Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: chroomlijsten audi 90 verwijderen

  1. #1

    Standaard chroomlijsten audi 90 verwijderen

    M'n 90 type 90 heeft chroomlijsten onderaan de zijramen. Aan de rechterkant zijn die wat verbogen (geen idee hoe dat komt overigens, maar heb zo al meerdere oudi's gezien), met als gevolg dat die van 't rechter achterportier tegen de middenstijl aanschuurt als ik het portier open of dicht toe.
    Ik wil die er dus afhalen en weer recht maken (nu gewoon naar beneden drukken heeft geen zin natuurlijk, dat blijft niet)
    Hoe doe ik dit? Met een stootblokje voorzichtig loskloppen (naar omhoog toe dus), of andere manier? Die hangen vastgekleefd neem ik aan?
    En dan recht mken, en terug vastkleven (met wat?)
    Oja, en dan die zwarte middenstijl beeje afschuren waar die chroomlijst langsgeschuurd heeft: en weer verven (met welke verf trouwens?)

    weer enkele vragen dus om m'n verse 90 helemaal top te krijgen!

  2. #2

    Standaard

    Oei... Het meest vervelende onderdeel van de type81/85's, die dingen verbuigen meestal als je er iets aan wilt doen of ze eraf haalt.
    Als ie kontact maakt met je andere deur zit het kleine bevestigsschroefje aan de binnenzijde waarschijnlijk er niet meer op. Zoja, die sneuvelen vaak als je er iets meer kracht opzet.

    Nog een nadeel! als het lukt je strip er af te krijgen sneuvelen meestal de niet meer verkrijgbare bevestigingsklips die op je deur ziten.

    Ik heb ze er laatst afgehaald door aan beide zijde (voor en achterkant) de hoekjes voorzichtig los te maken. dan haal je strips met je vingers iets van de raam af. Hopelijk is dat genoeg om hem langs het lakwerk te schuiven.. Dit lukt bijna niet zonder de lak te beschadigen, een doek houd je amper op zijn plaats daar omdat te voorkomen.

    Dit hoeft misschien niet in jouw geval als je het hoekje alleen terug wilt buigen.
    Hoe ik het lees, zou ik eerst de hoekbevestiging los maken daar (die is vermoedelijk al los, vanwege het probleem) strip met je vingers iets van de raam lichten (afduwen) tot er genoeg ruimte is om de knik terug te buigen. Heeeeel voorzichtig wel, en je zult het altijd blijven zien helaas.


    Waarschijnlijk heb ik het hele verhaal voor niks getypt, want je hebt een type89 niet?
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #3

    Standaard

    klopot, heb een type 89 (per vergissing daarnet 90 getypt zie ik nu) Ik hoop dus dat dat voor een type 89 veel eenvoudiger kan?

  4. #4

    Standaard

    (nee, ik had effe beter kunnen lezen...) Van een type89 weet ik het niet.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik denk dat je de bovenbouw van de deur moet losmaken (vier bouten, wel aftekenen), dan kun je er waarschijnlijk beter bij.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •