Heb wel gehoord dat ondanks het galvaniseren, en of verzinken, het "roesten" vaak begint op de gepuntlaste plaatsen?
http://www.kennislink.nl/web/show?id=92424
Kan zijn dat je die nooit gezien hebt (zijn nl erg klein :wink: )
Maar op een verzinkte plaat kan je al kristallen zien (zijn van zink erg groot nl).
Ik heb zelf met materialen-kennis-prakticum aluminium strookjes uitgerekt (verschillende percentages) en verhit. Daarna afkoelen, etsen en bekijken.
Dan kan je zelfs in aluminium met het blote oog de kristallen zien zitten :shock:
http://www.delftintegraal.tudelft.nl...kel&ArtID=3796
Grtz. Arlo
Nee, alleen die van jouw is amorf.
bij mercedes zijn de wagens vanaf 86-87 verzinkt. De eerste 190 's roesten wel nog goed. Opel dat zijn pas roestbakken. De eerste astra's roesten ook nog maar daarna is het veel verbetert. Ne maat van mij rijdt met een kadett van 1990 en die roest verschrikkelijk goed :? . Laatst had er iemand tegengereden en die wagen begon te roesten op de beschadigde plek waar we bijstonden. Voor de rest een goede en plezant wagen (90pk en korte overbrengingsverhoudingen, trekt ne tdi van 110pk nog voorbij 8) ) maar ik zei toch liever mijn Td-tje.
groeten JM
welke nieuwe wagen roest er nog?