Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: verlichting portier

  1. #1

    Thumbs up verlichting portier

    Hallo audigenoten,
    ik heb een a6 2001 in de portieren zit verlichting te weten: wit licht onderzijde, roodlicht achterzijde en voetenruimte verlichting. Bij het rechter achterportier werken deze lichten niet. Wie o wie weet waar dat aan ligt, stekker, kabel. Oh ja hoe kun je het paneel van het portier losmaken????
    Met vr gr Tweety

  2. #2
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Deurpaneel verwijderen:
    Eerst de schakelaar(s) van de ramen verwijderen:
    Onderin het handvat bij de schakelaar(s) schroevendraaier in het gaatje steken en naar voren bewegen (je moet een palletje wegdrukken) en schakelaar(s) omhoog trekken, stekker eruit trekken.
    Dan aan de voorkant en achterkant de schroefjes losdraaien.
    Deurpaneel omhoog trekken en dan nog een paar kabels loskoppelen. (van verlichting en klink binnen)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  3. #3
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.281
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    In je B-stijl zit bekabeling die richting de goot van je deur gaat, alwaar de stekkeraansluitingen zitten. Wellicht is er eentje losgekomen, draadbreuk. Ik zou echter eerst even checken of de lampjes niet gewoon kapot zijn....

  4. #4
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tweety Bekijk Berichten
    Hallo audigenoten,
    ik heb een a6 2001 in de portieren zit verlichting te weten: wit licht onderzijde, roodlicht achterzijde en voetenruimte verlichting. Bij het rechter achterportier werken deze lichten niet. Wie o wie weet waar dat aan ligt, stekker, kabel. Oh ja hoe kun je het paneel van het portier losmaken????
    Met vr gr Tweety
    Ehhh, simpele vraag gaat je interieur verlichting wel branden als je het rechterachterportier opent ????

    Zo nee, probleem met de massa schakelaar.

    Zo ja, dan zou het gewoon de lampjes kunnen zijn, die kan je gewoon met een schroevendraaier eruit wippen zonder het paneel te demonteren.

    Ik zelf gok een probleem met de massa, sterkte ermee

    Met vr gr Wazzup
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  5. #5

    Standaard

    Wazzup,
    Probleem met de massa, hoe is dit op te lossen????
    Groetjes Tweety


  6. #6

    Standaard

    Verlichting portier deel II
    Bij navraag dealer, problem car en autoweek, blijkt dat het vermoedelijk de mircroswitch van het ra portier betreft.
    Prijs 153 euro met inbouw 253 euro. Blijkt dat het een veel voorkomend probleem is bij auto's van VAG.
    Heeft iemand nog tips, adressen voor inbouw?????
    Groetjes Tweety

  7. #7
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tweety Bekijk Berichten
    Wazzup,
    Probleem met de massa, hoe is dit op te lossen????
    Groetjes Tweety
    Waar woon je dan kunnen we even afspreken, als het idd de microswitch is moeten we wel even het duerpaneel verwijderen da's zo gebeurt.

    P.S sorry dat ik zo laat reageer maar ik heb net de woonkamer verbouwd en dus 4 dagen geen internet gehad. (computer niet aangesloten)

    Het vervangen van het onderdeel kan ik en wil ik ook wel even voor je doen, maar laat ons eerst kijken...

    De rest wel even via pm.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.574
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tweety Bekijk Berichten
    blijkt dat het vermoedelijk de mircroswitch van het ra portier betreft.
    Prijs 153 euro met inbouw 253 euro.
    153 euro voor zo'n schakelaar ?? Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt daar. Zo'n dingetje kost een paar euro voor zover ik weet. Ik heb er namelijk eentje bij m'n Audi 100 C4 vervangen destijds.

    Het werk was de achterbank + zijpaneel verwijderen. Daarna schroef je de switch zo los enz.
    Is prima zelf te doen.


    Hmm ik zit net te bedenken:
    Mijn verhaal gaat niet op als in jouw auto een heel ander principe gebruikt wordt. Ik zeg dit omdat bij m'n A8 uit 2001 bijvoorbeeld geen zichtbare schakelaars in de B en C stijlen zitten zoals bij de Audi 100 (waar dan wel weet ik niet, wellicht intern in het slot en dan wordt het idd. een duur geintje).
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    De schakelaar zit in het slot verwerkt.
    Ik heb wat foto's erbij gedaan van mijn oude slot van de bijrijders deur, de schakelaar heb ik omcirceld.
    Is officieel niet te vervangen, maar voor iemand die wat handig is moet het lijkt me wel mogelijk zijn.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  11. #10

    Standaard

    Audigenoten,
    bedankt voor het meedenken. Ik heb de importeur PON aangeschreven om een reaktie. Wacht dit nog even af. Ps volgens mij rolt onderin genoemd portier ook een schroefje oid. Bij optrekken en afremmen hoor ik dit namelijk. Mogelijk houdt dit ook verband met genoemd microswitch. Groetjes Tweety

  12. #11
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tweety Bekijk Berichten
    Ik heb de importeur PON aangeschreven om een reaktie. Wacht dit nog even af....
    Waarom en wat verwacht je hiervan, als ik vragen mag ?
    De schakelaar (in het slot) sneuveld wel vaker bij een auto van 7 jaar of ouder.Ik heb hetzelfde gehad en het hele slot vervangen.Kost je met korting 115 euro ofzo vervangen is zelf te doen zeker bij de achterportieren aangezien hier geen cilinders zitten.Als je het te duur vind kun je altijd een slot van een sloper afhalen.
    Audi A2 1.4 aua

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi80 Bekijk Berichten
    De schakelaar zit in het slot verwerkt.
    Ik heb wat foto's erbij gedaan van mijn oude slot van de bijrijders deur, de schakelaar heb ik omcirceld.
    Is officieel niet te vervangen, maar voor iemand die wat handig is moet het lijkt me wel mogelijk zijn.
    Ik zeg dat een ritje naar een goede elektronica zaak wonderen zal doen...Zo'n schakelaartje is zeker te vervangen..
    malfunction voids all pays and plays

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •