Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 157

Onderwerp: Pilot xenon 6000k / 8000K ?

  1. #101

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    Moet je dan nog wat programmeren voordat het werkt? of is alleen een pilot set met canbuskabel voldoende, ik wil nl graag een setje in mijn nieuwe avant zetten als ik hem heb.

    Nee hoor.... Met canbus ertussen krijg je geen alarm binnen.....

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos Bekijk Berichten
    vraag me ook af of die opgegeven Kelvin wel altijd klopt,

    Had zelf 4500K in de A4 dat was echt wit, niet van origineel te onderscheiden. kheb 6000K gezien wat behoorlijk blauw was, 8000K is volgens mi harstikke blauw paars.

    Persoonlijk heb ik het liefst zo wit mogelijk, staat imho het mooiste.
    Volgens mij klopt de kleur indicatie niet helemaal. 4300K zou geel zijn en 6000 wit, maar volgens mij komt 4300 meer bij wit en 6000 bij blauw. De set (pilot 4300K) in m'n broers bmw heb ik aan de praat gekregen, een zekering bleek doorgebrand te zijn... (grrrr). De lampen passen helaas niet mooi in de koplampbehuizing, de H1 lamp steekt te veel uit tov een halogeenlamp. De doorvoer rubbers staan daardoor erg bol. We zoeken nog uit of dit is aan te passen dmv een adapter ofzo. De lichtopbrengst zal wel goed zijn (heb ik nog niet 's avonds getest), maar de set zelf komt wat chinees over (excuse my french).

    Edit: oh ja, de canbus kabels helpen niet, het BIS geeft toch een melding van de 'abblendleuchten'. F*ck!
    Laatst gewijzigd door damaX; 25-02-09 om 15:45.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #103

    Standaard

    Een Pilot setje met canbuskabel (pro serie) is helemaal compleet. Heb er alweer enkele ingebouwd en geen enkel problemen ermee. Werkt uitstekend!!
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  4. #104
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.605
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door micky Bekijk Berichten
    Moet je dan nog wat programmeren voordat het werkt? of is alleen een pilot set met canbuskabel voldoende, ik wil nl graag een setje in mijn nieuwe avant zetten als ik hem heb.
    hoi,
    zou eerst eens informeren of dat wel mag
    auto's van na 2006 mogen niet zomaar xenon zetten (nieuwe wet)
    moeten er koplamp sproeiers bij enz enz
    dus als ik jou was zou ik eerst eens info'n voor het plaatsen
    en je heb geen alarm als je pilot pro-line met canbus koopt

    gr johnny boy

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  5. #105
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    hoi,
    zou eerst eens informeren of dat wel mag
    auto's van na 2006 mogen niet zomaar xenon zetten (nieuwe wet)
    moeten er koplamp sproeiers bij enz enz
    dus als ik jou was zou ik eerst eens info'n voor het plaatsen
    en je heb geen alarm als je pilot pro-line met canbus koopt

    gr johnny boy
    het mag niet dat weet ik wel maar ik heb toch liever wat beter zicht
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat


  6. #106

    Standaard

    Gewoon lekker plaatsen. Als je naar de keuring moet dan ffies de lampen eruit en de standaard bollekes erin. ballasten zou ik dan lekker gewoon laten zitten. Denk dat het geen problemen levert verders.
    ex - A4 Avant 1.8 Turbo S-Line

  7. #107
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.605
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donny Bekijk Berichten
    Gewoon lekker plaatsen. Als je naar de keuring moet dan ffies de lampen eruit en de standaard bollekes erin. ballasten zou ik dan lekker gewoon laten zitten. Denk dat het geen problemen levert verders.
    hoi,
    ja vind ik ook moet je ze niet vergeten dan he
    je raakt er zo aan gewend
    hee donny heb je de leds al gezien bij mij?
    beter als gele stand licht
    heb jij ook een idee voor m'n mistlampen? (geen xenon)

    gr johnny boy

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  8. Ad
  9. #108
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Donny Bekijk Berichten
    Gewoon lekker plaatsen. Als je naar de keuring moet dan ffies de lampen eruit en de standaard bollekes erin. ballasten zou ik dan lekker gewoon laten zitten. Denk dat het geen problemen levert verders.
    hi, dat bedoel ik, alleen haalt mijn auto de apk nooit, mijn huidige passat is van augustus 2006 en wordt over enkele weken vervangen, doorgaans rij ik niet langer dan 2 tot 2,5 jaar met een auto.
    Daar komt bij dat ik zicht iets belangrijker vind dan wat 1 of andere lul de behanger bij justitie vindt, als je xenon goed afgesteld staat heeft niemand er last van, in mijn Cabrio heb ik ze ook ener heeft werkelijk nog nooit iemand geknipperd omdat ie er last van had.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  10. #109

  11. #110

    Standaard

    Heb van de week ook een Pilot H7 6000k setje aangesloten. Ben er zeer tevreden over.. Kostte 170 euro. Wel veel geld, maar voor een goed doel
    Moet nog echt wennen aan het witte licht, maar komt echt een puist met licht vanaf!! Veel beter als halogeen!

    Inbouwen was een eitje. Bij elkaar 1,5 uur bezig geweest.. Moet alleen nog even die doorvoer rubbers van de koplamp even kitten, want die zitten een beetje los. Vocht in de koplamp is natuurlijk niet leuk.

    Vindt wel persoonlijk ook (zoals de meeste hier) dat je niet hoger moet gaan als 6000k. Dit is al een beetje blauw, en door die lenzen wordt het aan de rand door de kleurbreking nog blauwer!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door theorist; 27-02-09 om 20:25.
    A4 B5 '98 1.8T Quattro

  12. #111
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Kijk, ik heb ook een a4 b5, welke facelift koplampen heb jij? org. of namaak? En wat betreft de lenzen overleven die de hitte? Ik hoor in de wandelgangen dat er nog al wat lichtunits gestorven zijn na het plaatsen van aftermarket xenon?

  13. #112

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    Kijk, ik heb ook een a4 b5, welke facelift koplampen heb jij? org. of namaak? En wat betreft de lenzen overleven die de hitte? Ik hoor in de wandelgangen dat er nog al wat lichtunits gestorven zijn na het plaatsen van aftermarket xenon?
    Heb originele gekocht. Kosten wel wat meer maar dat merk je zeker in kwaliteit. Zou echt zeker voor originele gaan!
    Ik had ze van marktplaats gekocht maar je kan ze overal vandaan halen uiteraard..

    Ow nooit wat van gehoord van die hitte. Tja.. weet niet, zie het wel. De tijd zal het leren
    A4 B5 '98 1.8T Quattro

  14. #113
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    @ Peewie: m'n B5 rijdt nu al ruim een jaar rond met aftermarket 6000K xenon en geen enkel puntje problemen met de lenzen/units (ik had al een facelifter, dus originele Audi lampen). Altijd aan, ook overdag..

  15. #114
    micky's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.123
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    volgens mij worden xenon lampen juist minder warm omdat er minder stroom verbruikt wordt.
    VW Passat Variant Highline R-line 4Motion DSG (2016)
    Audi A3 Sportback 8P 1.6 automaat

  16. #115

    Standaard

    Heey veryone, ik ben ook aan het kijken voor een Xenon kitje. Ik heb mijn A4 namelijk al 4 dagen dus er moet nu onderhand wel eens wat aan gedaan worden . Ik heb op Ebay zitten kijken en daar kwam ik ook van die Pilot kitjes tegen. Maar ik twijfel eraan of het wel originele zijn. Op de volgens mij officiele NL site van Pilot ziet de verpakking er onder andere wel iets anders uit. Kan iemand aan de advertentie zien op Ebay of het neppers zijn? Het zijn wel ook van die met kleine ballasts (of is het ballasten?)...

    http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Slim-...Q5fAccessories

    De prijs is wel interessant, maar als het crappy stuff is is het weggegooid geld natuurlijk...
    Audi A4 (B6) Avant 1.9TDi Automaat - 2004

  17. #116
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Tsja, ik zou voor m'n verlichting niet op €40 kijken.. Zal je net zien (of niet, 't is maar net hoe je het bekijkt) dat er een stel uitvalt op een onverlichte weg.. Sta je met je setje van €100 met USA garantie..

    Nee, dan maar €50 meer betalen en de volgende dag een vers setje ophalen bij de automaterialenzaak om de hoek..

  18. #117

    Standaard

    Nee dat is ook zo. Maar het prijs verschil is als het goed is toch wel iets meer. Op de nederlandse site van Pilot staat dat een setje 215 euro kost. En deze set op Ebay komt op ongeveer 85 a 90 euro omgerekend. Nou das wel een aardig verschil. Of zit ik helemaal verkeerd te kijken en kost een originele Pilot set helemaal niet zoveel?

    Ik heb het overigens dan over de set met die kleine ballasten. En is zo`n kit nou Out of the Box geschikt voor CAN-Bus, die Pilot Pro Line dan. Of heb je ALTIJD een losse CAN-Bus kabel nodig?
    Laatst gewijzigd door G64; 28-02-09 om 01:26. Reden: kleine toevoeging
    Audi A4 (B6) Avant 1.9TDi Automaat - 2004

  19. #118
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    't Zit er ergens tussenin. http://www.carfantasy.nl/product_inf...ducts_id=49896

    Wat betreft CAN/BIS: geen idee...

    Hier een voor €199 http://www.nltuning.nl/virtuemart/pi...non-h7/vmcchk/

  20. #119

    Standaard

    De plaatjes van de sets die ook op Ebay staan zijn dezelfde als die van Car Fantasy in ieder geval. Iemand wel eens een setje bij Car fantasy besteld en ingebouwd?
    Audi A4 (B6) Avant 1.9TDi Automaat - 2004

  21. #120
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Ik persoonlijk niet, heb mijn setje destijds in een winkel gekocht (ik wil een retourbalie in geval van defecten ). Bij Car Fantasy zijn het denk ik, gezien de foto, niet die miniballastjes.. toch?

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •