Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49

Onderwerp: Mequiars Super Spul

  1. #21

    Standaard

    Zou best kunnen, ben niet zo thuis in die namen van dat spul. Ik heb de 2 flacons op aanraden van een maat van me gekocht, toen ik voor de stelling met producten stond heb ik m eerst weer gebeld welke ik ook weer moest hebben.

    Maar komt me wel bekend voor die naam.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  2. #22

    Standaard

    De wax waar jullie het over hebben is de NXT Spray Wax. Deze wordt tussen de normale waxbeurten gebruikt om de waxlaag in stand te houden.
    Zelf gebruik ik hem niet op een natte auto. Want dan moet ik een natte auto met wax en water gaan droogwrijven. Ik maak het netjes droog en gebruik de spay op de Even Coat Applicator van meguiar’s. Even inwrijven en uitwrijven met de Supreme Shine Microfiber.
    Ik gebruik het 3 stappenplan 2 keer per jaar.

    De Quick Detailer wordt gebruikt om de auto te ontdoen van verontreinigingen tussen de wasbeurten door, zoals vogelpoep. Ook wordt dit gebruikt in combinatie met de clay.

    Ook is het gebruik van de NXT shampoo aan te raden. Deze is afgestemd op de wax, en “bijten” elkaar niet.


    Mijn auto op het Meg.forum.
    http://meguiars.nl/forum/viewtopic.php?t=922

  3. #23
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Zaterdag een fles NXT Tech Wax gehaald (je wilt de prijs niet omrekenen naar guldens :shock: )
    Deze week 's avonds maar eens lekker in de garage gaan poetsen.
    Het gedeelte wat ik gedaan heb met het sample zakje zag er goed uit (voelde super glad aan).

    En idd, de UrQ wordt ermee gedaan. Deze week taxatie dus dan moet ie er echt super strak bij staan.
    Natuurlijk is het ook ter bescherming van de nu nog mooie rode lak. Het is alweer een tijd terug dat ie een goede waxbeurt gehad heeft.

    Post het resultaat hier wel.

  4. #24

    Standaard

    Alle Meguairs spul is relatief duur in aanschaf. Ik merk echter dat je ook minder nodig hebt. Volgens mij kan ik wel anderlhalf a 2 jaar met die fles poetsmiddel. Maar ik schrok ook wel ff van het kleine kapitaal aan vloeibaar goud wat ik mocht afrekenen.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #25
    rolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Leeftijd
    59
    Posts
    5.672
    Kudos
    110
    Auto
    Audi A2

    Standaard

    Goedkoop is het niet, was voor het 1-2-3 systeem, washand, scratch X tube, uitpoetsdoek en pads ook €76 lichter. Kreeg ik die pads er gratis bij by the way. Dat scheelde weer een paar euries. Maar je moet er wat voor over hebben, ik kan met deze set weer een poosje vooruit.
    Ze hebben nu ook een snoerloze poetsmachine in het assortiment, denk er nog over na, kost ook weer een bak euries maar bespaard een hoop tijd en lamme armen.

    Die washand vindt ik wel super, een aanrader.
    A2 1.4 ColourStorm Open Sky, Toyota RAV4 Hybride, Nissan Leaf Acenta 2014.

    https://www.visitnorway.nl/


  6. #26
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Gisteravond een tijd staan poetsen (nu dus spierpijn :-? )

    Bij de fles wax zit een paars/groene pad om het mee in te wrijven. Dat ding zuigt! Letterlijk dan want je kan er niet al te grote oppervlakten mee doen. Ik breng het zodoende aan en poets het uit met een gewone Motip poetsdoek (wel 2 verschillende, uiteraard 8) ).

    Resultaat is erg goed. Auto staat in de garage dus het resultaat kon ik nog niet in volle glorie aanschouwen. Als de taxateur komt moet ie toch naar buiten en dan maak ik wel even een foto.
    O, en als je zo'n auto aan het poetsen bent trek je wel de aandacht. Nog meer als normaal :-D

    M'n overige auto's ook maar eens onder handen nemen (al heb ik daar wat meer middeltjes voor nodig om die spik en span te krijgen).

