Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: Hapering elektronica A3

  1. #1
    Twan
    Guest

    Standaard Hapering elektronica A3

    Mijn A3 geeft storing in het dashboard. Zodra de motor warmer wordt geven de tellers zo nu en dan een reactie. Bij koude motor doen ze niets...

    Is lastig rijden zonder teller !!

    Wie heeft een oplossing ?

    Bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Heb je je zekeringen nagekeken?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De tijd van zekeringen die af en toe contact maakten is afgelopen, dat kom je alleen nog tegen bij mijn jaren-'70 Audi's.

    Dit klinkt als het klassieke probleem waar de connectors op het instrumentenpaneel niet goed vastzitten of een breuk in de printplaat...

    Tom

  4. #4

    Standaard

    ik zou ook denken aan lossen stekker's of print bruiken. verder kan het bijna niets zijn.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    De tijd van zekeringen die af en toe contact maakten is afgelopen, dat kom je alleen nog tegen bij mijn jaren-'70 Audi's.
    Tom

    Maar ik bedoelde eigenlijk of er niet 1tje kapot was.
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6
    Twan
    Guest

    Standaard

    Maar als de motor circa 20 minuten heeft gelopen is het euvel verholpen....

    Toch een kapotte printplaat????

  7. #7
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Twan
    Maar als de motor circa 20 minuten heeft gelopen is het euvel verholpen....

    Toch een kapotte printplaat????
    Mischien ergens een slecht contact/soldeer verbinding die door uitzetten door de warmte verbinding maakt.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  8. Ad
  9. #8

    Standaard aan storing aan dashboard

    Ik heb het zelfde probleem bij mijn a3 als het koud is rond het vriespunt heb ik geen dashboard na 5 min rijden gaat eerst de verlichting ervan branden en daarna gaan de tellers aan. Was op het forum aan kijken of er iemand meer last van heeft en zo ja wat een oplossing kan zijn.

  10. #9

    Standaard

    Volgens mij is dan inderdaad de printplaat gaar. Doordat het in het interieur warmer wordt nadat je gaat rijden (verwarming) zet een printplaat (met minimale dikte) uit en beginnen de contacten weer tot leven te komen.

    Dit analyseer ik met logisch redeneren.
    Blijkbaar hebben meer A-3 rijders er last van.

    Als het een meer voorkomend euvel is zou je www.audiparts.nl eens kunnen bellen. Die hebben dit euvel vaak genoeg langs zien komen om daar telefonisch in ieder geval een oorzaak van te kunnen geven.

    Succes

    Laat even weten hoe het afloopt...

    ps. al eens laten uitlezen? Mogelijk geeft hij dan aan waar het euvel zit....
    Huidig transport= iets anders

  11. #10

    Standaard

    gaat het alleen om de tellers of gaat het om je boardcomputer?
    Het is geel en vliegt over de weg........
    http://www.cardomain.com/id/much2much

  12. #11

    Standaard

    Contacten op de printplaat doorsolderen!!! dit heb ik bij mijn vorige auto ( Passat ) ook gehad

  13. #12

    Standaard

    Het probleem gaat als volgt als het koud is ongeveer beneden de 0 graden heb ik eerst nergens binnen verlichting en ook de tellers zelf werken niet van het het dashboard de andere verlichting in de auto hiermee bedoel ik al verlichting die in knopje is ingebouwd op deuren en interrieur werkt dan ook niet. Als het dan het warmer wordt gaan eerst de lichtjes aan en na een paar minuten springen de tellers aan. Moet ik deze storing nu zoeken op de printplaat welke in het dashboard zit? groetjes bennie

  14. #13

    Standaard

    Geloof mij maar , printplaat doorsolderen!!
    Sommige contacten laten na een tijd los door een
    verkeerde behandeling van de oppervlakte,
    gewoon even doorsolderen met een niet te hoge
    temperatuur.

  15. #14

    Standaard

    heb ook een probleem met mijn Elektronica!!!!! Als ik mijn motor start en mijn radio staat al aan dan slaat hij op tilt en moet ik de spanning er op en af doen om hem weer aan te krijgen.. (en hoort het dat je dashbord verlichting altijd brand????).
    heb pas een audi en wil er graag meer van weten.

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door broekie
    Het probleem gaat als volgt als het koud is ongeveer beneden de 0 graden heb ik eerst nergens binnen verlichting en ook de tellers zelf werken niet van het het dashboard de andere verlichting in de auto hiermee bedoel ik al verlichting die in knopje is ingebouwd op deuren en interrieur werkt dan ook niet. Als het dan het warmer wordt gaan eerst de lichtjes aan en na een paar minuten springen de tellers aan. Moet ik deze storing nu zoeken op de printplaat welke in het dashboard zit? groetjes bennie
    De aansluiting van de knoppen verlichting loopt volgens mij niet via je instrumentenpaneel. Ik denk meer een probleem van een spanningsrelais op de 58 (verlichtings +). Via een draadschema moet je daar uit zien te komen
    Groetjes
    Freggel

  17. #16

    Standaard

    heb ook een probleem met mijn Elektronica!!!!! Als ik mijn motor start en mijn radio staat al aan dan slaat hij op tilt en moet ik de spanning er op en af doen om hem weer aan te krijgen.. (en hoort het dat je dashbord verlichting altijd brand????).

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ja, volgens mij hoort de dashboardverlichting van een A3 altijd te branden (irritante optie, ik heb 'm liever alleen aan als ik de lampen aandoe).

    Wat die radio betreft: is-ie wel helemaal goed aangesloten?

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  19. #18

    Standaard

    ja mijn radio is goed aangesloten ksnap er niks van!

  20. #19

    Standaard

    Ik heb een vergelijkbaar probleem waar ik niks van snap
    Als ik mijn A3 op contact zet dan branden de lampjes van het dashbord erg zwak (geen accu probleem). Als ik hem dan start slaat hij aan en valt meteen weer uit. Daarna start hij helemaal niet meer.
    Als ik de auto in zijn achteruit zet dan valt de hele elektronica in het dashbord uit grrrrrrrr.
    De auto is net terug van een grote beurt incl. vervangen van distributieriem, spanrollen, waterpomp e.d. Tevens zijn vrijwel alle aardpunten gecontroleerd (onder accu en dashbord).
    Zelf heb ik relais 109 vervangen (bekend om problemen m.b.t. motorregeling) maar dat help ook niks.
    Weet iemand waar het nog aan kan liggen
    :idea:

  21. #20
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Electrisch gedeelte contactslot. Bekend probleem bij de A3.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •