Hallo kijk eens of je een blauw-gele draad daar zie bij de stijl als je die meet dan wisseld hij van plus naar min als je de deur op slot en er af doe als dat zo is dan moet je die gebruiken die is van de cv
Heb een vreemd probleem na het inbouwen van een afstandsbedieningsset.
Klopt het dat een audi coupe van 1989 dus model b3 een +12 impuls sturende kabel en een - impuls sturende kabel heeft?
Het gaat om een Waeco afstandsbediening rc-100.
Wat hij namelijk doet bij mij is wel open gaan maar niet sluiten.
Dus druk ik de deurpinnen dicht en druk ik op de afstandsbediening worden ze wel geopend.
Druk ik dan nogmaals dan gaat hij niet open.
De ontvanger klikt wel en de knipperlichten knipperen ook.
Er gaat hier ergens iets mis maar wat?
Iemand een idee?
Ik heb de groenblauwe draad vanaf de deurschakelaar onderbroken; ontvanger ertussen en dan verder laten lopen naar de pomp.
Daarnaast heb ik de rode draad op de +12 en de zwarte draad op de -
Ik heb al diverse topics hier doorgelezen maar nog niemand gevonden met hetzelfde probleem.
Alle reacties zijn welkom!
Hallo bluestar bedankt voor je reactie...
De blauw gele draad loopt bij mij van de ontvanger naar de schakeldraad groen blauw en deze loopt naar de schakelaars in de deuren die wisseld van + naar -
De andere kant uit is een grijs rode draad die loopt van de ontvanger naar de schakeldraad groen blauw en deze loopt naar de cvpomp en die wisseld ook van + naar -
Ik heb een Spy setje,je moet er op letten of het setje een lange puls kan geven dwz ; dat het setje geschikt is voor een luchtgestuurd servo systeem.
Ik heb volgens mij de groen blauwe naar de deur onderbroken,aan de ene kant een draad van het cv kastje,aan de andere kant ook.
En dan even de voeding en de knipperlichten aansluiten.
ik had de brug die op ze ontvangstmodule van de ab zat al verwijderd zodat de aansturingstijd verhoogt is van 0.6 seconde naar 3.5 seconden.
Ik weet niet of dat genoeg is maar in de beschrijving stond dat dit was voor luchtgestuurde systemen.
Het enigste wat ik me kan voorstellen eigenlijk is dat ik een slechte massa heb.
Ik pak namelijk de massa van de cv maar ik vermoed dat dit niet voldoende is.
Ik zal binnenkort een apart massapunt maken en kijken wat er dan gebeurt.
Dit ook omdat openen dus de plus wel lukt en sluiten dus de min niet lukt.
Weer even een update:
Ik heb een aparte massa en een aparte voeding gelegd.
De enigste kabel van de ab die ik dus onderbreek is de groen blauwe.
De deuren willen nu nog steeds niet sluiten maar wel openen.
Als ik het met de sleutel probeer gaat het wel allemaal goed.
Jullie hebben hem onder de schopplaat gemonteerd...
Is dat aan de bestuurderskant of bijrijderskant?
Ik heb namelijk bij de bestuurderskant geen groenblauwe draad liggen.
Die ligt bij mij zo te zien alleen aan de bijrijderskant.
Is dat bij jullie ook zo?
Als je het oude systeem nog hebt, dan werkt het net andersom. Dan heb je 2 stuurdraden.
12v op de ene stuurdraad is open
12v op de andere stuurdraad is dicht
Dit verklaart de problemen dus ook...