Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 35

Onderwerp: cv met ab audi coupe 1989 b3 wel open maar niet dicht

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard cv met ab audi coupe 1989 b3 wel open maar niet dicht

    Heb een vreemd probleem na het inbouwen van een afstandsbedieningsset.
    Klopt het dat een audi coupe van 1989 dus model b3 een +12 impuls sturende kabel en een - impuls sturende kabel heeft?
    Het gaat om een Waeco afstandsbediening rc-100.
    Wat hij namelijk doet bij mij is wel open gaan maar niet sluiten.
    Dus druk ik de deurpinnen dicht en druk ik op de afstandsbediening worden ze wel geopend.
    Druk ik dan nogmaals dan gaat hij niet open.
    De ontvanger klikt wel en de knipperlichten knipperen ook.
    Er gaat hier ergens iets mis maar wat?
    Iemand een idee?

    Ik heb de groenblauwe draad vanaf de deurschakelaar onderbroken; ontvanger ertussen en dan verder laten lopen naar de pomp.
    Daarnaast heb ik de rode draad op de +12 en de zwarte draad op de -

    Ik heb al diverse topics hier doorgelezen maar nog niemand gevonden met hetzelfde probleem.

    Alle reacties zijn welkom!

  2. #2

    Standaard

    Hallo kijk eens of je een blauw-gele draad daar zie bij de stijl als je die meet dan wisseld hij van plus naar min als je de deur op slot en er af doe als dat zo is dan moet je die gebruiken die is van de cv
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Hallo bluestar bedankt voor je reactie...

    De blauw gele draad loopt bij mij van de ontvanger naar de schakeldraad groen blauw en deze loopt naar de schakelaars in de deuren die wisseld van + naar -
    De andere kant uit is een grijs rode draad die loopt van de ontvanger naar de schakeldraad groen blauw en deze loopt naar de cvpomp en die wisseld ook van + naar -

  4. #4
    2.3
    Guest

    Standaard

    Heb je het wel met gesloten deuren geprobeerd?
    En hoor je de pomp wel zoemen als je de deuren dicht wil doen met de ab?

  5. #5

    Standaard

    raar is dat
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    @ 2.3: ja ik heb het inderdaad met de deuren gesloten geprobeerd.
    Je hoort de pomp niet zoemen als je de deuren dicht wilt doen met de ab.
    Je hoort de ontvanger wel klikken.
    Ik heb de vertragingstijd verlengt van 0.6 naar 3.5 seconden maar dat maakt ook niets uit.

  7. #7
    2.3
    Guest

    Standaard

    Waar heb je de aansluiting gemaakt?

    In de deur?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Nee niet in de deur maar bij de pomp

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    zijn er niet meer mensen die zoiets ingebouwd hebben?

  11. #10
    2.3
    Guest

    Standaard

    Ik heb het ook in de B4 ingebouwd,maar dan bij de deur
    aangesloten.

    Werkt perfect voor mij.

  12. #11

    Standaard

    Ja ik ook achter de schopplaat
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Was dat dan ook een rc-100 ab setje?
    Bij de pomp heb je misschien meer draden als onder de schopplaat.
    Hoeveel draden hebben jullie aan moeten sluiten op de bedrading van de cv dan?
    Waarschijnlijk is dat dan alleen de stuurdraad of niet?
    Alvast bedankt.

  14. #13
    2.3
    Guest

    Standaard

    Ik heb een Spy setje,je moet er op letten of het setje een lange puls kan geven dwz ; dat het setje geschikt is voor een luchtgestuurd servo systeem.

    Ik heb volgens mij de groen blauwe naar de deur onderbroken,aan de ene kant een draad van het cv kastje,aan de andere kant ook.

    En dan even de voeding en de knipperlichten aansluiten.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    ik had de brug die op ze ontvangstmodule van de ab zat al verwijderd zodat de aansturingstijd verhoogt is van 0.6 seconde naar 3.5 seconden.
    Ik weet niet of dat genoeg is maar in de beschrijving stond dat dit was voor luchtgestuurde systemen.

    Het enigste wat ik me kan voorstellen eigenlijk is dat ik een slechte massa heb.
    Ik pak namelijk de massa van de cv maar ik vermoed dat dit niet voldoende is.
    Ik zal binnenkort een apart massapunt maken en kijken wat er dan gebeurt.
    Dit ook omdat openen dus de plus wel lukt en sluiten dus de min niet lukt.

  16. #15
    2.3
    Guest

    Standaard

    Ik heb sowiesi de massa rechtstreeks op de carrorie geprikt.

    Mischien is de kabel die hebt helemaal geen massa.

    Is eigenlijk makkelijk te controleren,gewoon even het kastje met een snoer aan de carrosorie verbinden.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    Weer even een update:

    Ik heb een aparte massa en een aparte voeding gelegd.
    De enigste kabel van de ab die ik dus onderbreek is de groen blauwe.
    De deuren willen nu nog steeds niet sluiten maar wel openen.
    Als ik het met de sleutel probeer gaat het wel allemaal goed.
    Jullie hebben hem onder de schopplaat gemonteerd...
    Is dat aan de bestuurderskant of bijrijderskant?
    Ik heb namelijk bij de bestuurderskant geen groenblauwe draad liggen.
    Die ligt bij mij zo te zien alleen aan de bijrijderskant.
    Is dat bij jullie ook zo?

  18. #17

    Standaard

    aan de bestuurderskant Zoek daar nu de blauw-gele draad ik blijf het niet zeggen hoor
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2005
    Posts
    467
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard

    @ bluestar

    Ik heb nog een oud systeem met een pomp met 1 stekker.
    Er is bij mij dus geen blauw gele draad aanwezig.
    Ik den dat die alleen bij een pomp met 2 stekkers daar zit.

  20. #19

    Standaard

    Als je het oude systeem nog hebt, dan werkt het net andersom. Dan heb je 2 stuurdraden.

    12v op de ene stuurdraad is open
    12v op de andere stuurdraad is dicht

    Dit verklaart de problemen dus ook...
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  21. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Als je het oude systeem nog hebt, dan werkt het net andersom. Dan heb je 2 stuurdraden.

    12v op de ene stuurdraad is open
    12v op de andere stuurdraad is dicht

    Dit verklaart de problemen dus ook...
    ik denk dat je gelijk hebt het is dus een oud systeem
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •