Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: ruitenwissers stoppen soms, A4 '03

  1. #1

    Standaard ruitenwissers stoppen soms, A4 '03

    Hallo,
    Heb een probleem met m'n ruitenwissers, ze gaan zeer moeilijk heen en weer totdat ze er na 1 of 2 slagen mee stoppen willekeurig op de ruit dus niet stoppen in de offstand. Heb de draaiende delen die je kunt zien vanaf buiten met kruipolie gesmeerd en dacht dat dit hielp maar nee hoor het probleem blijft. Is dit het einde van m'n ruiterwissermotor of moet ik hem demonteren en er b.v. nieuw vet in doen? En kun je die moter loshalen en hoe, Ik heb een A4 Avant 18T bj. 2003

  2. #2

    Standaard

    vaak is het het stangenstelsel, deze is van aluminium en kan na loop van tijd gaan oxideren waardoor het vast gaat zitten. heb het hier ook al gezien met `n A3 en A4 in de garage..

    dus ff kijken naar `n nieuw stangenstelsel

    Grtz

  3. #3
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    of uit elkaar halen, goed schoonschuren en met vet in elkaar zetten..werkt ook goed
    Audi A2 1.4 aua

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bekend probleem inderdaad, bij een hele generatie VWs en Audi's.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Klopt dat had ik ook met mn A8. Gehele stangensysteem uit elkaar gehaald. Bleek flink aan het oxideren. Alles zat behoorlijk vast. Gelukkig dat de motor niet verbrand was. Alles draait nu weer als een tierelier. Gewoon een kwestie van bijhouden in de toekomst.
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!


  6. #6
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Iemand een omschrijving/foto van hoe je dat stangenstelsel eruit haalt?

    Die van mij piept zo nu en dan tijdens het wissen....
    "Life in the fast lane"

  7. #7

    Standaard

    als ze piepen zijn je bladen op volgens mij

  8. Ad
  9. #8
    Willem_Dokkum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    697
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Nope zit in ergens in het mechaniek.

    Heb sinds kort Aerotwin van Bosch geinstalleerd en ben gelukkig van dat geklapper af....maar nu piept ie zo nu en dan en weet zeker dat het de wissers niet zijn. Heb ze omhoog gehad en toen de boel aan, maar de piep bleef.

    Soms wel soms niet dus ik zal iets moeten smeren, maar wat.....vandaar mn vraag
    "Life in the fast lane"

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Willem_Dokkum
    Iemand een omschrijving/foto van hoe je dat stangenstelsel eruit haalt?
    Bij een Golf en een Passat spreekt het voor zich, gewoon even goed kijken dan zal het bij jouw auto ook wel lukken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard

    Zo heb ik dat ook gedaan. Gewoon de tijd nemen en alles eerst eens overzien. Als je twijfelt neem je even een foto welke je altijd even kunt raadplegen. Verder dingen markeren als het echt te lastig wordt. Maar zo ingewikkeld is het niet. Maak er geen haastklus van dat is niet handig. Bij de A8 was het nog wel een klus maar goed te doen
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!

  12. #11

    Standaard

    Nadat ik de moeren los gedraaid heb krijg ik de ruitenwisserarmen er niet eens af. Deze zitten muurvast. zelfs met een klein poullietrekkertje gaat ze er nog niet af.

  13. #12

    Standaard

    Ja dat kan kloppen. Zitten vaak muurvast. Even laten schrikken met een kunstofhamertje was bij mij noodzakelijk. Zitten namelijk in de groeven en als deze er al lang op zitten kan dat erg lastig zijn. Ik moest er even een behoorlijke tik opgeven en toen sprongen ze beide los. Nu een klein beetje ingevet dus dat moet beter gaan. Succes
    Na diverse Audi 80's (3 stuks), een A3, een A4, een Cabrio, een getunde S4, een RS2, een TT, een S3..........nu een A8! En een Lupo 3L TDI!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •