Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 95

Onderwerp: Nog steeds project toerenteller inbouw.

  1. #41

    Standaard

    Klinkt inderdaad veelbelovend. Ik blijf het met spanning volgen.
    Still driving like B4...

    .: Thomas R. :.

  2. #42

    Standaard

    Haha, hoe ruiken jullie dit. :shock: :shock: Was zojuist eens begonnen de boel te inventariseren.

    Ik heb net mijn teller-unit eruit gehaald om 1 en ander te bekijken. Heb tevens met een spiegel (de turbo zit in de weg om goed te kunnen kijken) geprobeerd te kijken wat er allemaal al op de dynamo zit aangesloten. Wat ik zo zie is alles aangesloten, dat kan 3 dingen betekenen:

    A: de W-pool op de dynamo is al aangesloten dus de bedrading ligt alreeds in de wagen.
    B: Audi monteert dynamo's zonder W-pool, was ik niet vanuit gegaan. Me got problem!
    C: Ik heb het toch niet helemaal goed kunnen zien.

    Ik ga m morgen ff op steunen zetten en de dempingsplaat onder de moter verwijderen, dan kan ik zelf hopelijk zonder hulp van spiegeltjes kijken hoe alles op de dynamo zit.

    Tevens is het zo dat de gehele teller-unit omgebouwd moet worden. Heb nu gezien hoe 1 en ander ook alweer in elkaar steekt dus we gaan eens flink aan de slag. Ik denk dat ik daar morgen de hele dag voor uit trek, heb hier wel een ruimte met tl-licht maar ik hou van het werken bij daglicht met zulk prutswerk. En ik wil het liefst in 1 keer door werken als ik die tellerboel sloop. Ben weer dom geweest, wil er meteen nieuwe verlichting in doen, ben ik natuurlijk weer vergeten te halen. :?

    En me abs-lampje vervangen, vermoed dat deze stuk is.

    Kortom genoeg reden om over de toeren te raken...
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #43
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    tijd om die.
    toerenteller.
    te laten werken.
    ga je misschien.
    ook niet meer.
    door het rode gebied.
    misschien dat je van.
    dit bericht dan wel in .
    de lach schiet.
    maar jij over je toeren.
    dat geloof ik echt niet.
    en soms in het rode is.
    zo slecht nog niet.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  4. #44

    Standaard

    Ok nou ik kon natuurlijk toch niet wachten tot morgen.. DUH. Als het er ligt dan wil je ook!

    Dus ik ben al bezig geweest. De bekabeling ligt er zover ik kan zien, heb de wagen nog niet op steunen gehad en bij de dynamo gekeken ik ga er nu ff vanuit dat dat verder klopt. Alles is namelijk verder al standaard heb ik bekeken ook de printplaat.

    Ik heb de hele teller-unit moeten slopen. De printplaat van alle audi's lijkt me standaard, ik heb de lijnen op de printplaat gevolgd en de aansluitpunten van de toerenteller daarop gesoldeerd. Dat is allemaal goed gegaan.
    Dus je moet op je bestaande teller-unit zelf aansluitingen maken, dit zit er wel maar de stangetjes waar de pinnen van het printplaatje van de toerenteller, en voeding voor lcd klok, inkomen zijn niet aanwezig op de printplaat van de teller-unit van een TD. Heb dat met kleine stukje koperdraad zelf vastgesoldeerd aan de pinnen van de toerenteller en de hoofdprintplaat.

    Dit dus zelf aangelegd. Net ff los erin gehangen en gestart... maar........ De teller slaat bij het starten van de moter vol uit naar dik 6000 toeren, bij gas geven loopt ie iets terug. Ofwel hij werkt net verkeerd om. Tot op zekere hoogte en slaat dan weer vol uit. (en voor die opmerking komt, ja ben niet belazerd het is echt een toerenteller voor een diesel nie voor een benzine. )

    Wie heeft zo'n cd-rom bij de hand of een boek waar in staat welke aansluitpunten, waar die stekkers opkomen van je dashboard, wat doen?

    kortom:
    -elk pinnetje wat uit de printplaat komt waar je de hoofdstekkers van de teller-unit op doet, welke is waarvoor?

    Dan op de hoofdprintplaat:
    -Er zitten 2 pinnetjes voor het lcd klokje aan de toerenteller printplaat. (een + en een min ga ik vanuit)
    en 3 voor de aansturing van de toerenteller, wie kan me vertellen welk pinnetje wat is: bijv. 1 massa 2 puls 3 plus...

    Ik denk namelijk dat er iets verkeerd om zit of dat er nu voeding op komt wat eigenlijk niet zou moeten.
    Scheelt me een hoop zoekwerk als iemand hier een electra schema van de printplaten meuk van de teller-unit heeft.

    DUS PLEASE HELP ME. Ik wil het morgen fixxen. Bij voorbaat dank!

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #45

    Standaard

    Oh ja abs-check meteen ook gefixed, dat werkt ook weer.
    En even voor de goede orde hele teller-unit werkt nog dus heb niks verkeerd gesoldeerd.
    Heb natuurlijk alleen niet kunnen controleren of deze temp. meter het ook doet.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns


  6. #46

    Standaard

    Ok ik begrijp dat bovenstaand moeilijk wordt.

    Uhm iemand enig idee waar zulke info in zou kunnen staan? Of waar ik die kan verkrijgen?

    Als ik alles moet nameten ben ik wel ff zoet, ben er niet te beroerd toe maar.... Ik hoef het wiel ook niet perse opnieuw uit te vinden.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  7. #47

    Standaard

    misschien kun je hier iets vinden?
    http://www.isham-research.com/quattr...pB4/index.html
    veel succes
    groeten JM

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Heb wel een andere site gevonden met schema's, op de jouwe kon ik helaas niets vinden toch bedankt JM!

    Ben nog half brak en bezopen, heb paar uurtjes slaap erop zitten. Maar het moet af! 8) :oops:
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  10. #49
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    misschien kun je hier iets vinden?
    http://www.isham-research.com/quattr...pB4/index.html
    veel succes
    groeten JM
    Aan favorieten toegevoegd

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klaasklapschaats
    Heb wel een andere site gevonden met schema's
    Link ?
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  11. #50

    Standaard

    Ik maak er wel ff een apart topic voor is voor iedere b4 bezitter wel makkelijk denk ik. Dan is het ook makkelijker terug te vinden.


    Mij heeft het niet geholpen, ik kan hier alles wel bij elkaar vloeken, ware het niet dat ik toch nog enigszins fatsoenlijk ben opgevoed.
    Ik heb echt meer info nodig om het klusje te klaren.

    Ik moet echt info hebben m.b.t. de hoofdprintplaat van de teller-unit, en dan ook het stukje over de toerenteller e.d. Vanmiddag nog wat proberen, heb net de toerenteller uit elkaar gehaald en op die printplaat achterhaald wat wat is:

    3 pootjes:

    - bovenste is +
    -middelste is TD
    - onderste is 31

    Iemand misschien een idee waar TD en 31 voor kunnen staan??????
    (ik ga er niet vanuit dat TD voor turbo diesel staat. )
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  12. #51
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    TD=technische dienst.
    LOL.

    jack.
    if you beat the rings then you have i car

  13. #52

    Standaard

    31 = massa
    TD zal wel het signaal zijn.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    31 = massa
    TD zal wel het signaal zijn.
    Heel erg bedankt!!!

    Kijk daar kan ik wat mee, ja dan moet TD wel het signaal zijn, is de enige die overblijft.

    Nogmaals bedankt!!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  15. #54

    Standaard

    Ok heb m er net aangehangen gewoon los voor bij de moter, ff massa spanning en ff draadje vanaf w-pool dynamo.

    Hij deed het eerst weer niet goed, toen zag ik een potmeter zitten. Deze bijgesteld maar ik krijg m niet verder naar beneden bijgesteld dan 4000 toeren. (terwijl ie toch echt stationair draait )

    Nu kunnen er weerstanden bij op gesoldeerd worden: Op dit moment zit er een r15 weerstand op.

    Ik heb de plaatsen:
    r12
    r14
    r16

    nog vrij, zou het een oplossing kunnen zijn om een andere weerstand te plaatsen? Zo ja op welke zal ik eerst eens gokken?
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  16. #55

    Standaard

    TD moet dat niet TO zijn van toerentalopnemer?
    Veel succes met het project en laat iets weten als het gelukt is.
    groeten JM

  17. #56
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.864
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Toerentalopnemer is iets anders in het Duits, volgens mij spreken ze geen ABN in Ingolstadt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  18. #57

    Standaard

    Ik dacht dat die meerdere talen spraken . Ik had er niet aan gedacht. Bedankt voor de opmerking Tom.
    groeten JM

  19. #58

    Standaard

    Klaas kun je eens een paar foto's plaatsen van de werkzaamheden.
    Dan kunnnen we toch iets zien. (en misschien zien we dan de oplossing)
    groeten JM

  20. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM
    Klaas kun je eens een paar foto's plaatsen van de werkzaamheden.
    Dan kunnnen we toch iets zien. (en misschien zien we dan de oplossing)
    groeten JM
    Ik zal aan het eind van de middag eens kijken of dat lukt. Ik heb eerst de wagen weer half in elkaar geschroefd omdat ie vandaag moet kunnen rijden. Dus het lijkt net of rijdt ik met een gestolen audi rond, alles zit los en de helft van de afdekplaten ontbreekt... (heeft geen zin dat allemaal terug te plaatsen, wil er vanavond weer mee bezig)

    Gister geen steek verder gekomen en had op laatst zo de pest in dat ik maar gewoon ben gaan internetten. 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  21. #60

    Standaard

    lijkt me leuk zo'n half aaneengeschroefde audi .
    groeten JM

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •