringen en borden schitteren je tegemoed.
    Als stadslichtvervanger heb ik ook Philips Bluevision gemonteerd (3400K) deze heeft wel een gele tint. Indien ik ze vinden kan monteer ik hier LED's in met weerstand.

    6000K is mij persoonlijk te blauw. Meer iets voor golfjes GTI.(no offence)
    kijk even heb de kleurtemperatuurtjes gevonden hier zie je welke kleur ze geven http://www.tunex.nl/content/files/articles/kleuren.JPG
    S3 1.8 T AMK 2000.

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door holtie26
    Heb zelf net een set in laten bouwen door Pascal in IJsselmuiden. Ook daar niet de goedkoopste set kunnen doen ivm bovenstaand probleem. Kreeg daarom een aanbieding voor een Meccatune set incl. inbouw, voor 225 euro! ( normaal 249,- + 35 inbouw ! ) Deze set geeft geen storingen.
    En dan is natuurlijk de hamvraag: wat heeft zo'n Meccatune set wel wat zo'n tunex setje niet heeft.....zitten die relais daar al gewoon ingebouwd of zo?

  13. #52

    Standaard

    Ik heb in de s2 ook zo'n goekope (199) xenon set gemonteerd van Kingwood in mijn geval. Ben er zeer tevreden over; heel veel licht in vergelijk tot halogeen, en het zat er zo in op de bestaande bedrading dus ik kan ook zo weer terug naar halogeen.
    De lampen zijn van Philips en als je naar de prijs kijkt van de losse lampen dan krijg je de belasten er bijna kado bij. Ik schakel via de lichtschakelaar een relais dus de boordcomp denkt dat de lampen stuk zijn.. het voordeel is dat de bedrading (en vooral lichtschakelaar contacten) wel heel blijft want het setje trekt bij opstarten echt een gigantische stroom.
    Ik heb na montage m'n lampen laten stellen dat was wel nodig want het brandpunt verschuift nogal.

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincent
    Ik heb in de s2 ook zo'n goekope (199) xenon set gemonteerd van Kingwood in mijn geval. Ben er zeer tevreden over; heel veel licht in vergelijk tot halogeen, en het zat er zo in op de bestaande bedrading dus ik kan ook zo weer terug naar halogeen.
    De lampen zijn van Philips en als je naar de prijs kijkt van de losse lampen dan krijg je de belasten er bijna kado bij. Ik schakel via de lichtschakelaar een relais dus de boordcomp denkt dat de lampen stuk zijn.. het voordeel is dat de bedrading (en vooral lichtschakelaar contacten) wel heel blijft want het setje trekt bij opstarten echt een gigantische stroom.
    Ik heb na montage m'n lampen laten stellen dat was wel nodig want het brandpunt verschuift nogal.
    Als er iets is waar ik een hekel aan heb dan is het wel dat de boordcomputer "denkt" dat er iets stuk is terwijl ik weet dat er niks stuk is. Dat soort oplossingen wil ik dus echt niet he...het moet goed, en betaalbaar (niet perse spotgoedkoop). Dus meer betalen voor Meccatune omdat die van tunex een foutmelding genereren, vind ik op zich ook wel een goed plan. Maar nogmaals, dan moet ik wel zeker weten dat het dan ook inderdaad in orde is.

  15. #54

    Standaard

    Ja mee eens het kan ook compleet op de bestaande bedrading alleen dan ga je ontzettende vonken trekken in de lichtschakelaar (althans in mijn geval) en daar heb ik niet zo'n zin in dus dan maar zo..
    Op de bestaande bedrading had ik geen problemen met de boordcomp alleen was ik bang dat ik in de toekomst de lichtschakelaar om zeep zou helpen.

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik weet niet wat de Meccatune set heeft wat de andere niet hebben om deze problemen te doen vergeten. Wel weet ik dat Pascal binnen 2 weken een kabeltje krijgt , die het probleem misschien kan oplossen!
    Maar wanneer dit werkt, zal er ook een bijdrage moeten worden geleverd voor zo'n kabeltje ! Dus dan kom je alweer dichtbij een iets duurdere set ............

    Marcel

  17. #56
    G@itP's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    179
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Meccatune heeft naast het standaard aansluitmateriaal ook een extra klein tussenverloopje van een cm of 10. Deze had ik (eigenwijs RTFM) eerst niet gemonteerd. Lichten aan, en jawel hoor, abblendlicht links defect!, abblendlicht rechts defect!.

    Tevens geen licht in de duisternis. De lampen werkten niet.

    Gebruiksaanwijzing lezen, en jawel het verloopje hoort er toch tussen. Dus ertussen geklikt en alles werkt prima, geen storingen.

    Dit is de kleur 4000 of 4500K:
    [img][images/thumbs/G@itP_9-4K.gif]http://www.meccatune.nl/images/fotopagina/9-4K.gif[/img]

    En natuurlijk de 6000K:
    [img][images/thumbs/G@itP_10-6K.gif]http://www.meccatune.nl/images/fotopagina/10-6K.gif[/img]

    Zoals je kunt zien geen geel maar echt wit licht.
    Zoals al eerder besproken geven de volgende sets GEEN storing op de boordcomputer:
    - Target
    - Meccatune

    Misschien is het leuk om alle bekende sets hier bij te vermelden zodat in de toekomst men niet meer hoeft te zoeken.

  18. #57

    Standaard

    Dat is allemaal reuze handig om te weten voordat je iets koopt,
    Echter.. welke set wouden we nu gezamelijk inkopen dan? En wat is dan nu ongeveer de richtprijs :-D

    En heeft de A3 bj98 ook al die functie om te zien of je lampen stuk zijn? Want anders maakt het voor mij niet uit welke ik dus kopen zal..

    Ohjah de kleur die ik wil is 6000K

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G@itP
    Meccatune heeft naast het standaard aansluitmateriaal ook een extra klein tussenverloopje van een cm of 10. Deze had ik (eigenwijs RTFM) eerst niet gemonteerd. Lichten aan, en jawel hoor, abblendlicht links defect!, abblendlicht rechts defect!.

    Tevens geen licht in de duisternis. De lampen werkten niet.

    Gebruiksaanwijzing lezen, en jawel het verloopje hoort er toch tussen. Dus ertussen geklikt en alles werkt prima, geen storing !
    Wanneer je de plus en min pool had verandert, had dit kabeltje er niet tussen gehoeven. Kabeltje ligt bij mij nog in de schuur!

    Marcel

  20. #59
    Dekkera3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2006
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door farends
    Echter.. welke set wouden we nu gezamelijk inkopen dan? En wat is dan nu ongeveer de richtprijs :-D
    dat weten we nog niet die richtprijd weten we pas als we weten hoeveel mensen er intressen hebben in de set

    nick

    Hebben er nu pas 2

    1. Dekker H1 8500
    2. Bart H7 6000
    3.
    4.
    5.

    Dus als je interessen hebt dan zet je naam erbij

    Nick

  21. #60

    Standaard

    ik ben afgelopen keer bij tunex geweest...
    helaas heb ik niet naar verdere info gekeken...
    heb wel kunnen zien hoe ze hem in een andere auto bouwden...

    het effect hierna was echter heel erg mooi !
    stond er echt van te kijken hoe mooi het was...
    ( in een leon topsport in dit geval )....


    verder over de kwaliteit kan ik ook nisk zeggen
    er word wel een jaar garantie op gegeven

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •