Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Ervaringen VAG-COM???

  1. #1

    Standaard Ervaringen VAG-COM???

    Heeft er iemand ervaringen met VAG-Com?
    Ze zeggen dat je hetzelfde ermee zou moeten kunnen als de VAG 5051 en daardoor hetzelfde zou kunnen als de dealer ...

    (is dus OBD apparatuur)

  2. #2

    Standaard

    Zelf geen ervaring mee, maar die amerikanen zijn er helemaal gek van. (genoeg threads erover op audizine en audiworld iig).


    Het lijkt me op zich ook wel interessant, heb alleen geen laptop... dus beetje lastig om dan te gebruiken
    Four rings to rule them all.

  3. #3
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    heb er ook al naar gekeken, maar de 300 euri hebben me nog tegengehouden. is er een gebruiker die m'n twijfels weg kan halen? vooral of t werkt zoals t zou moeten werken, want ik heb al eens 250 euri uitgegeven aan een audio meetsysteem dat t nog steeds niet doet

  4. #4

    Standaard

    Ja, als het daadwerkelijk allemaal zo functioneert, dan is het erg interessant...

    Maar ik heb al een SP code reader, en een normale OBD-II rondslingeren en om nu te zeggen dat je ze prive zo vaak gebruikt om de investering te rechtvaardigen ?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het werkt, zo hoor ik uit verschillende bronnen. Support schijnt ook erg goed te zijn.

    Ik heb er alleen niets aan bij een Audi 80 uit '77.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    Een paar weken geleden heb ik zo'n OBD-kabel gekocht. Een laptop had ik al en Vag-com of VW-tool ook.
    Het was eerste een beetje problematisch om de software aan de praat te krijgen. De computer MOET een RS-232 poort hebben. Zo'n USB <-> RS-232 converter werkt absoluut niet. (ik geloofde dat ook niet, maar heb het proefondervindelijk vastgesteld)
    Bij de eerste diagnose viel al meteen 1 onderdeel door de mand. De klimaatcontrole. Daarvan zou een bepaalde klep niet werken. Nog niets van gemerkt. Ook na het wissen van de fout kwam deze meteen weer terug.
    Met VW-tool kun je van ieder airco-onderdeel afzonderlijk een diagnose stellen. Na een paar keer de bewuste klep aan te sturen werkte deze plotseling weer!
    De motor kun je met VAG-COM ook het binnenste buiten keren, maar daar heb ik nog niet voldoende ervaring voor...

  7. #7
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Heeft iemand ook een schema van zo'n kabel :wink:
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    @ Audi80
    Ik heb wel ergens zo'n schema, maar daar wordt gewerkt met optocouplers. Volgens de berichten uit de duitse forums werkt dat niet stabiel genoeg

  10. #9
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ik heb ook al iets gevonden:
    http://www.planetfall.com/~jeff/obdii/

    Hier kun je een freeware versie downloaden:
    http://www.ross-tech.com/

    8)
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  11. #10

    Standaard

    In de Elektor heeft het schema gestaan om zo'n apparaat te bouwen.
    Ik heb er zelf een in elkaar zitten (en onderdelen voor een tweede), alleen nog niet op een auto uitgetest. Aan de foutmeldingen te zien werkt hij samen met Vag-Com (freeware). Hoop dat komende tijd nog een keertje beter te gaan testen. Heb daarvoor nog een Motronic 7.1 extra liggen. Als dat alles bevalt en ik denk hem echt veel nodig te gaan hebben, wil ik de investering in VAG-COM (complete set) nog wel een keer heroverwegen.

    OBD gereedschap is geweldig. Naast deze hebben we (ik + m'n vader) ook nog een SP Advanced Code Reader die we voor de Peugeot gebruiken (pre OBD-II). Als je een hekel aan garages hebt (zoals ik) dan is het een absolute tegenwoordig zulke apparatuur te hebben...
    Enige jammere is dat ik m'n OBD-II niet aan m'n laptop kan hangen (geen RS232).

    Ook: http://www.obd-2.de
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Het schema heb ik nu ook maar hoe aan te sluiten op onderstaande connectors:
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  13. #12
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Heeft hier iemand iets aan?
    http://www.dieselschrauber.de/VAG-COM%20Interface%20(Schematic).pdf

    http://www.dieselschrauber.de/VAG-COM%20Interface%20v009%20(Doku).pdf

    http://www.dieselschrauber.de/VAG-COM%20Interface.zip
    Koekje erbij?

  14. #13

    Standaard

    Ik heb een kabel ism vagcom, werkt echt perfect

    Zal thuis weleens kijken van welk merk het is.
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  15. #14

    Standaard

    Dat uitlees dingetje met display welke steeds op marktplaats aangeboden wordt is dat niks dan.
    Denk dat iedereen wel weet wat ik bedoel.

    Ronnie

  16. #15
    RS6 C5, A3 1.9 TDIe Eszes's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    13.464
    Kudos
    2

    Standaard

    @340
    Het is een jaar na de eerste post. Heb je de spullen ooit aangeschaft/gemaakt?

    Michel
    RS6 C5
    A3 TDIe

  17. #16

    Standaard

    Wil nog een keer een USB versie hebben, maar dat heeft op het moment geen prioriteit. Die fase is nog niet aangebroken (eerst maar eens een kabelboom maken :?). Het is wel heel leuk, maar omdat het nog niet dringend nodig is, schuif ik het nog even vooruit. M'n investeringsplan gaat op chronologische volgorde.

    Maar ik heb sowieso 1 gemaakt exemplaar liggen, alleen gebruik ik die nooit omdat we ook nog een Sykes Pickavant hebben.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •