Misschien een rare vraag ,maar hoe zit het met je APK??
Apk is geen punt verder hoor. Of je moet wel zo'n verkeerd lichtbeeld hebben of een te blauwe kleur.
Net klaar met de koplampen. Je ziet van de inbouw helemaal niks.
Ik heb allereerst de koplampen eruit gehaald. Gekeken waar ik de balasten kwijt kon. Ik wilde hebben dat je er niks van zag en dat is helemaal 200% gelukt. Onder de bestaande koplampen zit een grote uitsparing/gat waar normaal gezien de originele balasten zitten. Hier heb ik mijn balasten ook geplaatst. Aan de zijkanten van dit gat/uitsparing even een gleufje gemaakt waar de kabels naar de zijkanten lopen. De balasten zitten gelijk met de onderkant van de lamp.
Daarna even in het afdekkapje een gat gemaakt en daar de kabels van de lamp doorgevoerd. Afdichtingsrubber rondom nog even in de vaselinge gesmeerd. Xenon lamp geplaatst en het afdekkapje ook nog even met vaseline ingesmeerd op de randen en teruggeplaatst op de koplampen.
De boel weer teruggebouwd en de kabels aangesloten en even mooi weggelegd en waar nodig een tyrap gebruikt.
Toen de boel getest en de kleur is echt mooi. Bij het opstarten zijn ze een klein beetje blauw/paars maar als ze eenmaal warm zijn (5sec) dan zijn ze mooi wit. Kleur vind ik echt lijken op xenon van BMW wat ik erg mooi vind. Al met al een geslaagd projectje!
Had natuurlijk me digi vergeten dus heb paar crapy foto's met me gsm gemaakt.
Mooi dat 't gelukt is, ben erg benieuwd naar 't resultaat. Als je een foto van de lichtopbrengst kunt laten zien, ben erg benieuwd. Bij mijn wagen zal 'even' inbouwen niet lukken, moet ook de koplampen eruit halen om erbij te kunnen. Ik zal er eens naar kijken als het weer boven nul is (te koud in de garage)...
Voor foto's zie mijn topic: http://www.audiforum.nl/forum/showro...t-avant-2.html
Geen idee wat er daar fout is egaan maar kreeg de lampen er echt niet doorheen. Ook niet via de andere kant want daar zat weer een stekker aan die er niet doorheen paste. heb de draaden uit het rubber gehaald en toen door het gat geleid.Toen weer door het rubber en klaar.Heb het gat trouwens ook 23 gemaakt omdat het rubber kleiner was dan 25 mm.Maar goed. Mooie oplossing om je ballasten zo onder je lampen weg te werken. Zal er van de zomer ook is een mooiere plek voor zoeken. Hopelijk heb je er veel plezer van. Wat bedoel je trouwens met andere lampen. Je had toch al goede lampen voor xenon?
Heb gewone halogeen lampen maar had er steeds vocht in. Nu andere halogeen lampen.
Ik heb deze set dus in normale koplampen gemonteerd.
Er stond idd dat je een gat moest boren van 25mm maar echter kreeg ik een stekker er ook niet doorheen. Ik heb hem wat groter gemaakt en toen pastte het wel. rubber sluit dan nog wel goed aan hoor alleen voelt het wat ruimer aan.
Ik snap hem even niet, je hebt nieuwe lampen, maar toch moest je ze uit de auto halen??
@eszes: gat heb ik gisteren gemaakt. Dit voor de doorvoer voor de kabels van de xenon. Heeft dus niks met vocht te maken.
@leon: oude koplampen moeten er toch uit om andere te plaatsen?? Of heb jij andere manieren? Had gewoon een foto gemaakt met de koplampen eruit.
@ onemirrorman: pilot setje kost 199 euro. Is de Pilot Pro Line 6000K
Heb je enig idee van de fitting van je lampjes?
IIRC:
Xenon-kits (HID) als aftermarket zijn in H1, H4 en H7 te krijgen. Origineel wordt vaak D2S of D2R gebruikt. Ik ga er even van uit dat je H1 of H7 nodig hebt voor je gewone halogeenverlichting. Is dat het geval, dan hoef je alleen een HID-kit met de juiste fitting te kopen. Wil je echt originele Xenon (af-fabriek, maar dan achteraf), dan zal je aan nieuwe units moeten, omdat deze D2S/R gebruiken.