  7. #27

    Standaard

    ik heb vandaag de

    - water magnet drying

    - NXT Tech Wax

    - NXT Carwash

    - Deep crystal paint cleaner

    - Dp Crystal Polish

    - NXT Metal Polish (voor mn velgen te poleren)

    gekocht

    een goede investering hoop ik

    ik ga de auto deze week eens proberen te bewerken

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Dan heb je een goede aankoop gedaan. De Ultimate Wasmitt is ook zeker aan te raden.
    Verder is 't belangrijk dat je echt zo min mogelijk probeert te gebruiken. Als je ooit iets moeilijk kunt uitwrijven is het vaak omdat er teveel gebruikt is :-D

    Gr. Rudi

  10. #29
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    Nou, ik ben ook om.

    GC autowash
    clay systeem
    deep crystal paint cleaner
    deep crystal polish
    GC wax

    Watermagnet
    uitpoetsdoeken
    inpoets pads
    lederonderhoud (sonax)

    velgenbortsel en washandschoen had ik al.

    De schade: ben ik vergeten.
    :oops: 140 euro of zo. :oops:

    Maar niet meer aan terug denken, gewoon poetsen.

    Ik heb Gold Class wax gekocht omdat op een zwarte wagen net iets extra heeft.

    Vandaag eerst eens even gewassen met de shampoo
    en gedroogd met de magneet.

    Heerlijk.
    Maar geen diepe glans.
    Er zit gewoon veel te veel wasstraatshit op de lak.
    Echt zo'n mistige vette laag.
    zelfs na 4 maanden op het handje wassen.

    Ga jullie zekker op de hoogte houden.

    Ben ook benieuwd naar jullie foto's en resultaten.
    Gelukkig heb ik wel al bijtijds de naam Poetsertje geregistreerd.
    Ik merk dat de concurentie hier op het forum niet mis is. :-D
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  11. #30
    handige harrie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2005
    Leeftijd
    62
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard meguiars

    Ik heb een paar weken ook het drie stappen plan van deze firma aangeschaft.
    Eerst maar eens de audi gewaasen met het roze spul en de washandschoen, daarna drooggezeemd met een overleden zeehond, helaas geen kat in de buurt als je er een nodig hebt hè franx. Toen binnen ff een bakkie doen om ook het water in de kiertjes de kans te geven om weg te lopen. daarna de hele car met step 1 gecleaned en met de speciale doek uitgewreven, daarna de polish en als laatste de goldclass carwax want stap 3 hadden ze hier in EHV niet meer op voorraad. foto's gemaakt van het gehee maar staan nog op de cam, zal ze van de week wel uploaden, er zit nu een hele diepe glans in het donkerblauw en bij regen loopt het water er in druppels af. Het inpoetsen gaat heel goed met de pads en het werkt ook nog eens heel zuinig. Geen wasbeer meer voor de audi, deze kar wordt alleen nog maar met de hand gewassen.....
    Ik moest dat ook de mrs beloven toen ze op het dagafschrift van de bank wat dit hele geintje heeft gekost.
    Nur fliegen ist schöner

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poetsertje
    Maar geen diepe glans.
    Er zit gewoon veel te veel wasstraatshit op de lak.
    Echt zo'n mistige vette laag.
    zelfs na 4 maanden op het handje wassen.
    Dan zou ik je willen adviseren om de Quick Clay Detailer toch alsnog aan te schaffen. Hiermee zorg je dat je alle verontreiniging en ook oude waslagen van je auto afhaalt...

    Succes.

    Gr. Rudi

  13. #32

    Standaard

    Yo',

    Zal ook even gelijk wat fotokes posten van mijn A3.
    Zie hier het resultaat na:

    - Wassen
    - Drogen
    - Kleien
    - Paint Cleaner
    - Polish
    - Wax

    De foto's:

    Voor:

    Na:

    ***
    Voor:

    Na:

    ***
    Voor:

    Na:

    ***
    Voor:

    Na:


    Gr. Rudi

  14. #33
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    yep

    zie mijn lijstje.
    heb ik inderdaad gekocht.

    Zit al lekker een paar dagen te studeren op het meg-forum. 8)
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  15. #34
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    He!

    kwam ook op het meg-forum al je foto's tegen volgens mij.
    Heerlijk hoor, zo'n glimmende bak.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  16. #35

    Standaard

    Haha, kan inderdaad kloppen. Zag de klei niet staan in je lijstje...(zal d'r wel overheen gelezen hebben).
    Ben inderdaad flink aan 't spammen met die foto's...haha. Heb pas de Peugeot 205 van mijn vriendin gedaan. Die is rood en elk onderdeel had tegenwoordig een eigen kleurcode
    Die is nu weer heel mooi rood...heb helaas geen foto's :oops:

    Gr. Rudi

  17. #36
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjibbe
    Heb pas de Peugeot 205 van mijn vriendin gedaan. Die is rood en elk onderdeel had tegenwoordig een eigen kleurcode
    Die is nu weer heel mooi rood...
    Maar nu de vraag: hoelang blijft dit zo mooi rood?
    Vooral rood is toch vaak een lastige kleur om dat mooi te houden.
    Ik heb ook wel eens een vale rode auto gepoetst. Zag er weer perfect uit alleen na 2-3 weken begon ie weer vaal te worden. Misschien was de lak al te ver heen maar toch...

  18. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door QuattroNL
    Maar nu de vraag: hoelang blijft dit zo mooi rood?
    Vooral rood is toch vaak een lastige kleur om dat mooi te houden.
    Ik heb ook wel eens een vale rode auto gepoetst. Zag er weer perfect uit alleen na 2-3 weken begon ie weer vaal te worden. Misschien was de lak al te ver heen maar toch...
    Rood is en blijft een rotkleur, maar als deze goed wordt bijgehouden en direct na het poetsen/cleaneren/polijsten goed in de was wordt gezet moet de kleur lang goed blijven.

    Gr. Rudi

  19. #38

    Standaard

    ik heb vandaag de auto gewassen met de auto-schampoo

    daarna de Dp Crystal Polish en daarna de NXT Tech Wax gebruikt en de auto blonk daarna weer fijn en was zo zacht als een babykontje :-D

    zal proberen morgen wat foto's te posten

  20. #39

    Standaard

    Rood is een mooie kleur maar die kleur goed onderhouden is een vak apart, er schijnt iets met de pigment te zijn die in de kleur zit vandaar dat je ook heel vaak bij rode auto's ziet dat de zijkanten nog mooi strak in hun kleur staan en dat de horizontale vlakken vaal en dof worden.

    Zon - Licht - en Pigment in die kleur daar schijnt het hem in te zitten, en bijna geen enkel middel die het goed houdt.

    En wat mijn tuur tuut betreft die heb ik vandaag lekker afgespeoeld met koud water, afgedroog en ja hoor hij ssst nog steeds mooi te glimmen.
    Kan helaas geen foto's maken heb mijn digi ooit eens uitgeleent aan een kennis en nooit meer terug ontvangen. is dus met de noorderzon vertrokken.

    gr. John
    Il Bisontie Della Strada.......

  21. #40
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De kleur rood absorbeert alle stralen van het spectrum, waardoor de lak als het ware van binnenuit 'gekookt' wordt.
    Je moet rood na het poetsen meteen een paar keer dik in de was zetten en goed bijhouden.
    Eerste lak is altijd sterker dan nieuwere lagen. Als je auto ongelijk verweerd is, zijn de lelijkste delen vrijwel altijd overgespoten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •