Neej, handbak
Toen ik gesleepd werd heb ik hem gewoon in zijn vrij gelaten
En met een automaat moet dat toch ook gewoon kunnen als je hem in vrij hebt?
Slepen.....???
Had jij geen automaat...?Hoop voor je dat er niks naar de klote is..
bij een automaat kun je (als de motor draait) inderdaad naar believen slepen in de N.
als de motor NIET draait (wat meestal het geval is als je gaat slepen) geldt dat je heel voorzichtig moet zijn, maximaal 50km/h en maximaal 50 km afstand.
maargoed, sander heeft een handbak, dus is niet van toepassing.
Waarschijnlijk wel ja, ga hem morgenochtend doormeten als het weer licht is.Oorspronkelijk geplaatst door EricA8
Ik vraag me af of dit de dynamo is die er al van begins af aan op zit, of zal die tussendoor al eens vervangen zijn
Kijk ff of de raakvlakken op de as van de dynamo ingesleten zijn ter hoogte van de 2 kopperen contacten van de spanningsregelaar.
Indien deze geen slijtage heeft = mooi.
Wel slijtage, kan je het vervangen van de dynamo tijdelijk uitstellen met een nieuwe spanningsregelaar, = lapmiddel voor de zeer korte termijn.
Dynamo bij een dynamospecialist d.m.v. ruilsysteem laten vervangen.
Ik had laatst ook de dynamo stuk, maar zag dat aan een flauw brandend laadstroom lampje wel aankomen. Ding had 407k gedraaid, dus was het ook wel eens tijd.
Bekabeling dynamo ook maar even checken, beetje vreemd probleem eigenlijk.
Rob.
Oke...
Nouja, ik ga morgen dus ff de hele boel doormeten.
Heb maar even een plaatje gemaakt van hoe ik in gedachte heb te moeten meten.
Gewoon maar even voor de zekerheid hier bij de experts navragen, want wil graag wel zeker weten wat ik doe met elektriciteit.
Zie het plaatje, lijkt me duidelijk. Eerst ga ik even als de auto uitstaat, contant aan en draait even meten hoeveel stroom hij verbruikt en of er eventueel een lekstroom is.
Daarna ga ik even bij stationair draaien de spanning meten, en bij die 2000-2500 rpm. Op deze manier zoals in het plaatje weergeven is ga ik op de juiste manier meten?
lekstroom is niet van toepassing aangezien de problemen tijdens het rijden ook optreden.
de dikke draad links gaat naar de startmotor, niet dynamo.
de dynamo zit blijkbaar aan de accu vast via de zekeringkast.